Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on onnellisuuden huipentuma? Oma uusi talo, arvostetulla alueella...?

Vierailija
02.09.2011 |

Vai mikä?

Mietinpä vaan tässä... Eilenkin kävelyllä kun kiertelin eräällä muodikkaalla uudella asuinalueella, jonne kaikki tuntuvat haluavan talonsa rakentaa... Talot ovat upeita, isoja ja pihat myös hienosti viimeisen päälle laitettuja. Mutta missä ovat kaikki ihmiset? Missä ovat elämisen merkit (aivan kuin olisin aavekaupungissa kävelyllä?)? Milloin he nauttivat upeista pihoistaan? (Ja milloin he hoitavat niitä, leikkaavat nurmet ym. - ovat muuten aina upeasti hoidettu...) Olen kävellyt tuolla alueella usein ja eri aikoina, aamulla, päivällä ja illalla. Ja aina on yhtä hiljaista, vaikka sää on mitä upein. Hieno uusi leikkikenttäkin täysin käyttämättä. Siis mitä ihmettä? Itse istuisin kaikki vapaa-aikani kauniissa puutarhassani, jos minulla olisi moinen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat tienaamassa rahaa jotta saavat linnansa maksettua. Ei omasta mielestäni kuulosta miltään "onnellisuuden huipentumalta"?

Vierailija
2/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mtuta mitä tulee tuohon talojuttuun, niin meidän perheen hienolla asuinalueela sijaitsevassa ihan hienossa pihasa on hiljaista, koska meistä o nvielä kivempaa olla kesämökillä. Naapurit pelaa golfia. Toiset harrastaa vaellusta ja kolmannet viettää pitkiä aikoja joko Lapissa tai Italiassa.

Ei se, että on yksi kiva juttu vielä tarkoita, että ei saisi olla muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voiko olla noin materiassa kiinni!?

Ei voisi kauempana olla omasta onnellisuuden lähteestä ;o)

Vierailija
4/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee pienistä, hiljaisista asioista. Itsensä tuntemisesta. Aidosta rakkaudesta ja ilosta. Ei materiasta, se menettää aina arvonsa eikä kasvata sisintä.

Vierailija
5/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitattuna.

Jos vielä jotain tulevaisuudelta toivoisin niin rakastettuni pysyvästi elämääni. Kaikkeen muuhun voin itse vaikuttaa

Vierailija
6/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu lomareissulla tai mökillä ja siksi on nurmikko leikkaamatta ja piha tyhjä :)

Vierailija
7/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kiloa lenkkimakkaraa, hyvää sinappia, salaattia ja mustaa kahvia. Jälkiruoaksi toinen kahvikupillinen ja tupakka. Eikä kiire minnekään.

Vierailija
8/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän halauksensa, riemunsa, uneliaat kasvot heränneenä. Onnellisuuden hetkiä tulee myös lempeistä katseista miehen kanssa ja siitä kun saan auttaa naapuria tai lohduttaa ystävää tai nauraa ystävän kanssa.

Siinä jotain mainitakseni. Joskus hyvä punaviini tai jokin upea ruoka tuntuu maksimaaliselta onnelta.

Joskus myös istuminen pihakoivun alla tai saunan jälkeen takan tuijottelu.

Kyllä, omassa talossa arvostetulla alueella viihdyn, mutta se ei ole minun elämäni onnellisin asia. Ap hakee vastausta että rikkaiden elämä on tyhjää jne.. Meillä päin ei ole hiljaista, meillä on mukav yhteisöllinen okt-alue.

Vähiten yhteisöllistä oli opiskeluaikana lähiössä.

Vierailija
9/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän halauksensa, riemunsa, uneliaat kasvot heränneenä. Onnellisuuden hetkiä tulee myös lempeistä katseista miehen kanssa ja siitä kun saan auttaa naapuria tai lohduttaa ystävää tai nauraa ystävän kanssa.

Siinä jotain mainitakseni. Joskus hyvä punaviini tai jokin upea ruoka tuntuu maksimaaliselta onnelta.

Joskus myös istuminen pihakoivun alla tai saunan jälkeen takan tuijottelu.

Kyllä, omassa talossa arvostetulla alueella viihdyn, mutta se ei ole minun elämäni onnellisin asia. Ap hakee vastausta että rikkaiden elämä on tyhjää jne.. Meillä päin ei ole hiljaista, meillä on mukav yhteisöllinen okt-alue.

Vähiten yhteisöllistä oli opiskeluaikana lähiössä.

Hienosti kuvattu ja yhdyn täysin ajatuksiisi. Minusta on mukavaa asua tasokkaalla, rauhallisella alueella. Se vain tekee elämästä rennompaa, mukavampaa ja helpompaa. Eikä edes tarvitse paiskia tavis-duunaria enempää töitä. Elämä on rentoa ja huoletonta.

Olen onnellinen monestakin syystä (hyvä parisuhde, ihanat terveet lapset, mukavia ystäviä, työ josta pidän jne) ja lisäksi asutaan kivalla alueella. Eivät ole toisiaan pois sulkevia asioita :)

Vierailija
10/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oma tupa ja piha ovat hienoja.

Tai se, että on palkitseva työ.

Tai sitten se, ettei kukaan lapsista ole kuolemansairas.

Vierailija
11/11 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään asuinaluueella juuri ihmisiä näe pihoillaan kun kävelyllä käy, mutta kun itse touhuilen pihalla kuulen kuinka lapset leikkii ja ruohonleikkurit surisee, että kyllä niistä pihoista nautitaankin.

Naapurustossa asuu paljon yritysjohtajia, kaupungin korkeita virkamiehiä, lääkäreitä, yrittäjiä mutta myös paljon vuorotyötä tekeviä taviksia kuten poliiseja ja sairaanhoitajia. Lisäksi paljon vanhuksia. Lapsissa on paljon luupaavia urheilijoita. Yritän tällä sanoa, että asuinalueellamme on paljon ei normityöaikaa tekeviä ja paljon matkustavia ihmisiä, lisäksi lasten harrastuksissa kuljettamiseen menee aikaa.

Mutta kun on kaunis päivä, on asuinalueemme uimarannalla tunkua, silloin sinne kerääntyy kaikki.

Meidän perhe viettää paljon aikaa kotona ulkona, mutta eipä sitä kukaan edes huomaa, kun tonttimme on niin iso ettei tieltä meidän pihaan näe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme