Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teidän 5kk vauvat syö yöllä?

Vierailija
29.08.2011 |

Oon ihan hajalla tähän yöheräilyyn jo tässä vaiheessa. Toka lapsi kyseessä, ei ekan kanssa ollut tämmöistä. Vauva nukkuu tunnin, parin pätkiä. ja sit taas tarvii tissiä. Tai siis, ei osaa nukahtaa/en osaa nukuttaa muulla tavalla kuin tökkäämällä tissin suuhun. Iltapuurokin on aloitettu, mutta ei auta. Mitä tälle tilanteelle voi tehdä??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuukausi sitten tyttö nukkui yhdellä aamuyön heräämisellä, mutta öbaut heinäkuun puolivälissä alkoi yhtäkkiä yöheräilyt. Annan tissiä vain kahdesti yössä, muuten rauhoitan tutilla. Enpä tiedä, miten tytön saisi kokonaan vieroittumaan yötissistä...

Vierailija
2/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit kuinka usein meidän 5kk vauva syö yöllä, herää yleensä 2 kertaa syömään yöunien aikana.

Mitä jos kokeilet antaa lisäksi korviketta, jos jääkin nälkäiseksin tissin jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainaloon? vaikka miehesi. anna iltatissi olkkarissa hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa ja vauva miehen kainaloon tai jopa omaan sänkyyn ja mies silitteleen...

Vierailija
4/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräillään kanssa useemman kerran. syynä hampaiden tulo. Nukkui kesällä vielä niin että heräsi syömään 2-3 kertaa yössä (nukkuikin lähemmäs 12h yössä). Nyt ähisee ja heräilee ehkä tunnin parin välein. Imetän tai annan tutin. Ihmettelin viikon ajan mistä johtuu, eilen illalla löytyi eka hammas ja toinen tulossa. On ollut päivisinkin kiukkuinen ja nukkunut huonommin. Toivottavasti unet maistuu taas hampaiden tultua.

Vierailija
5/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräillään kanssa useemman kerran. syynä hampaiden tulo. Nukkui kesällä vielä niin että heräsi syömään 2-3 kertaa yössä (nukkuikin lähemmäs 12h yössä). Nyt ähisee ja heräilee ehkä tunnin parin välein. Imetän tai annan tutin. Ihmettelin viikon ajan mistä johtuu, eilen illalla löytyi eka hammas ja toinen tulossa. On ollut päivisinkin kiukkuinen ja nukkunut huonommin. Toivottavasti unet maistuu taas hampaiden tultua.

Oon tutkinut typyn suuta, mutten oo nähny mitään alkuja... Mut oireet on samat.

3

Vierailija
6/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 h, saa iltavellin ennen nukkumaan menoa. Jos haluat täysimettää, niin heräile sitten....

Vierailija
7/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu läpi yön, noin 8 tuntia. Saa illalla soseaterian ja iltavellin, joten jaksaa nukkua. Esikoinen tosin saman ikäisenä heräsi syömään kerran tai kaksi yössä.

Hampaat voi kyllä vaivata pitkäänkin ennen kuin ne pystyy sormilla havaitsemaan. Mut sitä ennen kokeilisin kyllä antaa vähän tukevampaa ruokaa illalla.

Vierailija
8/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-6,5 kk ajan poika oli 1-1,5 tunnin välein tissillä. Yöt ja päivät. Ja esikoinen oli tuohon aikaan 2 vuotias. Mä olin niin loppurikki väsynyt että kun mulla alkoi tulla paniikkikohtauksia, sydän hakkas ja pyörrytti ja en saanut enään nukuttua kun isä meni lasten kanssa vaikka puistoon niin ajattelin, että ihan sama vaikka imettäminen olisi kuinka tärkeää lapselle niin lopetan. Lopetin kertaheitolla imettämisen, mies antoi heti yöllä pullosta maitoa, lapsi heräsi vain sen kerran ja nukkui 12 h. Tätä jatkettiin noin kuukausi, kunnes poika ei enään herännyt yöllä ollenkaan syömään ja nukkui tosi hyvin. Lapsi oli itse asiassa paljon iloisempikin eikä kiukutellut lainkaan niin paljon. Että varmaan joo mulla tuli ihan tarpeeksi maitoa......

Vierailija
9/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöuni on yhtäjaksoista 21-08 joskus jopa 09. Onko vauvalla oikeasti nälkä vai seuraako tarvii ja käyttää tissiä tuttina?

Vierailija
10/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt 7-kuisena 4 kertaa (kiinteitä ei mene vielä kovin paljon ja energiankulutus lisääntynty kun on alkanut kontata).

Suosittelen kirjaa "Pehmeä matka höyhensaarille" siinä opetetaan miten voi opettaa vauvan nukahtamaan ilman rintaa, niin että yöllä havahtuessa ei tarvitsisi AINA antaa rintaa suuhun. En tosin itse välitä vaikka tarvitsisikin, minulle se ei ole raskasta mutta uskon että jollekulle toiselle voi olla, olemme erilaisia yöunenlahjoiltamme!

Vierailija
11/11 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat nyt vaan heräilee. itselläni kolme lasta, ensimmäinen söi 3 tunnin välein 8 kuukautta, jonka jälkeen toki heräili yli vuoden ikään asti, seuraava söi tunnin välein 8 kuukautta, heräili välillä vieläkin useammin, ja alkoi nukkumaan täysiä öitä puolentoista vuoden iässä. kolmas söi 2-4 tunnin välein ja nyt ollessaan 1v 7 kk edelleen heräilee öisin. koittakaa hyvät ihmiset kestää se, että pienten lasten vanhemmat ei nuku moneen vuoteen täysiä öitä. heti ollaan puskemassa lisämaitoa, kun ei jakseta herätä. ja sit, entäs sitten jos vauva heräilee, vaikka vaan sen tissin takia,miksi pienen vauvan pitäis olla niin itsenäinen, että se ei saisi tarvita äitiään vaikka monta kertaa yössä? siksi, että itse saisitte nukkua?! vauva tarvii äidin läheisyyden tankkausta jopa öisin. ja kyllä, olin, ja olen edelleen väsynyt. Tsemppiä sinulle ja koita ajatella, että ompa sinulla fiksu vauva kun tajuaa tarvita äitiään. Lähinnä tämä purkaus nyt näille kaikille muille, joiden mielestä muka tosi epänormaalia jos vauva herää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi