Harmittaa! Lapsen oleskelusta isän luona...
Pian 5v. poika kertoi kuinka isä usein huutaa hänelle. Monesti turhaankin, jos on vaikka vahingossa "tehnyt jotain pahaa". Tiedän, että isä on todella äkkipikainen ja suuttuessaan tosi ilkeä. Ei paljon varottele etukäteen kun räjähtää vaikkapa ruokapöydässä jos ei istu suorassa tai syö tarpeeksi nopeasti. Paskatkin on kuulemma pojalle haistattanut :( En oikein tiedä mitä tehdä asialle. Voisin sanoa isälle, mutta saattaa antaa lapselle takaisin kun on kielinyt. Tosi kurja tilanne ja lapsen on vaan viikonloppuna sinne mentävä...
Kommentit (7)
puhunut asiasta aiemmin ja monet kerrat. Nyt vaan taas nousi esille asia. Isompi lapsi 11v. osaa jo "käyttäytyä" siten ettei isä hermostu :( Tää on niin karmeeta, teksi mieli vaan sanoa lapsille, että juuri tuon takia mm. en jaksanut isäänne koittakaa te jaksaa!!! Pitää kohta mennä juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle...
puhunut asiasta aiemmin ja monet kerrat. Nyt vaan taas nousi esille asia. Isompi lapsi 11v. osaa jo "käyttäytyä" siten ettei isä hermostu :( Tää on niin karmeeta, teksi mieli vaan sanoa lapsille, että juuri tuon takia mm. en jaksanut isäänne koittakaa te jaksaa!!! Pitää kohta mennä juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle...
Tai pk-tädeiltä. Tai joltain johon itse luotat.
Jos miehesi on äkkipikainen niin jutulla voi ja varmaan onkin ihan tosi pohja. Voisit jutella miehelle, että lapselle olisi parempi, että varoittaisi ennen ja antaisi mahdollisuuden olla kunnolla. Tosin ei sekään hyvältä kuulosta, että isompi lapsi 'on jo oppinut olemaan suututtamatta isäänsä'. Kuulostaa siltä, että ei voi olla oikein rennosti siellä. Mutta sitten se toinen puoli, niin meillä poika valittaa kanssa, että isä huutaa. Ja huutaahan se, joskus aiheesta joskus minusta turhasta. Mutta ei se minusta nyt niin paljon huuda. Minä esim huudan varmasti enemmän, mutta lapsen mukaan minä olen mukava ja helliväinen ja isä on sitten huutavainen. Lapsi on tottuneempi varmasti minuun, kun olen ollut enemmän kotona ja ehkä halinkin enemmän, kun olen kerennyt tietysti halimaan kotona ollessani, mutta kyllä varmasti huudankin enemmän. Että lapsi kokee isänsä huutamisen häiritsevänä, minun kiljumisille ei sitten vissiin nokkaansa kopauta.
Mutta jututa se isä vielä ja jututa myös lapset. Heidän elämästään ja kokemuksistaanhan tässä on kyse. Jos lapset pelkää isän luona tai siellä on muuten kurja olla, niin eikö lastenvalvoja voi puuttua asiaan?
Tuo on myös totta meilläkin, että äidin huudot on ihan turhia ;) Minä olen se sovittelevampi tyyppi ja isä pistää asiat halki poikki ja pinoon. Lapset ei vaan ole tottuneet tähän kun näkevät isää harvemmin( joka toinen vkl) Toisaalta hyvä ettei olekaan aina läsnä, itsekin aloin hänen seurassaan varomaan sanomisia ja tekemisiäni :( Yritin sanoa lapsille, että ihmiset on erilaisia ja teidän isä nyt on vaan vähän herkemmin syttyvää sorttia... Luulen myös että tuo lastenvalvojan käyttäminen olisi vain bensaa liekkeihin ja siihen rovioon en haluaisi lähteä. Pitää yrittää vielä jossain mutkassa "nätisti" sanoa asiasta. Ja toivoa että isällä olisi tänä viikonloppuna "vähän parempi vaihe" koska se vaikuttaa suoraan lapsiin. -ap ,kiitos jos jaksoit lukea :)
Voi vittu tätä maailmaa. Lapsen etu on, että hänellä on molemmat vanhemmat. Ihanko totta?
miltä tuo isän käytös teistä kuulostaa? Voisiko lapsi keksiä jutut? -ap
esille miehen kanssa. Äkkipikaiset ihmiset ovat juuri tuollaisia..ei niin minkäänlaista kontrollia kun suuttuu ja räjähtää. Mun mies joskus tehnyt ja aina olen ottanut puheeksi ja sanonut tiukasti miten vaikuttaa lapseen. Olen sanonut, että lapsi ei ole syypää vaan mihellä on ONGELMA, joka hänen kuuluu selvittää eikä purkaa sitä lapseen. Tommosta käytöstä ei TARVISE SIETÄÄ tai jos sietää NIIN SE VAIN JATKUU EIKÄ OLE TODELLAKAAN pitkällä juoksulla LAPSEN PSYYKELLE HYVÄKSI. Tämmönen käytös on usein perittyä omilta vanhemmilta ja se usein vyörytetään omille lapsille jne. jos tätä ketjua ei katkaista on myös poikasi mahdollinen räjähtäjä omille lapsilleen.