rv 39+6, eikä merkkiäkään että vauva syntyis, huoh
Eilen kyllä kipeytyi häpyluu tosi kipeäksi, kävelemään ei kunnolla pääse :(
Kommentit (12)
ilman ennakko-oireita. Olo oli toki tukala ja tuskainen synnytystä odotellessa.
Käynnistys oli suunniteltu rv 42+0, mutta lapsivedet hulahtivat ihan ykskaks rv 41+6 ja tuosta 8 tunnin kuluttua vauva oli maailmassa :)
Ei mitään edeltäviä tuntemuksia.
Kyllä se siitä, vaikka sinulla näköjään laskettuunkin on aikaa niin mikäs tuossa on kiire.. ;)
Onnea vauvasta!
Olisi parempi ihan automaattisesti lisätä siihen laskettuun aikaan mielessään 7-10 päivää... Säästyisi paljolta huokailulta ja turhalta toivomiselta.
Toisaalta: esikoiseni syntyi 42+1 eli 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen, en silloin ollut kärsimätön koska olin etukäteen ajatellutkin että varmaan menee yli (oli sellainen tunne). Mutta kuopus syntyikin 40+1 ja olin sitten pettynyt siitä etten saanut kokea niitä paria viimeistä viikkoa jolloin "mikä päivä tahansa" voi tulla lähtö, ihan oikeasti, ja synnytys tulee koko ajan todennäköisemmäksi ja todennäköisemmäksi. En ollut yhtään varautunut että jo heti lasketun ajan jälkeisenä päivänä vauva alkaa tulla.
Niin että suo siellä vetelä täällä niinsanotusti.
Tsemppiä ap:lle ja muille viime hetkellä kärvisteleville. Ottakaa nämä päivät aivan erityisinä, hemmotelkaa itseänne, nauttikaa ajasta ajan ulkopuolella, kun mikään muu ei enää merkitse kuin tuleva vauva.
Ei tule ennakkoilmoitusta. Muutenhan sitä voisi vaikka varata ajan kalenteriin :-)
Täällä mentiin 40+0
eikä tunnu miltään.Paitsi pipoa kiristää. Pitkät on viikot. tsemppiä!!!
Itse olin myös lisännyt mielessäni automaattisesti viikon lasketun ajan perään kun suvussa on taipumusta "pitkiin" raskauksiin. Henkisesti se olikin parempi, sillä vauva syntyi käynnistyksellä 16 pv lasketun ajan jälkeen eli 42+1 enkä tiedä miten olisin selvinnyt jos viimeiset kolme viikkoa olisin miettinyt koko ajan että joko joko. Nyt tuskainen olo alkoi vasta viimeisellä viikolla..
Mulla syntyi 41+6, aamulla kerkesin yliaikakontrollissa käydä ja illalla alkoi synnytys. Edellisenä yönä supisteli epäsäännöllisesti, muuten ei mitään edeltävää. :)
Kyllä se sieltä tulee, mut onhan ne vikat viikot kuin tulisilla hiilillä. Tsemppiä!
seuraavana päivänä jo synty. Ykskaks alko supistaa ja muutaman tunnin päästä vaavi oli jo maailmassa. Että kyllä se äkkiä sitten käy sullakin :) Tsemppiä koitokseen!
rv 41+1 ilman mitään merkkejä, joten koita vaan olla hermoilematta. Tosiaan voi sullakin illalla olla vauva kainalossa, vaikket aamulla tuntisi mitään sen kummempia merkkejä asiasta :)
syntyy ajallaan ja jotkut ilman ennakko oireitakin eli voimia sulle, kyllä hän sieltä syntyy piakkoin.
Täällä jo 41+1 ja sama tilanne. Satunnaisia supistuksia, mutta ei mitään vakavasti otettavaa. Odotellaan, odotellaan... :)
Supistellut on kyllä jo viikon, mutta ei siltikään mitään. No, ens viikolla sitten käynnistetään.