Kassan kondomihyökkäys
No nyt kävi niin, että ostin Prismasta kortsuja. Se kait on ihan tavallista, mutta kassan käytös jäi vaivaamaan.
Kassa oli noin parikymppinen nainen, joka kortsut nähdessään katsoi minua kummallisella ilmeellä, ikäänkuin olisin ollut joku pervo.
Eduskunnasta ja muualtakin kuuluu juttuja, että siellä olisi seksuaalista häirintää, mutta toivottavasti ne eivät ole tätä tasoa, että jokaista kummallista ilmettä täytyisi alkaa pitämään seksuaalisena häirintänä..
Kassa tekee vain työtään, eikä varmaan kaikkien asiakkaiden ostokset miellytä, mutta jos asiakas on naama peruslukemilla, niin ei kassankaan silloin pitäisi alkaa mitään omaa sirkusta vetämään...
Kommentit (4)
Mä kerran ostin Prismasta eurolla kirjan, jonka nimi oli "naisen seksuaalisuus" tai jotain sinne päin. Puheliaan oloinen kassa, n. nelikymppinen nainen, ensin kommentoi ostamaani hauskaa huonekasvia kehuen sitä ihanaksi, kirjan tullessa vastaan taas (tutkittuaan ensin kirjan molemmat kannet -hinta löytyi kyllä heti ettei sitä etsinyt) jotenkin "tyrskähti" tai naurahti ääneen. Kai sitten jotenkin vaivaantui ja yritti peittää naureskelemalla...? Joka tapauksessa aika odottamaton reaktio, aikuiselta naiselta etenkin. Joltain teinitytöltä ehkä olisi vielä voinut ymmärtää. Itse olin tuolloin 27-vuotias, jos sillä on merkitystä.
Sillä hetkellä en oikein osannut reagoida mitenkään, oli niin odottamaton reaktio. Taisin jopa punastua, koska en todellakaan odottanut mitään suoraa kommentointia tai reagointia suhteen, puhumattakaan noin asiattomasta reaktiosta. Jälkikäteen otti päähän että jäädyin sillä tavalla enkä esim. näpäyttänyt jotakin takaisin. On meinaan aika epäammattimaista mielestäni takertua asiakkaan ostoksiin, kyllä sitä luulisi voivansa ostaa seksikirjan kaupasta ilman, että joutuu naureskelun kohteeksi.
Mainittakoon vielä, ettei minulla ole lähtökohtaisesti mitään estoja ostaa marketista kondomeja, tamponeja, liukkaria -tai seksikirjoja-, varmaan aika paljon siksikin, että tosiaan oletan ostotilanteessa säilyvän jonkinlaisen yksityisyyden kunnioittamisen, eikä jonossa seisovan asiakkaan ostoksia aleta sen tarkemmin tutkia ja kommentoida, puhumattakaan että niille naureskeltaisiin.
Tulipas nyt pitkä tilitys :D Muistui vain heti mieleen tuosta aloituksesta.
Mä kerran ostin Prismasta eurolla kirjan, jonka nimi oli "naisen seksuaalisuus" tai jotain sinne päin.
Mulle tuli tästä mieleen, kun lisäksi kuvasit, kuinka se etsi sitä hintalappua, että jospa ironisen huumorintajun omaava kypsä nainen nauroikin tuon kirjan hinnalle? Euro on aika vähän siitä "salaisuudesta" mikä naisen seksuaalisuus on. Jos joku (oliko ehkä Heusalan loistava ja syvällinen katsaus) on selvittänyt naisen seksuaalisuuden ja kirjoittanut siitä teoksen, pitäisihän sen maksaa jotain aivan muuta kuin yhden euron. Sen verran kova homma siinä on ollut.
Mulle tuli tästä mieleen, kun lisäksi kuvasit, kuinka se etsi sitä hintalappua, että jospa ironisen huumorintajun omaava kypsä nainen nauroikin tuon kirjan hinnalle? Euro on aika vähän siitä "salaisuudesta" mikä naisen seksuaalisuus on. Jos joku (oliko ehkä Heusalan loistava ja syvällinen katsaus) on selvittänyt naisen seksuaalisuuden ja kirjoittanut siitä teoksen, pitäisihän sen maksaa jotain aivan muuta kuin yhden euron. Sen verran kova homma siinä on ollut.
Ei kun kassa nimenomaan ei etsinyt hintalappua (jonka näki heti) vaan alkoi tutkia kansia muuten vaan (kirjoitin "hinta löytyi kyllä heti ettei sitä etsinyt"). Kyseessä ei ollut Heusalan kirja enkä tuosta kirjan nimestäkään ole 100% varma, mutta joka tapauksessa aihe tuli kirjan nimestä ja kansista hyvin selväksi.
peketin ja antanut yhden kassa tytölle....sanonut samalla että käytä tuota ettei vittumainen suku jatku! :)