Miks mulla ehkäisy ei toimi???! Jo toisen kerran
petti pillerit, siis oikeesti petti, minä oon syöny niitä suurinpiirtein kellon kanssa koska todellakaan en ois taas raskaaksi halunnu. Meillä 7v, 4v, 2v ja vauva 8kk (eka "pillerivahinko") ja taas kaksi viivaa tikussa. Mies syyttää taatusti että oon ollut huolimaton vaan kun en ole! Itkettää.
Kommentit (15)
Kierukka olisi varmaan ollut parempi vaihtoehto. Vaihdoitko edes pillerimerkkiä, kun eka vahinko tapahtui? Tuolle ei nyt voi enää mitään. Syyhän ei ole sinun, kun olet kuitenkin yrittänyt ehkäistä, joten miehellä ei ole oikeutta syytellä sinua. Mietitte nyt yhdessä rauhassa, mitä teette tämän vauvan kanssa.
piti vaihtaa jo siksikin koska piti valita sellainen jota voi käyttää myös imetysaikana. Th nimenomaan suositteli pillereitä varmempana kuin kierukkaa. Vielä siis ekan vahingo jälkeenkin. Eikä meillä edes ole ollut mikään kovin aktiivinen seksielämä tän vauvan jälkeen, ollaan molemmat suurimman osan aikaa ihan poikki..Ja sitten luen täältä näitä avauksia kun toiset ei tule raskaaksi sitten millään vaikka haluaisivat. Ei ole reilua. ap
Pillereiden teho voi laskea, jos on ylipainoa.
Pillereiden teho voi laskea, jos on ylipainoa.
taas jo lähes alipainoinen kun kuulun niihin joita imetys laihduttaa turhankin tehokkaasti :(
ja siitä on seurauksena 1v tyttö, nyt odotan toista ihan suunnitellusti.
Kun taas ehkäsy on ajankohtanen aion kokeilla kierrukkaa, en enää pillereihin luota.
Ainoo ikävämpi puoli siinä on se, että mulla on taipumusta akneen ja jos en syö pillereitä niin milläs mä sitä sitten hoidan.. nooh ehkä se selviää sitten.
jos tuntuu, että 3 alle 4 vuotiasta on vähän liikaa.
Sen jälkeen alatte käyttää sekä pilleriä että kumia. Mies saa ruveta ottamaan vastuuta panoistaan ja ehkäisystä, kun kerran on niin tyhmä, ettei tiedä, että mikään ehkäisy ei ole 100%. Typerää syyttää sua, kun sähän et raskaaksi tule ihan itsestään, kyllä siihen niitä siittiöitä tarvitaan. Koita etsiä netistä tietoa pillereiden tehosta ja lyö sille tiskiin ja kysy, että lukeeko noissa jossain 100 %?
Itselläni on 8 v ja 11 v, ikää 41 v. ja ehkäisyä en ole käyttänyt kuin vuoden, saman miehen kanssa 14 v. En voi kun halata sua reppanaa! Paskapäinen tyhmä ja tunteeton mies. Tasan ei mene nämä kuviot.
Oikeastiko miehellä on otsaa sinua syyttää tuosta? Jos on, niin sulla on perustavanlaatuinen ongelma parisuhteessasi...
Minä sinuna teettäisin abortin ja kävisin steriloinnissa, neljä lasta on ihan tarpeeksi. Mutta jos sinulle ei abortti ole vaihtoehto, niin sitten ei auta kuin kestää - ja mennä synnytyksen jälkeen steriloitavaksi. Tosin sekään ei ole 100% varma operaatio, joten miehen piuhat kannattaa myös katkaista.
Sori kuulostan ääliöltä kun kysyn, mutta söithän niitä varmasti oikein? Siis ettet jättänyt mitään taukoviikkoa. Olen ollut aika järkyttynyt kun olen kuullut niin monta tarinaa, että vaihdetaan pillereitä lukematta ohjesepustusta ja sitten pidetään taukoviikkoja esim. juuri Cerazeten kanssa, jossa pillereitä popsitaan liusta toisensa perään ilman taukoja. Näistä on tainnut seurata vauva jos toinenkin, mutta säälittää kyllä ne naiset jotka ei sen verran viitsi vaivautua että perehtyisivät..
Olen kuullut monta juttua, että vaikkakin niitä syö oikein siis ilman taukoja joka päivä, ovat monella pettäneet.
Olen kuullut monta juttua, että vaikkakin niitä syö oikein siis ilman taukoja joka päivä, ovat monella pettäneet.
Eli Cerazetten ehkäisyvarmuus oikein käytettynä on sama kuin muillakin pillereillä.
Mutta tosiaan, näihin vaikuttaa moni asia. Naiset luulevat että pillereiden oikeaa käyttöä on se, että ottaa pillerin aina ajallaan. Joo-o, mutta sen lisäksi pitäisi olla hoikka (ylipaino heikentää ehkäisytehoa kuten joku sanoikin), ei saisi oksentaa eikä ripuloida (tai sitten pitäisi ottaa uusi pilleri ja/tai käyttää kumia seuraavina päivinä eikä sekään välttämättä riitä jos seksiä on ollut ennen unohdusta/oksentamista jne) ja lisäksi monet antibiootit ja muut lääkevalmisteet voivat heikentää ehkäisytehoa.
Pilleri itsessään on hyvinkin varma, niitä käyttäviin ihmisiin taas ei aina ole luottamista, koska inhimillisiä erehdyksiä, unohduksia ja tietämättömyyttä tapahtuu..
aikamoiset taistelut tuosta aborttikysymyksestä.. Silloin jo tuntui etten vaan jaksa, silloinen kuopus tosi haastava lapsi, on yhä, nyt 2v uhmis ja välillä oon illalla niin poikki että jaksan vaan itkeä kun saan koko lauman vihdoin nukkumaan. Vauva onneks on perushelppo ja esikoinen jo koulussa arkipäivisin, mutta huonoäitifiilis jyllää silti kun tuntuu ettei musta riitä tarpeeks aikaa ja huomiota niille kaikille. Mutta niin, tää taitaa olla jo sen verran pitkällä etten "aborttipillereitä" enää saa, vaan kaavintaan olisi mentävä, ja ajatus abortista on kyllä aika kauhea. Ennen kuin sain lapsia, suhtauduin siihen kevyemmin kuin nykyään.Toisaalta oon melko varma ettei mies hyväksy mitään muuta vaihtoehtoa, joten jos en viiden pienen yh:ksi halua, eikä siinä muuta kuin aikaa varaamaan :( On vaan niin paha olla.Ja kyllä minä olen perehtynyt pillereiden käyttöohjeisiin, käytin ihan oikein.
Oikeastiko miehellä on otsaa sinua syyttää tuosta? i]
tänään tein testin. Pelottaa vaan mitä se sanoo kun jo viime kerralla väitti etten vaan kehtaa myöntää olleeni huolimaton.
terveydenhoitaja,jos väittää että pillerit olisi varmempi kuin kierukka..
terveydenhoitaja,jos väittää että pillerit olisi varmempi kuin kierukka..
tämän seuraavan vauvelin jälkeen.
Kierukka olisi varmaan ollut parempi vaihtoehto. Vaihdoitko edes pillerimerkkiä, kun eka vahinko tapahtui?
Tuolle ei nyt voi enää mitään. Syyhän ei ole sinun, kun olet kuitenkin yrittänyt ehkäistä, joten miehellä ei ole oikeutta syytellä sinua. Mietitte nyt yhdessä rauhassa, mitä teette tämän vauvan kanssa.