Koeaika???
Kertokaas tyhmälle:
Hain virkaa ja sain viran eräästä kunnasta. Viran hakuilmoituksessa tai haastattelussa ei puolella sanalla mainittu mitään koeajasta. Kun sitten sain virkamääräyksen, todettiin siinä, että virassa on neljän kuukauden koeaika.
Ei niin, että asialla käytännössä olisi minulle merkitystä, mutta mietin vain, että onko juridisesti mahdollista määrätä virkaan koeaika jos sitä ei ole mainittu viranhakuilmoituksessa?
Kommentit (7)
etukäteen mitään ilmoitella, koska se on lähestulkoon itsestäänselvyys, että semmonen on.
Minulla on työuraa takana 17 vuotta melkein kymmenessä työpaikassa eikä koskaan vielä ole ollut koeaikaa. Melkein vetäisin tuosta herneen nenään niin, että rupesin miettimään, että peruisin koko jutun...
ap
vaan se on lain mukaan olemassa aina.
Työsuhteessa koeajasta voidaan sopia. Virkaan koeaika määrätään.
Minulla on työuraa takana 17 vuotta melkein kymmenessä työpaikassa eikä koskaan vielä ole ollut koeaikaa. Melkein vetäisin tuosta herneen nenään niin, että rupesin miettimään, että peruisin koko jutun... ap
mäkin haluun tietää, millä alalla virkaan ei tule koeaikaa alkuun.
Ja koeajan sisällä saat lähteä kävelemään milloin vain ja työnantaja voi laittaa sut ulos ilman syytä. Ilman irtisanomisaikoja siis.