Miksi miehet ei mene lääkäriin?
Rasittavaa, kun miehet eivät suostu menemään lääkäriin vaikka olisi pää kainalossa.!
Epäilen, että miehelläni on diabetes, sillä hän on ruuan jälkeen hyyin väsynyt, käyttää paljon alkoholia, on keskivartalolihava, ei harrasta liikuntaa ja syömme välillä epäterveellisesti. Osasyy on siis minun, myönnän sen. Hänen henkensä haisee öisin jollekin makealle ällöttävälle. Epäilen diabetesta mielestäni syystä, ei kai siitä iso vaiva olisi jos sen kävisi testauttamassa??
Hänellä on jo aiemmin todettu kihti (liittyy metaboliseen oireyhtymään?) mutta ei suostu syömään lääkkeitä, kun ei kuulemma ole kihti hänen mielestään. Lääkärin mielipidehän ei paina mitään, ja resepti lääkkeisiin jäikin pöytälaatikkoon. Murtuneen jalan kanssa hän odotti viikonlopun yli, että ei olisi muka tarvinnut mennä päivystykseen sairaalaan. (Se oli onneksi ajalta ennen minua...:D)
Miten tuollaisen jäärän saa lääkäriin, kun tähän mennessä mikään maanittelu ei ole tepsinyt? Olen huolissani hänen terveydestään, sillä hänen suvussaan on paljon mm. aivoveritulppataipumusta ja muita sairauksia:( Ikää hänellä nyt 30. Omissakaan elintavoissa kauheasti kehuttavaa ole, miten saisimme itsemme sitoutumaan yhdessä terveellisempiin? :D
Kommentit (4)
koska mun mies ei ole tuollainen. Jos se ei mitenkään omalla järjellä ymmärrä omaa parastaan, eihän sitä sille väkisin voi takoa kalloonkaan. Kai mä antaisin vain olla ja sanoisin että mä en sitten passaa jos joudut vuoteenomaksi tyhmyyttäsi.
niissä mitataan usein se verensokerikin. Ja sokerin voi käydä myös ihan hoitajalla mittauttamassa, ei tarvi lääkäriin varata aikaa. Jos suostuis vaikka sun kanssa käymään jonain aamuna samalla kun käytte muilla asioilla
Sitä ennen vain työterveystarkastus. Mutta toki sokeriarvon voi mitata terkkakin, meillä ainakin jopa ilman ajanvarausta.
ja iske lappu käteen.