Mistä nykyään saa pesupalloja?
Ja käyttääkö niitä enää kukaan muu kuin minä?
Joskushan niitä tuli pesuainepakettien kylkiäisinä mutta nyt en ole nähnyt enää missään. Minulla on yksi ainoa pesupallo, joten olisi mukava saada ainakin yksi varalle, jos satun sen vaikka hukkaamaan.
Kommentit (17)
Käytän muuten palloa kyllä ihan pulverin kanssa, siksi en olekaan katsonut noita nestemäisiä aineita. ap
Onko kukaan onnistunut saamaan? Itsellä olisi erityisesti tarve mitalle jauhepesuaineelle...
Mä soitin aikoinaan johonkin OMO-linjalle tms. ja sain sitä kautta sekä mittoja että palloja. Niitä tulikin kerralla niin paljon, ettei ole uudelleen tarvinnut soitella.
Käytän noita nestemäisiä aineita ja palloja on riesaksi asti! Varsinkin kun en edes käytä palloa... ihan turhaa roskaa. Olisi hyvä, jos näitä olisi pesuainehyllyssä vaan vapaasti otettavissa niille, jotka haluaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2011 klo 21:51"]
Käytän muuten palloa kyllä ihan pulverin kanssa, siksi en olekaan katsonut noita nestemäisiä aineita. ap
[/quote]
Miksi käytät pesupulveria? Pulveri on varmin keino särkeä pesukone, juuri tuli tv:sta ohjelma, jossa varoitettiin aiheesta. Pulvereissa on "savea" (olikohan se zeoliitti tms.) joka kerääntyy koneeseen. Korjaaja sanoi, että ehdottomasti nestemäinen pesuaine ja senkin annostuksessa kannattaa olla varovainen. Ja säännöllisesti koneella tulee pestä pestä ns. valkopesuja eli kuumalla vedellä.
Ja pesupalloja saa kaupasta : D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:06"]
Käytän noita nestemäisiä aineita ja palloja on riesaksi asti! Varsinkin kun en edes käytä palloa... ihan turhaa roskaa. Olisi hyvä, jos näitä olisi pesuainehyllyssä vaan vapaasti otettavissa niille, jotka haluaa.
[/quote]
Pesuaine kannattaa aina laittaa pallossa pyykin "sekaan"!
Ainoa pesupalloni katosi! En löydä mistään uusia, niitä ei enää ole pesuainepakkauksissa.
Miksi pesuaine pitäisi laittaa pallossa sinne, mitä etua sillä saadaan?
Turhaa muoviroskaa. Ettekö koskaan lue uutisia?
Harmittaa kun aikoinaan heitin monta hyvää tuollaista roskiin. Vielä ei niin kauan sitten melkein jokaisessa nestemäisessä pyykinpesuainepakkauksessa oli mukana tuollainen. Onneksi sentään edes yhden olen säästänyt, jota nyt käytän. Tuollaisia pesäpalloa voisi valmistaa vaikka kierrätysmuovista ja myydä vaikka erikseen, jos nyt jokaiseen pakkaukseen tuollaista ei olisikaan järkevää laittaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos laitat koneen annostelijaan, niin siitä tulee ennenpitkää ällö kun pesuainetta jää seinämille.
Ehkä se on tottumuskysymys. Ja jotkut pesuainevalmistajat antavat sen käyttöohjeeksi.
Mulla on 2 vanhaa pesupalloa. Pitäisiköhän toinen laittaa huutonettiin 🤔?
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kun aikoinaan heitin monta hyvää tuollaista roskiin. Vielä ei niin kauan sitten melkein jokaisessa nestemäisessä pyykinpesuainepakkauksessa oli mukana tuollainen. Onneksi sentään edes yhden olen säästänyt, jota nyt käytän. Tuollaisia pesäpalloa voisi valmistaa vaikka kierrätysmuovista ja myydä vaikka erikseen, jos nyt jokaiseen pakkaukseen tuollaista ei olisikaan järkevää laittaa mukaan.
Miksiköhän noita ei voi olla osassa pulloja ja osa sitten ilman? Toisekseen enemmän pitäisi olla noita täyttöpusseja koska miksi joka kerta se pullokin pitää ensin kantaa kotiin ja sitten hävittää? Tuolle pallolle on sentään käyttöä senkin jälkeen kun pullo on tyhjä.
Käytän jauhetta valkopyykkiin. Nestemäisellä pesuaineella ei saa pyykkiä pysymään valkoisena. Jauheen laitan lokeroon, kirjopesuaineen pesupalloon. Joita näkyy vielä olevan jemmassa 6 kpl. Mutta olen huomannut, ettei niitä enää ole kauppojen hyllyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos laitat koneen annostelijaan, niin siitä tulee ennenpitkää ällö kun pesuainetta jää seinämille.
Ehkä se on tottumuskysymys. Ja jotkut pesuainevalmistajat antavat sen käyttöohjeeksi.
Ja voi tukkia putkia.
http://www.ariel-info.com/fi_FI/dosing_command.html