Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiseni alkaneet ärsyttämään. Onko ehkä kuitenkin vika minussa itsessäni? ov

Vierailija
29.08.2011 |

Olen tavallinen 38- vuotias nainen. Aviovaimo jo toistakymmentä vuotta ja neljän ala-asteikäisen lapsen äiti.

Olen koko elämäni ollut ns. kiltti ja mukautuvainen, oikeastaan miettinyt mitä kukakin minusta milloinkin on mieltä ja yrittänyt ehkä jopa vaikuttaa niihin mielipiteisiin..

Nyt viime kevään ja kesän aikaan on ihmissuhteisiini (niihin tärkeimpiin ja läheisimpiin) tullut säröjä ja kliksejä; minua on jollain tavalla alkanut ärsyttää läheisteni tapa toimia, tehdä, kommunikoida, olla aina oikeassa, neuvoa ja puhua asioista mistä eivät ihan oikasti tiedä yhtään mitään.

Tämä ärsytys on särkemässä ja tulee särkemään ihmissuhteitani tästedeskin..

Läheiseni sanovat minun muuttuneen hankalaksi ja oudoksi..

Mikä minussa on muuttunut/muuttumassa? Minussa muutos on selvästi tapahtumassa, en usko että kymmenen läheistäni yhtäkkiä ovat vittumaisia, pinnallisia ja valehtelevia opportunisteja, vaan muutos tapahtuu minussa..??

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvamassa, muuttumassa ihmisenä, piittaat ehkä vähemmän siitä mitä ihmiset sinusta ajattelevat. Sinulle on nykyisin tärkeämpää se että sinä pidät itsestäsi kuin se mitä mut sinusta ajattelevat.

Kun alat itse toimia eri tavoin niin suhde muihin ihmisiin muuttuu. He ihmettelevät että eihän se ennen noin reagoinut. Tätä kautta heidänkin on joko pakko muuttaa käyttäytymistään tai sitten hyväksyä sinussa tapahtunut muutos.

Ensin tulee tietysti kamalasti rutinaa, koska periaatteessa ihmiset ei tykkää että asiat muuttuu. Pitkällä tähtäimellä ihmissuhteet voivat kuitenkin parantua koska ne vastaavat muuttuneisiiin tarpeisiisi. Jotkut ihmissuhteet ei välttämättä kestä kasvuasi vaan voivat lopahtaa tai loppua.

Villi veikkaus -- olisko niin että olet viime vuodet keskittynyt lapsiin ja heidän tarpeisiin, nyt lapset ovat vähän isompia ja sulla on tilaisuus tarkastella sitä mitä itse olet ja mitä haluat olla.

Onneksi olkoon, vaikuttaa siltä että olet kasvamassa henkisesti. Ei välttämättä helppoa, mutta pitkällä tähtäimellä avain tyydyttävämpään elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi