Onko teidän tytöillä yksi paras kaveri,
Jonka kanssa nysvätään vain kahdestaan, vai onko heillä monta kaveria? Meidän 9 v tyttö on viettänyt bestiksen kanssa aikaa tosi paljon, eikä ole muita kavereita oikein kaivannutkaan, vaikka olemme yrittäneet kannustaa etsimään muita kavereita. Bestis oli tosi vahva luonteeltaan ja ohjaili meidän tytön leikit ja menot todella pitkälle. No nyt tämä bestis löysi sitten uuden kaverin. Meidän tytön seura ei yhtäkkiä enää kelpaakaan, kun vain jos tämä uusi ei voi olla. On yrittänyt etsiä nyt uusia kavereita, mutta ainenkin alkuun huonolla menestyksellä. Että on raivostuttavaa tämä tämän ikäisten touhu kun ei voi olla kuin yhden kaverin kanssa! Meneekö tämä iän myötä ohi, vai eikö tytöt vaan yksinkertaisesti voi leikkiä kuin yhden kaverin kanssa kerrallaan?
Kommentit (11)
Tuollaistahan se oli jo vuosikymmenet sitten ja "suositut" kiersivät kaikki läpi jotka kaveriksi suostuivat.
useampi hyvä ystävä. ovat joskus kolmistaan tai nelistään. luonnekysymys
lapselle(tyttö) kävi samanlailla. On löytänyt paljon uusia kavereita, joista suurin osa on poikia. Yleensä ovatkin isommassa ryhmässä, johon mahtuu aina lisää kavereita. Tämä systeemi ei oikein näytä tyttöjen keskuudessa toimivat.
mutta mä jo stressaan tota vaihetta sillä muistan ton elävästi omasta lapsuudesta/nuoruudesta. Tytöillä on taipumus tohon yhteen bestikseen ja sit ollaan vaan kahdestaan jne. Mulla ei oikein koskaan lapsena kouluiän aloituksen jälkeen löytynyt sitä yhtä bestistä vaan kun tulin kaikkien kanssa toimeen musta tuli aina milloin kenenkin bestis.Alle kouluikäisenä mulla oli yksi tosi hyvä kaveri jonka kanssa oltiin kuin paita ja peppu.
Mun 5v. tytöllä myös yksi tyttö jota sanoo parhaaksi kaveriksi ja asuu samassa taloyhtiössä mutta oikeesti ne riitelee tosi paljon ja tyttöni leikkii paremmin monen muun kanssa.
Toivottavasti tyttösi löytää pian uusia kavereita. Ei kovin mukavalta kuulosta tuo paras kaveri muutenkaan. Jos toinen koko ajan manipuloi ei se ole hyvä juttu eikä oikeaa ystävyyttä.
Meidän tytöllä on useita kavereita.
Joillakin samanikäisillä tytöillä on vain yksi bestis jonka kanssa leikitään. Siihen ei kolmas tyttö pääse mitenkään mukaan. Sellaiset symbioosit ovat minusta erittäin rajoittavia.
Tytäreni yksi kaveri olisi halunut omia tyttöni kokonaan, niin ettei muut olisi päässeet mukaan. Onneksi tyttäreni ei suostunut sellaiseen.
Toki on paraskin ystävä, mutta asuu kaukana, joten eivät ole yhdessä kovin paljon koulun jälkeen. Paljon täällä kavereita pyörii, yleensä yksi kerrallaan, mutta jos joku toinenkin tulee pimpottelemaan, niin otetaan mukaan.
9v tytöllä on useita kavereita. 2 niistä on selvästi niitä parempia. Nämä kaksi eivät tunne tosiaan, toinen on luokkakaveri ja toinen on naapuri. Ja sitten on niitä muita kavereita. Myös poikia on kavereina, tänäänkin kun tulin töistä täällä oli 2 kaveria, toinen tyttö ja toinen poika.
Muitakin leikkikavereita olisi kyllä tarjolla, mutta kun ei kelpaa kukaan muu kuin tämä bestis...Harmittaa ihan tytön puolesta, koska tämä kaveri on oikea pomottaja ja leikkii tyttöni kanssa silloin kun sattuu kiinnostamaan.
ja lähes aina leikkii yhden kaverin kans kerrallaan, kaksi hyvää ystävää joista toinen on se bestis. Nämä kolme tyttöä ovat koulussa tiiviisti kolmestaan mutta yleensä vapaa-ajalla kaksin, välillä nämä kaksi ovat keskenään ja tyttömme ei silloin kaipaakaan heitä ja päinvastoin. Hyvin on sujunut näin. Tarjolla olisi toki muitakin kavereita mutta ei tunnu tyttöämme kiinnostavan kuin näiden kahden tytön seura vain. Vanhin tyttömme oli samankaltainen, yläasteikäisenä alkoi viihtymään isommissa porukoissa (myös pojista on löytynyt hyviä kavereita).
Oon 13-vuotias, tällästä tapahtuu vieläkin... itselläni on paljon kavereita ja nyt etsin sitä yhtä ja ainoaa parasta kaveria :)