Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta, jolle ei koskaan nouse kuume?

Vierailija
09.09.2011 |

Oon tosi kovassa flunssassa ja keuhkoputkentulehduksessa, ja tosi kipee, mut mulle ei koskaan tuu kuumetta yli 36.7. Veikkaan, et normaali ihmisellä olis kuumetta ainaki 38 vastaavassa tilanteessa. Mulla ei vaan koskaan nouse kuume.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosi tosi harvoin nousee kainalolämpö yli 37.5. Viimeeksi ollut kova kuume (yli 39 astetta) kun sairastin rintatulehduksen joskus viisi vuotta sitten.

Vierailija
2/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova flunssa just nyt päällä, kurkku kipee, nenä vuotaa ja hengitys vinkuu... kuumetta suuret 36.6 että semmosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin sitten kun olet tarpeeksi sairas. Usko pois :-) Harvalle aikuiselle nyt nouseekaan kuume tavallisen virusflunssan yhteydessä (jollainen sulla nyt on). Ihan taatusti influenssa tai jokin bakteeritulehdus nostaa sullakin kuumeen, niitä vaan sairastetaan tosi harvoin - onneksi.

Keuhkoputkitulehdus liittyy lähes aina yskään ja se on aniharvoin - jos ikinä - bakteerin aiheuttama. Ihan normisettiä tavallisen pikku flunssan yhteydessä.

Vierailija
4/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaikea saada lääkäristä aikaa koska ei ole kuumetta ja itse tietää olevansa oikeasti kipeä. Joskus ollutkin keuhkoputkentulehdus mutta eivät päästäneet lääkärille terveysasemalla, yksityiselle sitten menin.

Vierailija
5/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit ei oikein viitsi hyvällä omatunnolla jäädä saikulle, kun ei oo kuumetta. Ap

Vierailija
6/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeus: influenssassa olen ollut 40 asteen kuumeessa. Mutta tavallisessa ns. nuhakumeessa nuha tulee, kuume ei. Kaikki mahdolliset jälkitaudit silti saan.

Vierailija
7/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten minä en ole ikinä ollut kriteeriesi mukaan aikuisiällä ikinä sairas. Kuume ei nouse ikinä yli 36.8. ja jumalaton flunssa nytkin päällä.

Aikuisiällä 2 kertaa on mulla ollut kuumetta, toinen syvässä laskimotukoksessa ja toinen kohdunulkoisessa raskaudessa.

Tosiaan sitä miettii et vois mennä töihin kun ei oo kuumetta, mutta en mene räkimään toisten naamalle aspassa kun työskentelen.

Vierailija
8/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tavallisen flunssan yhteydessä alilämpöä. 35,1 lukemat saan. Olo on kuin olisi 38 kuumetta. Palelee, päätä särkee, nenä tukossa ja vuotaa. Näin myös poskiontelontulehduksessa. Kurjaa kun tavallaan vasta kuumetta pidetään merkkinä sairaudesta ja jos ei kuumetta, ei ole sairas..:(

Vierailija
9/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tavallisen flunssan yhteydessä alilämpöä. 35,1 lukemat saan. Olo on kuin olisi 38 kuumetta. Palelee, päätä särkee, nenä tukossa ja vuotaa. Näin oli myös poskiontelontulehduksessa. Kurjaa kun tavallaan vasta kuumetta pidetään merkkinä sairaudesta ja jos ei kuumetta, ei ole sairas..:(

Kuume nousee vasta influenssan yhteydessä ja kerran oli selittämätön yhde päivän kuume. Lapsena kuume nousi herkemmin.

Vierailija
10/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin lämmöt alakantissa. Kipeänä ei meinaa saikkua irrota, vaikka olisit kuinka kamalassa kunnossa ja päätä särkee.

Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja kappas,kun sai hoidon, on sen jälkeen kipeänä noussut kuumekin.

Vierailija
11/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeestiko kuumen nousukin voi olla oire kilpparista?

mä oon menossa lekuriin just kilpparin takia, mitä muita oireita sulla sit on ollut??

Vierailija
12/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että olis kovastikkin kuumetta, lihaksia särkee ja kolottaa joka paikkaa, lämpöä oli 36,8. Mulla kans nyt flunssa päällä.

Sitten kun on todella huono olo mittari näyttää 37.5 maksimissaan. Ärsyttää hakea sairaslomaa, kun sitä kuumetta ollaan ensimmäisenä mittaamassa ja sitten on aina sellanen ilme lääkärillä että "älä puhu soopaa" kun sanoo, ettei koskaan nouse kuume.

Mun äiti on just samanlainen, mutta se ei ikinä kehtaa hakea sairaslomaa, joka kostautuu fyysisessä ammatissa sitten niin, että lopulta on niin kipee, että saa olla putkeen pari viikkoa sairaslomalla kovaa kipeenä.

Vierailija
13/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on TARPEEKSI sairas. En sanonut, että muu kuin kuumetauti ei olisi sairaus ollenkaan. Fakta nyt vaan on, että raju bakteeritulehdus esim. (vaikea keuhkokuume, rintatulehdus, verenmyrkytys jne.) ihan 100% varmasti nostaa kuumeen jopa sinulle ja ap:lle.

En todellakaan laske "jumalatonta räkätautia" tai mitään muutakaan tavallista flunssaa tai siihen ihan yleisesti liittyvää keuhkoputkitulehdusta pahaksi sairaudeksi. Sitä se ei missään nimessä ole vaikka toki olo on usein kaamea ja tulehtuneet keuhkoputket arat ja vinkuvat.

t. 4

no sitten minä en ole ikinä ollut kriteeriesi mukaan aikuisiällä ikinä sairas. Kuume ei nouse ikinä yli 36.8. ja jumalaton flunssa nytkin päällä.

Aikuisiällä 2 kertaa on mulla ollut kuumetta, toinen syvässä laskimotukoksessa ja toinen kohdunulkoisessa raskaudessa.

Tosiaan sitä miettii et vois mennä töihin kun ei oo kuumetta, mutta en mene räkimään toisten naamalle aspassa kun työskentelen.

Vierailija
14/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä on noussut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla sitten ihan reilusti, eikä mitään "pientä lämpöä". Kouluaikoina olin kuumeessa kaksi kertaa, toinen oli ala-asteella (silloin sain olla koulusta pois), toinen ylä-asteella ja osui lomalle.

Vierailija
15/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen 39,2 ja aamupäivästä tuntui jo ohi menevän. Nyt 38.2 ja kuivaa jatkuvaa yskää. Paranisikohan itsekseen että maanantaina töihin?

Vierailija
16/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena sikotaudissa ja silloin nousi kuume. Muulloin ei koskaan. Mononukleoosit, vesirokot, flunssat, tuli- ja parvorokot jne. sairastaneena tuo on ainoa kokemukseni kuumeesta. Ei ikinä yli 37.2 paitsi siinä sikotaudissa, kun olin 6v.

Vierailija
17/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoatakaan lääkekuria en ole ikinä syönyt.

Olen hyvin terve.

Vierailija
18/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuume kuin kerran tosi pahassa influenssassa (+ 37,2) kunnes tuli yksi paha mahasairaus. Ja sen jälkeen kuumetta ei ole saatukaan laskettua 2 vuoteen kunnolla.

Se voi olla perinnöllistä. Pojallani (2v) oli paha keuhkokuume ja kuume ei tosiaan ollut kovin korkea. Onneksi menin lääkäriin sen vuoksi, että poika oli vetämätön. Tulehdusarvot oli kuitenkin korkealla.

Vierailija
19/20 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikään ei kuume noude kovinkaan helposti, vaikka kipeä olisinkin.

En toisaalta itse pidä kuumetta syynä jäädä kotiin. Kyllä se muu olo sen kotiin jäämisen ratkaisee. Kun ei pystyssä pysty olemaan, vaikka kuumetta ei olisikaan, on pakko jäädä kotiin.

Tästä syystä sanon aina lääkärissä, että aamulla oli kuumetta, ja heitän jonkin järkevän luvun. Mutta kun se mitataan, niin sanon ettei varmaan nyt näytä mitään, koska jouduin ottamaan särkylääkettä jokin aika sitten.

En ole ollut poissa töistä kolmeen vuoteen, joten turhaan en kotiin jää. Nyt jäin, vaikka kuumetta ei ollutkaan. Mutta hyvä jos pystyin seisomaan ilman hengastymistä, ja muutenkin aivan kamala olo, joten siinä ei se kuume paljoa paina suuntaan tai toiseen.

Toisaalta en myöskään ymmärrä niitä ihmisiä, jotka jäävät kotiin, koska illalla! oli lämpöä 37,1, mutta aamulla eivät ole viitsineet mitata.

Vierailija
20/20 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla oli 12 vuotiaana kuumetta 42 astetta, nyt olen 61 vuotias, eikä ole ollut koskaan kuumetta, alilämpöä vain ja 1 kuumeeton keuhkokuume. En ole kyllä paljon sairastellutkaan. Onneksi, mutta johtuuko tämä jostain sairaudesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi