15-vuotias tyttö lupas tulla eilen
vikalla metrolla kotiin. ei tullut, vaan lähettitekstarin, et tulee vikalla yöbussilla. niinku tulikin, mutta toi kaverinsa, pojan, meille yöksi.
miten sinä olisit suhtautunut moiseen? käykö teidän teineillä vastakkaista sukupuolta olevia kavereita yökylässä?
Kommentit (14)
mutta myöhemmin olisimme käyneet melkoisen tiukkaa keskustelua tyttäreni kanssa, lopputuloksesta ei olisi kyllä hajua :)
ja poikakin on vaan kaveri, ei poikakaveri. niin se ainakin väittää :).
pääasia, että tuli kotiin.
jaksanut reagoida tekstariin. kumpi oli pahempi asia, pojan tuominen kotiin, vai palaaminen liian myöhään?
t. ap
Ainakaan tuonikäisellä. Ainakaan ilman etukäteissopimista ja mielipiteen kysymistä muilta perheenjäsenilta. Tottakai kavereita voi olla vastakkaistakin suokupuolta ja yökylään sopisi vierashuoneeseen majoittumaan ystävä, seurustelua en noin nuorella vielä oikein ymmärrä.
Vanhemman , jo pitkäänseurustelleen 17-19-vuotiaan kanssa aiheesta voitaiskin keskustella.
ei todellakaan kävisi meillä päinsä!!
jaksanut reagoida tekstariin. kumpi oli pahempi asia, pojan tuominen kotiin, vai palaaminen liian myöhään?
t. ap
kaverivierailuista muun perheen kesken?
mä olen lepsu, kolmas teini jo menossa. mulle on pääasia, että puheyhteyd säilyy eikä mulle valehdella. yövieraan tuominen ei muuta perhettä haittaa, ollaan sen verran levällään ympäri taloa.
t. ap
kaverivierailuista muun perheen kesken?
mä olen lepsu, kolmas teini jo menossa. mulle on pääasia, että puheyhteyd säilyy eikä mulle valehdella. yövieraan tuominen ei muuta perhettä haittaa, ollaan sen verran levällään ympäri taloa.
t. ap
eri sukupuolta olevia teinejä?
Mun tytöt ei niin ilahtuis siskon poikaystävän tai veljen kaverien ilmestymisestä vaikka kylppäriin hammaspesulle samaan aikaan. Ilman etukäteistietoa siis.
En myöskään minä ilahdu, jos nautimme aamiaista perheen keskeen ja pöytään marssii pari karpaasia kalsareissaan sapuskaa vaatimaan.
Mutta pojalle olisin pedannut sohvalle tai mennyt tytön ja poikakaverin väliin koisimaan, siksi, kunnes ovat täyttäneet vähintään 16!
Itse olen aina uskaltanut viedä omat poikakaverit ja kaveripojat kotiin. Eikä ole sen kummempia saarnoja tullut äidiltä, on vain ollut tyytyväinen kun tietää että tytär on turvallisesti kotona. Olemme myös aina puhuneet (toki myös riidelleet) avoimesti kaikista asioista, toki olen kyllä jättänyt kertomatta asiat mitä peiton alla on tapahtunut :D Eihän äitikään niistä ole kertonut minulle :) Mutta saas nähdä että miten käy oman lapsen kanssa kun tulee siihen ikään. Toivottavasti pystyn olemaan itse yhtä suvaitsevainen ja luottamaan tulevan murkun päätöksentekokykyyn yhtä hyvin kuin oma äitini.
en yöllä kommentoisi mitenkään, mutta seuraavana päivänä kysyisin, että miksi ei viimeiseen metroon mennyt. Jos myöhästyi ja tuli heti seuraavalla vuorolla, niin ok, jos taas myöhästyminen johtui muusta syystä, niin seuraavalla kerralla en anna olla yhtä myöhään.
Yövieraat ovat ihan ok, mutta eri sukupuolta olevan pyytäisin sohvalle nukkumaan, ellen tietäisi jo pitemmältä aikaa heidän olevan vain kavereita.
Ainakaan tuonikäisellä. Ainakaan ilman etukäteissopimista ja mielipiteen kysymistä muilta perheenjäsenilta. Tottakai kavereita voi olla vastakkaistakin suokupuolta ja yökylään sopisi vierashuoneeseen majoittumaan ystävä, seurustelua en noin nuorella vielä oikein ymmärrä.
Vanhemman , jo pitkäänseurustelleen 17-19-vuotiaan kanssa aiheesta voitaiskin keskustella.
Öh,miten 17-vuotaasi voisi olla seurustellut pidempään jos et ymmärrä 15-vuotiaan seurustelua?
Vai tarkoitatko tuolla "pidempään" jotakin viikkoa? :)
Meillä ei onnistu tuollainen "en tulekaan nyt vaan myöhemmin" -viestittely. Kotiintuloaika viikonloppuisin on kello 23 ja silloin pitää olla kotona. Muutaman kerran on yrittänyt sitä, että sanoi myöhästyneensä bussista. Pari ekaa kertaa meni läpi. Sen jälkeen ymmärsin, että huijaa myöhästääkseen kotituloaikaa. Kerran kävin jopa hakemassa kotiin kun toistuvasti oli bussi mennyt muka ohi. Nykyisin vastaa kiltisti puhelimeen ja tulee silloin kun on sovittu, koska tietää, että muuten soitan läpi kaverit ja kavereiden vanhemmat, jos en saa kiinni tai jos ei tule ajoissa kotiin. Ja meillä tämä teini on se jonka kanssa on pienestä pitäen saanut keskustella säännöistä ja niiden noudattamisesta, joten mikään helppo tapaus ei todellakaan ole (meillä myös muita lapsia).
t. ap
11v eli en osaa sanoa miten meillä tulee olemaan. Mutta jotenkin teidän tilanteesta ajattelen, että eikö ollut hienoa että tyttö ilmoitti (oikeasti on voinut myöhästyä metrosta tms) ja ei halua salailla mitään, kun toi pojan omaan kotiin.