Helsingistä Vantaan Tammistoon vuokralle. Muuttaisitko?
Mulle on kolmas lapsi syntymässä. Asun nyt lasten kanssa kaksiossa Helsigissä Tapanilassa. Meille tarjottiin kolmiota Tammistosta. Vuokra pienenisi n. 300 euroa.
Mietin vain noita kulkuyhteyksiä. Autoa ei ole, joten julkisilla kuljetaan. Lähin bussipysäkki olisi 800 metrin päässä. Mulla on työt ja opiskelut Helsingissä, lapsilla päiväkoti ja koulu myös. Pärjääkö Tammistossa ilman autoa? Onko Tammistossa jotain pieniä lähikauppoja, vai onko ne kaikki keskittyneet isoihin komplekseihin?
Kommentit (6)
Millä tavalla siellä on rauhatonta? Onko siis jotain järjestyshäiriöitä paljon? Milloin muutitte pois? Meinaan vain, että olisko sinne viime aikoina tullut lisää palveluita, kuten lähikauppoja. Ap
myös Tuusulanväylän melu on aika kamalaa ainakin niissä tietä lähimmissä kerrostaloissa...bussiin tarvitaan ainakin toistaiseksi seutulippu eli maksaa noin 90 e kuussa, vaikka ihan Helsingin rajalla. Lapsia paljon, olettaisin että koulut täynnä. Muuten mun mielestä ok, rauhallinen alue.
Eli autottoman ei Tammistoon kannata muuttaa. Tarjottu asunto oli uusi ja vaikutti kivalta. Olen hakenut myös Helsingin Viikistä asuntoa, mutta sinne on kai mahdotonta päästä.
Onko tietoa, että jos nyt en ota tuota Tammiston asuntoa vastaan, joudunko jonon häntäpäähän?
Ap
Rauhattomuus näkyi meillä siten että vähän väliä oli jonkun taloyhtiössämme asuvan autoa hajotettu, tavaroita (vaunuja, pyykkejä) varasteltiin, ja aika epämääräistä porukkaa tuli vastaan välillä ihan päiväsaikaan. Tuo ei niinkään häirinnyt silloin kun meillä ei vielä ollut lapsia, mutta pikkulapsiperheenä emme Tammistossa viihtyneet. Muutimme pois vajaa 1,5 v. sitten.
Nyt sinne on rakennettu jonkun verran uutta ja tulee kai uusi päiväkotikin? Voi tietysti olla että uusissa taloissa on paljon lapsiperheitä ja sitä kautta rauhallisempaa.
Ilman autoa siellä ei kyllä pärjää.
T:2
Tammisto ei ole mitään hurjan mukavaa seutua, Tapanila on varmasti parempi paikka lapsiperheelle. Itse olen asunut Tammistossa 8 vuotta enkä kyllä enää takaisin muuttaisi. Lentomelu, yleinen rauhattomuus ja palveluiden puute tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Me emme pärjänneet ilman autoa siellä.