Oireeton raskaus, normaalia???
Odotan kolmatta lastamme syntyväksi tammikuussa -09. Nyt on viikkoja se 6+3.. Aiemmissa kahdessa raskaudessa on kamala etova olo alkanut n. 5+ viikolla ja se on kestänyt jonnekin 15 viikon tietämille.. nyt etovaa oloa on ollut parina iltana kun on kerennyt tulla nälkä, mutta se on ollut todella lievää siltikin..
lieköhän kaikki oireettomuudesta huolimatta ok?! ultra vasta rv 12 paikkeilla.. tuntuu että pimahdan sitä ennen kun pelkään että on tuulimuna, kohdun ulkoinen, tms.. ja eniten pelkään että menee kesken, ettei vauva kehity normaalisti kun ei pahaakaan tee.. toivon että olisi vain turhia pelkoja...
onko kellään ollut normaalia oireetonta raskautta, vaikka aiemmissa raskauksissa olisi ollut pahoinvointia?
säästöpossu
Kommentit (4)
Hei!
Odotan kyllä ensimmäistäni,mutta voin vain kertoa tämän oman kokemukseni.
Itse odotin heti alkuraskaudesta kovaa pahoinvointia,koska siskollani on molemmissa raskauksissa sitä ollut,mutta kippas kappas sitä ei tullut mulle,ei sillon eikä myöhemminkään.
Olin ihan hirvittävän huolissani välillä,koska raskausoireeni olivat todella mitättömät ja on edelleen. Voin tosi hyvin silloin alussa ja niinku nytkin, toki siitä pitäisi olla hyvillään,mutta kuitenki sitä silloin alussa olisi toivonut edes jotai konkreettisempaa oiretta,olisi ainaki tienny raskauden etenevän normaalisti. Sitten oli vain pakko sitten varata aika ultraan yksityiselle vk 7+5 varmistaakseni kaiken olevan kunnossa,niinku kaikki olikin. Olen nyt vk 12+3 ja oireita ei ole,ainut oire mikä on ollut koko raskauden ajan on se,että nenän limakalvot on tosi kuivat ja nenä on koko ajan jokin verran tukossa. Jos susta edelleen tuntuu,että pimahdat kohta,niin voin suositella oman mielenrauhan saamiseksi varaamaan ajan ultraan vaikka sieltä yksityiseltä.
Kesäisin terkuin Myrre :)
Mulla on kans esikoinen tulossa ja täysin oireeton raskaus ollut tähän asti nyt on menossa rv 31+6 ja ei mitään ole ollut vieläkään =)
Ekassa ultrassa kävin viikolla 7 ja siinä välissä ramppasin neuvolassa vähän väliä kuuntelututtamassa sydänääniä kun ei tosiaan ollut mitään mikä olisi vähänkin antanut merkkiä raskaudesta, sitten oli 12 viikon ultra missä näky erittäin vilkas sikiö ja tuli selväksi että istukka sijaitsee kohdun etuseinässä niin liikkeetkin tuntuu paljon myöhempää kuin että se olisi takana.. että näin täällä =)
Ei muuta kuin onnea ja toivotaan että kaik on hyvin =)
Minäkin kyllä ensimmäistä odottelen ja monet ihmettelevät pieni oireisuutta... En ole voinut pahoin ja muutenkin suht vähällä on päästy. Selkä hiukan juippii, mutta muuten kaikki ok.
Välillä jo mietinkin että jos ei rinnat olisi alussa aristanut niin tuskin olisin tiennyt olevani raskaana ennen kuin maha alkoi kasvaa ja liikkeet tuntua...:D Nyt sen jo tietää, kyllä sellasta potkua tulee....:D
Timotei ja pikku-J rv28
..on oireeton raskaus, ja eilen oli eka neuvola...sydänäänet kuului ja ultralla vielä katsottiin, niin siellä pikkuinen sydän jumputti ja pikkuinen helutteli äitille käsiä =)
Ainakaan mun kohdalla tämä oireettomuus on ihan normaalia, koska kaikki on kuitenki hyvin.
Kävin mä varhaisultrassa rv 6+3, just että sain kaikki tuulimuna, kohdunulkoiset suljettua pois, ja silloinki jo näkyi sydämmensyke, ja pikkuinen oikeassa paikassa, ja itse kustannettiin koko juttu, mutta oli sen arvoista, ei tarvinnu enään miettä onko siellä ketään jne...
Jos tuntuu, nii käy varhaisultrassa...mutta ei oireettomuus ole aina huonojuttu =)