Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tupakointi

01.09.2011 |

Ystäväni on raskaana ja tupakoi hyvin runsaasti. Hän ei tiedosta että tupakoinnilla olisi kamalasti vaikutusta vauvan terveyteen, koska molemmissa ultrissa ollut kaikki kohdallaan. Jos asiasta mainitsee niin hän suuttuu. Olen joskus nähnyt jonkun videon jossa näytettiin ultrakuvaa sikiöstä kun äiti hengitti tupakansavua. Muistan vain että tuli todella paha olo kun näki pienen sätkivän tuskissaan.. Sattuuko kukaan tietämään mistä löytäisi tämän tyylisen videon niin näyttäisin sen ystävälleni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen polttanut noin kuusi vuotta.. Noin viikko sitten sain tietää että olen raskaana. Olen jättänyt tupakin samantien, helpoksi asian teki se että jos hieman aiemmin tupakki alkoi maistua niin pahalta ettei sitä enää kiinnostanut polttaa.

Sen myönnän että muutaman kerran olen sortunut sytyttämään tupakin, en nikotiinin halusta vaan hermostuneiduusesta tai kun raskauden pelot tulleet liian vahvasti mieleen. Mutta nyt olen päässyt täydellisesti irti sauhuttelusta, mielestäni olen sen lapselleni velkaa että hän saa savuttoman lapsuuden.

En sano että on oikein polttaa lasta odottaessaan,

mutta pitää myös ymmärtää että lopettaminen heti raskauden alettua on hyvin vaikeaa toisille, koska moni kokee tarvitsevansa tupakan hermoja rauhoittaakseen tai pelkotilanteessa jne.. Eihän se siihen todellisuudessa auta mutta mielikuva on hyvin suuri..

Itse monta vuotta polttaneena ymmärrän hyvin niitä äitejä jotka kamppailevat lopettamisen kanssa alussa, mutta niille en sympatiaani jaa jotka eivät edes viitsi yrittää.

Vierailija
2/6 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvi eikä pidä antaa asian olla! Ystävä jos jonkun kuuluu olla se totuuden torvi jos muut eivät asiaan viitsi puuttua!

Olen myös yrittänyt löytää jotain raaempaa videota joka pistäisi nämä sauhuttelijat miettimään, mutta en oo löytänyt..

Poltin 11vuotta kunnes päätettiin miehen kanssa alkaa yrittää lasta, jolloin samalla lopetin. Ei siinä paljon itsekuria kummempaa tarvita jos osaa ajatella muutakin kuin omaa napaansa.

Mulla meinaa lentää laatta jo pelkästä ajatuksesta että mun pikkunen kärsisi tuolla yksiössään kun vetelen röökiä. Vatsan kuitenkin kuuluisi olla lapselle monta kuukautta se turva paikka jossa on hyvä olla ja kasvaa!

Tästä videosta käy joitain asioita selville mitä tupakointi tekee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin poltin ennen ensimmäistä raskauttani, mutta tupakointi loppui heti kun raskaus varmistui. En voi ymmärtää naisia, jotka eivät pysty lopettamaan tupakointia oman lapsen hyväksi. Se ei ole mistään muusta kuin omasta halusta kiinni.

En ymmärrä miksi naiset/äidit eivät välitä kohdussa kasvavasta lapsestaan sen vertaa. :(

Kerron vielä, että ensimmäisen lapsen synnyttyä poltin taas satunnaisesti: vitutukseen ja juhliessani. Kun tulin raskaaksi toisen kerran, tupakointi oli taas helppo jättää. En vaan kerta kaikkiaan olisi pystynyt tupakoimaan vauva sisälläni! Toisen lapsen synnyttyä tupakointi jäikin sitten kokonaan ja olen siitä toooooosi onnellinen. Itsensä tuhoamistahan se olisi.

Joten ap:lle minulta terveiset, että jos vaan suinkin pystyt ystävällesi puhumaan asiasta, niin puhu! Tupakoinnin pystyy lopettamaan! Ja jos haluaa vauvan, niin se pitääkin lopettaa. Tiedän muutaman lapsen, jotka kärsivät astmasta ym sairauksista, koska heidän äitinsä poltti raskausaikana. Miltähän näistä äideistä mahtaa tuntua, kun loppuelämänsä tietää, mitä sairauksia lapsilleen aiheuttivat tupakoinnillaan..?!!?!

Vierailija
4/6 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta näyttää ihan tyhmältä jos vetää röökiä maha pystyssä..tai sama jos työntää vaunuja rööki huulessa..

Vierailija
5/6 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ihmisiä jotka suuttuvat asiasta todella ja tiedä sitten onko hän enää ystäväsi sen jälkeen.. valitan, mutta itse antaisin asian olla. Jokaisen oma asiahan se kuitenkin loppupeleissä on ja se liika jankkaaminen vaan turhaa teidän välejä kiristää.

6/6 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan, ettei sillä vaikutusta olisi, vaikka miten hyvällä sen tarkoittaisit. Lopettaisi vain ystävyyssuhteen:/ Voithan sinä yrittää puhua hänelle että edes vähentäisi kun ei ymmärrä kokonaan lopettaa lapsen parhaaksi.