Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELP!Banaanikärpäsiin ei tehoa fairy/etikkaloukku!!

Vierailija
08.09.2011 |

Millä helkkarilla nuo saa pois. Leipäpusseissakin pörrää. Mennyt jo monella kympillä ruokaa roskiin :(

kiitos jos tiedät tehokkaamman vinkin.

(vinkki siis oli, että astiaan tiskiainetta, etikkaa ja vaikka omenamehua. On sinne jokunen mennyt mutta suurin osa lentelee onnellisena ohi)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii. :D

Vierailija
2/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti pitää nelisen päivää, niin kaikki kärpäset lensivät sinne (laitoin vaan omenamehua ja vähän Fairya).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä on kärpästen helposti saatavilla pois. Ei ne elä ilman ruokaa kovin pitkään. Osan voit vaikka imuroida imurilla ;), yllättävän hyvin muuten jäävät imurilla kiinni.

Vierailija
4/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussi pöydälle lappeelleen yön yli. Aamulla nipistät suun nopeasti kiinni ja kiikutat pussin ulos/listit ötökät. Toistat tätä, niin häviävät vähitellen kaikki (tietty muut herkkupaikat, kuten kompostiroskat, pitää pitää keittiöstä poissa)

Toinen vaihtoehto laittaa tomaattia kuppiin ja päälle elmukelmu, johon pieniä reikiä. Kärpäset ei sieltä löydä pois, sisään kyllä eksyvät.

Vierailija
5/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko olla tuomattaa niitä kärpäsiä sisälle?

Vierailija
6/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ansan lisäksi pitää laittaa kaikki hedelmät jääkaappiin ja pitää tarkkaa huolta keittiön hygieniasta. Esim. tiskialtaassa likaiset astiat ja pyyhkimättömät pöytäpinnat pitää nuo ittiäiset ruuan syrjässä. Itse olen myös pahimpina aikoinani imuroinut kaikki kärpäset pois ja sen jälkeen tehopuhdistus keittiön tasoihin.

Vierailija
7/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti pitää nelisen päivää, niin kaikki kärpäset lensivät sinne (laitoin vaan omenamehua ja vähän Fairya).

vielä jatkan koetta, mutta kärpäsiä en ole enää lentelemässä nähnyt.

Vierailija
8/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että imuroin banaanikärpäset pois lentelemästä...

Vierailija
9/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mene kerralla kuin viitisen minuuttia.

Vierailija
10/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäset kun usein leiriytyy ryhmään niin hyökkäät silloin. Kyl varmasti useampi katoaa.

Ja jostain luin että viimeistään lokakuussa katoavat :)

Vierailija
11/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ne Raidin ikkunatarrat, tunnissa täynnä pikkukärpäsia

etikkavedessä muutama hassu

Vierailija
12/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
13/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerta riittää kun iskee silloin kun ne ovat asettuneet aloilleen.Yksi kerta riittää kun iskee silloin kun ne ovat asettuneet aloilleen.

Vierailija
14/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niissä kyllä näkyy öttiäisiä mutta kaikki ei mene.

Eihän ole MAHDOLLISta joka ainoan roskan jälkeen roskistakaan tyhjentää ja pakosti tuossa hetken kerkiää olla tiskejä tai mehutippoja tai muuta tiskipöydällä. En pysty kaikkea aikaani keittiössäkään viettämään rätti kädessä

Suututtaa, niin kuin ei olis vastusta muutenkin tarpeeksi niin tuommoset millin pituiset häiriköt repii loputkin hermot.

Tomaatti seuraavaksi kokeeksi.

(menee ihan biolaboratoriohommiksi)

Vierailija
15/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii oikein hyvin.

Sulje leipäpussit huolella, älä pidä esillä mitään hedelmiä kulhoissa, siivoa keittiön tiskialtaan viemäri huolellisesti, sekajäteastiaan tiivis kansi, samoin kompostiroskikselle. Pyyhi tasot huolella. Tsekkaa myös jää- ja viileäkaappi. Pidä ikkunat kiinni. Jos tuot hedelmiä kotiin, pese ne huolellisesti ja säilytä puhtaissa suljetuissa astioissa/pusseissa viileässä.

Ja sitten tehohävitys. Ota suihkepullo, jonne sekoitat miedon pesuaineliuoksen ja toiseen käteen vaikka pala talouspaperia. Suihkauta kohti kärpästä ja kun se on hetken lentokyvytön, liiskaa se paperiin.

Toinen konsti on imuroida jokaikinen kärpänen ja vaihtaa sen jälkeen pölypussi. Ja roskiin menevä suljettuu pussiin.

Vierailija
16/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussi pöydälle lappeelleen yön yli. Aamulla nipistät suun nopeasti kiinni ja kiikutat pussin ulos/listit ötökät. Toistat tätä, niin häviävät vähitellen kaikki (tietty muut herkkupaikat, kuten kompostiroskat, pitää pitää keittiöstä poissa)

Toinen vaihtoehto laittaa tomaattia kuppiin ja päälle elmukelmu, johon pieniä reikiä. Kärpäset ei sieltä löydä pois, sisään kyllä eksyvät.

Kaikki kilpailevat herkkupalat täytyy tosiaan piilottaa, vaikka jääkaappiin yöksi. Pussiin olen laittanut mitä tahansa voimakkaasti tuoksuvaa, mm. murskattuja omenoita.

Ja joku ihmetteli, miksi niitä kärpäsiä tuo sisälle. Ei ole varmaan tämä immeinen koskaan ostanut kaupasta hedelmiä/vihanneksia. Vai liekö myrkyttää ne jo eteisessä?

Vierailija
17/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini toimii meillä

Vierailija
18/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää kun jaksat niitä vaania imurin kanssa niin saat kaikki pois, helpoimmaksi olen tämän konstin todennut.

Vierailija
19/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä lasia pidetään ainakin vuorokausi pöydällä - JA ETTÄ SITÄ FAIRYA PANNAAN PUOLEEN LASILLISEEN ETIKKAA VAIN PISARA!

Jos panet sitä liikaa, etikka ei haise etikalle, vaan Fairyn hajusteelle.

Tippakin riittää poistamaan nesteestä pintajännityksen, jolloin etikan houkuttamat ötiäiset hukkuvat.

Itse olen käyttänyt omenaviinietikkaa, kokemusta ei ole tavallisesta etikasta. Mutta omenaviinietikka ainakin toimii tosi hyvin.

Vierailija
20/29 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt myös hiuslakkaa hyväkseni=) Eli, kun näen kärpäsen, niin suihkutan oikein läheltä lakkaa päälle, niin johan tippuu;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi