Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskonto päiväkodissa

Vierailija
11.09.2011 |

onko ihan normaalia, että hoitajat kertoo omasta uskostaan lapsille päiväkodissa? saavatko laittaa lapset rukoilemaankin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni islaminuskoa tai hindulaisuutta ei saa julistaa päiväkodissa. Lapsen voi suojata kristilliseltä lähetystyöltä vain, jos ymmärtää etukäteen kieltää lapselta uskonnolliset tilaisuudet ja uskonnon harjoittamisen päiväkodissa.

Vierailija
2/4 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnollisen päiväkodit ovat tietysti asia erikseen. Mun lapsi on uskonnollisessa päiväkodissa, vaikka olen itse ateisti. Päiväkoti on vain niin mahtava muuten, että plussat peittoaa selvästi uskonnollisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uskontokasvatuksen periaatteet selvitetään päivähoidon alkaessa ja vanhemmilta kysytään lupa, saako osallistua. Käytännössä uskontokasvatus on lähes olematonta, jouluna on seurakunnan puolesta hartaus, pääsiäisenä myös ja siinäpä se. Seurakunnassa kerrotaan, että erään kerran oli päiväkodin työntekijä jopa kieltänyt pappia rukoilemasta lasten kanssa, mikä minusta kuulostaa jo oudolta, ja mitä pappi piti ihan ymmärrettävästi loukkaavana. Jos vanhemmilta on erikseen kysytty, saako lapsi hartauteen osallistua, niin kyllä silloin lapsella on lupa myös rukoilla.

Vierailija
4/4 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta voi kieltäytyä. Ruokarukous on käytössä, joulun ja pääsiäisen alla käyvät kirkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi