Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mten vähillä imetyskerroilla/vrk maidontulo vielä jatkuu?

Vierailija
05.09.2011 |

Asteittain yritän vauvaa vierottaa ja mietin, onko mahdollista imettää esim. vain kerran tai kaksi vuorokaudessa vai tekeekö rinnat tenän. Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva (tai "vauva") oli 16kk kun jouduin olemaan päivät pois kotoa ja siksi pystyin imettämään vain aamulla ja illalla. Yöimetyksetkin loppuivat siinä samoihin aikoihin. Tuota jatkoin muutaman viikon kunnes sitten ajattelin että samahan se on lopettaa kokonaan enkä enää antanut rintaa kuin silloin kun tuntui tosi täysiltä. Sit imetin parin päivän välein vielä muutaman kerran ennenkuin lopetettiin kokonaan.

Vierailija
2/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettänyt vain 2krt päivässä (3lasta) yö-ja päiväunille ja maito ei loppunut. Loppui vasta kun lopetin kokonaan. Imetin siis molemmista rinnoista vain kerran päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa imettänyt pitkän aikaa vain iltaisin imetyksen loppuvaiheessa, siis useamman kuukauden. Senkin jälkeen maitoa herui vielä saunassa useampi kuukausi sen jälkeen kun olin lopettanut imetyksen.

Jos olet jo pitkään imettänyt, ei se maito kyllä heti lopu. Tosin saattaa kestää useampi minuutti ennen kuin maitoa alkaa tulemaan rinnasta.

Vierailija
4/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on imettänyt jo pidempään (eli vauva on lähempänä vuotta tai ylikin) niin maitoa todennäköisesti riittää vaikka imetyskertoja olisi enää kerta tai kaksi päivässä. Mutta jos vauva on vasta muutaman kuukauden ikäinen, kokemus osoittaa että on vaikeampi ylläpitää maidoneritystä kovin harvoilla imetyskerroilla.

En tiedä miksi näin on - mitä se ikä siihen vaikuttaa? Mutta näin olen tosiaan huomannut asian usein menevän. Sinänsähän on hyvin yksilöllistä miten pitkiä taukoja rinnat kestävät ilman että alkavat ehtyä.

(vastaa imetystukihenkilö)

Vierailija
5/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voida tietää täällä, miten toisten maidontuotanto toimii... Mutta omalla kohdalla onnistui imetys kerran vuorokaudessa, ensin olin vähentänyt kahteen kertaan ja sen jälkeen yhteen kertaan. Muutama kuukausi mentiin näin ja maitoa tuli ihan ok, sitten lopetin imetyksen kokonaan, silloin lapsi oli n. 1v ja suostui juomaan muutakin.

Vierailija
6/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetän enää aamu/ilta..ja nyt olin yön poissa etten päässyt aamulla imettää niin ihan täynnä oli rinnat aamulla=)piti lypsää..meillä pikkuhiljaa luovutaan koko rinnasta.