Miten vähävarainen yh-äiti saisi säästettyä rahaa,
jotta saisi edes jotain omaisuutta lapsille?
Haluaisin säästää lapsien tulevaisuutta varten rahaa. Tällä hetkellä se tuuntuu olevan taysin mahdoton yhtälö! Tulot ovat n tonnin luokkaa/ kk, josta sitten maksetaan kaikki menot ja ruoka. Onko ehdotuksia, miten tässä hommassa onnistuisi?
Kommentit (3)
ja et ota siihen mitään nostokorttia. Ja sit vaikka laitat tilipäivänä menemään 15€ joka kuukausi sinnne lisäksi!
Jos näin vaikka sais yht 40€/kk niin se on 480€ vuodessa.... kahdessa jo liki tonni.
Jos olet,niin verkkopankissa voi tehdä e-possusäästösopimuksen.se tarkoittaa sitä,että kaupassa maksaessasi kortilla ostoskia summa pyöristyy lähimpään tasaseen ja näin kertyvät rahat/sentit menevät haluamallesi tilille säästöön!!Kuulostaako helpolta tavalta säästää?Minulla toiminut ja yllättäväm paljon rahaa on säästynyt näin niinku huomaamatta:)
Ala opiskella parempaan ammattiin. Hanttihommat on kädestä suuhun elämistä. Tai ota toinen työ, silloin kun etä katsoo lapsia, jos? katsoo.
Itse olen avoimessa ja aion päästä vielä yliopistoon sisällekin, tavalla tai toisella. Vakiduunistani saan näppiin 1950/kk+elarit+lapsilisät. Osaamiseni ja urani on melko kiva yo-merkonomin tutkinnolla, mutta parempaa on mahdotonta saada ilman korkeakoulutitteliä. Eli oikea ratkaisu on opiskelu.
Nyt säästän lapsilleni 50 euroa/kk/nenä, ja kaikki pullo- ja lahjarahat.