Pk-hoidossa haukutaan lasten vanhempia ihan yleisesti
Kommentit (10)
Kyllähän assankassatkin haukkuu asiakkaitaan.
Pk on muuten hieman erilainen työpaikka kuin assankassa, ellet tiennyt.
olen pk-maailmassa havainnut ja mitä samaa työtä tekevä ystäväni myös on valoittanut.
Kamalinta minutsa on, että lasten kuullen arvostellaan. Kaikista ei voi pitää, mutta lapset on syyttömiä tällaiseen ilkeilyyn.
ap
No itse puhun vaan niistä kokemuksista mitä itse olen pk-maailmassa havainnut ja mitä samaa työtä tekevä ystäväni myös on valoittanut.
Kamalinta minutsa on, että lasten kuullen arvostellaan. Kaikista ei voi pitää, mutta lapset on syyttömiä tällaiseen ilkeilyyn.
ap
Uskoakseni sekä sinä että ystäväsi olette kokeneet yksittäistapauksia yksittäisissä päiväkodeissa. Kauheaahan tuo on, eikä siinä ole arvostelijoilla mitään puolusteltavaa. Mitä päiväkotien johtajat ovat sanoneet ja tehneet,kun olette vieneet asiaa eteenpäin?
kuin että lto haukkuu lapsen vanhempia lapsen kuullen.
En tiedä mitä päiväkodeissa oikeasti tapahtuu, mutta varmaan jossain niistä todella haukutaan lapsille heidän vanhempiaan. Meidän pk:ssa en ole tietoinen tuosta ilmiöstä (mikä ei tarkoita etteikö minua haukuttaisi niin etten sitä tiedä), mutta kyllä siellä sellaisia sammakoita muuten möläytellään ettei hämmästyttäisi.
10 pk yhteensä.
Linjaus jolle johto lähtee on hyssyttely, syyttely ja asian "seuraaminen". Eli hiljainen hyväksyntä.
No ystäväni jätti nämä työt viime kk:ssa ja itse seuraan perästä kun en viitsi katsoa tuota ja montaa muuta epäkohtaa läpi sormien.
ap
kuin että lto haukkuu lapsen vanhempia lapsen kuullen.
En tiedä mitä päiväkodeissa oikeasti tapahtuu, mutta varmaan jossain niistä todella haukutaan lapsille heidän vanhempiaan. Meidän pk:ssa en ole tietoinen tuosta ilmiöstä (mikä ei tarkoita etteikö minua haukuttaisi niin etten sitä tiedä), mutta kyllä siellä sellaisia sammakoita muuten möläytellään ettei hämmästyttäisi.
kyllä henkilökunnalla on paljon luppoaikaa, jos jaksavat keskittää päivän energiansa lasten vanhempien haukkumiseen ja vieläpä lasten kuullen.
T. 6
Enpä ole omaltani koskaan kuullut mitään tuon suuntaista. Ja jos sitä on pienempänä tapahtunut, niin eipä tuo ole itseensä ottanut.
Kaikesta tekin jaksatte stressata. Maailmaan mahtuu mutinaa ja haukkua. Yksinkertaisesti on mahdotonta perätä kunniansa perään jatkuvasti. Tottakai, jos tuo "haukkuminen" vaivaa lasta, niin siihen voi puuttua, mutta miksi stressata sellaisesta, josta ei tiedä ja lapsi ei kärsi???
Enpä ole omaltani koskaan kuullut mitään tuon suuntaista. Ja jos sitä on pienempänä tapahtunut, niin eipä tuo ole itseensä ottanut. Kaikesta tekin jaksatte stressata. Maailmaan mahtuu mutinaa ja haukkua. Yksinkertaisesti on mahdotonta perätä kunniansa perään jatkuvasti. Tottakai, jos tuo "haukkuminen" vaivaa lasta, niin siihen voi puuttua, mutta miksi stressata sellaisesta, josta ei tiedä ja lapsi ei kärsi???
Kyllähän assankassatkin haukkuu asiakkaitaan.