Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 47-vuotiaana liian vanha

Vierailija
31.08.2011 |

valmistumaan uuteen ammattiin. Olisin silloin valmis kandi (en sano minkä alan ;))

En oikein jaksaisi tätä nykyistä sellaista pariakymmentä vuotta vielä..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järkevät työllistymismahdollisuudet. Esim. opettaja, hoitoalan työntekijä tms. Kuvajournalistin ura taitaa olla tosi vaikea työllistymisen kannalta, vaikka olisi valmistunut nuorena.

Nyt olen vedenjakajalla. Jos vaan pääsen sisään, opiskelen kuvajournalistiksi ja haen paikalliseen sanomalehteen töihin. Osaan myös kirjoittaa, joten paikallissanomissa kuvaava toimittaja olis ihan hyvä juttu. Jos en pääse tähän haaveammattiin, jatkan sitten nykyisessä. En halua vaihtaa alaa sellaiseen, joka ei sytytä. Yhtä hyvin voin jatkaa sitten nykyisessäkin.

Vierailija
2/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä kadehdin ihmisiä, jotka jaksaa vielä opiskella vanhemmalla iällä! Hieno homma!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennessä ovat sitä mieltä, että go for it.

Jotenkin AV-llä on tottunut, että kaikki ammutaan alas heti.

Vaikka eihän se mitään muuttaisi, vaikka kaikki olisivat sitä mieltä ettei kannata.. yrittäisin kuitenkin. Mutta kyllähän tämä tsemppaa!

Vierailija
4/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti sitä.

Vierailija
5/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli nelikymppisiä ei enää oteta töihin, varsinkaan naisia.

poikkeus lienee kuitenkin hoitoala, siellä saa töitä vanhempikin lähäri ainakin

Vierailija
6/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet vielä nuori

terv 44 vee

Vierailija
7/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin rohkaistua hakee tänä syksynä viimein yliopistoon, suoraan maisteriohjelmaan, mutta ainakin 2v töiden ohella, joten 48-49v kun sais paperit ulos .....silti vielä aikaa tehdä uutta duunia aivan tarpeekis pitkään ennen aikaista eläköitymistä

Vierailija
8/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti sitä.

Vierailija
9/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin rohkaistua hakee tänä syksynä viimein yliopistoon, suoraan maisteriohjelmaan, mutta ainakin 2v töiden ohella, joten 48-49v kun sais paperit ulos .....silti vielä aikaa tehdä uutta duunia aivan tarpeekis pitkään ennen aikaista eläköitymistä

Kanditutkinto jo takana? Minä en koskaan ole hakenut yliopistoon, luulin, että olen niin tyhmä, etten kuitenkaan pääsisi. Tässä työelämässä ollessani olenkin sitten yllättäen huomannut, etten taida ollakaan niin hirveän tyhmä. Sen verran monenlaista henneriä on tullut vastaan yliopistotutkinnon kanssa :D

Vierailija
10/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 55-vuotiaana valmistunut?

Vierailija
11/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituista ei välttämättä, mutta pätkiä kyllä.

Millä alalla kandin papereilla saa töitä? Yleensä täytyy opiskella maisteriin asti. AMK on se paikka jos ei aio opiskella loppuun asti yliopistolla.

Ja, kyllä meidän laitokselta ainakin valmistuu tuon ikäisiä ja vanhempiakin maisteriksi. Kai he myös työllistyvät, en tiedä varmasti.

Vierailija
12/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 47-vuotias, joka pohtii ammatinvaihtoa :)

Vierailija
13/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin 52-vuotiaana pitkien (25 vuotta) opintojen ja laajan ja pitkän (15 v) työkokemuksen jälkeen aineenopettajaksi ja heti sain vakituisen paikan.

Vierailija
14/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemän vuotta sitten, nyt tuntuu siltä että tämä on nähty ja vielä pitäisi ainakin 14v tehdä työtä, mieluummin pitempään, kun tuo työhistoria on rikkonainen ja tuleva eläke pieni. Ilmeisesti mulla on joku adhd:n alalaji, tämä on pisin aika jonka olen samassa ammatissa/työpaikassa viihtynyt, kolmas koulutus vasta oli tämä.

Mitähän sitä isona alkais tekee?

Vierailija
15/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 47-vuotias, joka pohtii ammatinvaihtoa :)

Minun olisi pakko opiskella joku uusi työllistävä ammatti, koska entisellä en saa enää töitä.

Vierailija
16/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan jos itse kokee olevansa liian vanha.

Ikä on asenne. Jos asenteesi on vanha, olet vanha

Vierailija
17/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinuori asenteeltani :D. En kuitenkaan mikään teinivaatteissa heiluva superbimbo, joten ei huolta...

Vierailija
18/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos itse koet asian olevan ok, niin sen ei pitäisi kuulua muille mitenkään. Ei sinun tarvitse hakea toisten hyväksyntää.

Vierailija
19/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

47-vuotiaana on liian vanha ajattelemaan, että kukaan voisi tehdä koko ikänsä töitä opettelematta uutta moneen kertaan.

Vierailija
20/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei sitten tarvitse kuin päästä sisään yliopistoon. Pala kakkua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi