antakaa äkkiä joku hyvä kirjasuositus, oon just lähdössä kirjastoon
tykkään mm. kirjoista ylitse taivaan ja maan, tuhat loistavaa aurinkoa, ym. Pidän paljon kirjoista joissa tarina perustuu kokonaan tai osittain johonkin tositapahtumaan/ -henkilöön. Ja muunlaisiakin saa ehdottaa:)
Kommentit (9)
muistaakseni Natasha jotain..olisko se?
kirjailijaa en valitettavasti muista. Kesällä luin sen itse.
Enkeleitä hiuksissani, kirj. Lorna Byrne
Kirjoittanut Noah Gordon. Kertoo 1100-luvulla syntyneestä pojasta, joka päätyy kiertävän parturi-välskärin oppiin ja monien vaiheiden jälkeen kulkemaan valejuutalaisena Euroopan halki Persiaan sen ajan ainoaan oikeaan lääkärikouluun ja lopulta takaisin Englantiin. Mukana lääketieteen historiaa, romantiikkaa, tragedioita ja menestystä. Kuulostaa kuivalta mutta on oikeasti hyvin kirjoitettu.
Elämäkerta siis. Bertta Valtonen: Kätilönä Karjalassa ja vähän muuallakin.
Loistava kirja! :) Hauskakin.
Suosittelen
Suosittelen lämpimästi Seppo Jokisen Komisario Koskinen kirjasarjaa.
Kirjoissa päähenkilö Komisario Koskinen on töissä Tampereella Sorin poliisitalolla.
Kahdessa ensimmäisessä romaanissa hän on arvoltaan ylikonstaapeli ja lopuissa komisario. Hänen työkavereitaan ovat muun muassa Risto Pekki, Markku Kaatio, Ulla Lundelin, Antti Luttinen (joka esiintyy vain muutamassa kirjassa.
Ratkotaan rikoksia Tampereen ympäristössä. Ja käydään läpi yksityiselämän eri vaiheita.
Kirjoja on tällähetkellä 17kpl. Mutta ei kannata säikähtää sillä jokainen kirja käy läpi yhden tai muutaman rikoksenselvityksen alusta loppuun erittäin hyvällä juonella. Ja itse luen sarjaa pokkariversiona.
Ahmin näitä kirjoja ja alussa luin satunnaisessa järjestyksessä 6 kpl ja nyt tilasin loput kirjoista jotka luen järjestyksessä.
vaikka