Linkedin ja stalkkaus
Toisin kuin Fb, Linkedin todella näyttää kuka on käynyt katsomassa profiiliasi. Omalla kohdallani satunnainen huutonet-tuttavuus (mies) tuntuu käyvän säännöllisin väliajoin katsomassa tietojani...aika hupaisaa... ;)
Kommentit (13)
Entä jos käyn katsomassa ilman että olen kirjautunut?
Jos on kirjautunut ja klikkailee ahkerasti saa kohteesi sähköpostiin ilmoituksen siitä kuka on käynyt katsomassa. Sehän siinä toisaalta on ideakin, että sitä verkostoituu nopeasti. Ihastuksien stalkkaamiseen ei kauhean hyvä paikka, eikä niiden exien ja nyxien. ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos on kirjautunut ja klikkailee ahkerasti saa kohteesi sähköpostiin ilmoituksen siitä kuka on käynyt katsomassa. Sehän siinä toisaalta on ideakin, että sitä verkostoituu nopeasti. Ihastuksien stalkkaamiseen ei kauhean hyvä paikka, eikä niiden exien ja nyxien. ;)
Kertoisiko joku onko istassa todella tällainen ominaisuus?
Linkedinissä on asetus, niin että pääset katsomaan muiden profiileja anonyymisti.
Kertokaapa nyt tyhmälle mikä siinä toisen profiilin katsomisessa on niin kamalaa? Kaikki tekee sitä, eikä se tarkoita muuta kuin että ihminen n utelias luonne, mitä sitten? Lukeehan ihmiset juorulehtiä, elämänkertoja jne. Et ole spesiaali eikä "stalkkauksen" kohteesikaan, ihan normaaliin ihmisen luonteeseen kuuluvaa toimintaa. Mäkin tässä säikähdin että oon ihan sen "oikean" stalkkerin saanut perääni, siinäpä hetken mietittyä totesin että jos jotakin kiinnostelee seurailla kun pieruverkkareissa röhnään sohvalla niin katsokoot ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa nyt tyhmälle mikä siinä toisen profiilin katsomisessa on niin kamalaa? Kaikki tekee sitä, eikä se tarkoita muuta kuin että ihminen n utelias luonne, mitä sitten? Lukeehan ihmiset juorulehtiä, elämänkertoja jne. Et ole spesiaali eikä "stalkkauksen" kohteesikaan, ihan normaaliin ihmisen luonteeseen kuuluvaa toimintaa. Mäkin tässä säikähdin että oon ihan sen "oikean" stalkkerin saanut perääni, siinäpä hetken mietittyä totesin että jos jotakin kiinnostelee seurailla kun pieruverkkareissa röhnään sohvalla niin katsokoot ei ole minulta pois.
Kyse onkin siitä, että MINÄ katselen exäni statusta. Se ON noloa.
Se, että exäni katselee minun tietojani EI ole noloa, vain hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin siitä, että MINÄ katselen exäni statusta. Se ON noloa.
Se, että exäni katselee minun tietojani EI ole noloa, vain hauskaa.
Edelleen kysyisin, miksi se ON noloa kun kaikki sitä tekevät?
Siis näkeekö linked inin käyttäjä oikeasti kuka on hänen profiiliaan stalkannut, jos profiilia käy katsomassa niin ettei ole mihinkään kirjautunut? Minulla ei ole sinne profiilia ja googleenkaan en ole kirjautunut. Mistä se linked in muka tietäisi kuka minä olen? :D
Mitäs järkee siinä sitten on, jos kukaan ei uskalla käydä katsomassa ketään koska paljastuu?!
No mua ei ainakaan kiinnosta kuka on mua etsinyt Linkedinissä tai muutenkaan. En ole kiinnostunut maksamaan tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis näkeekö linked inin käyttäjä oikeasti kuka on hänen profiiliaan stalkannut, jos profiilia käy katsomassa niin ettei ole mihinkään kirjautunut? Minulla ei ole sinne profiilia ja googleenkaan en ole kirjautunut. Mistä se linked in muka tietäisi kuka minä olen? :D
Nykyään profiileja ei enää pääse stalkkaamaan kirjautumatta. Sama juttu kuin Instagramin kanssa, viimeistään hetken päästä pakotetaan kirjautumaan. Lisäksi monella on asetuksena päällä (taitaa olla jo oletuksena nykyään), että kirjautumattomille katsojille ei näytetä mitään tietoja.
saadakseen tietää, kuka olen. Olin vain käynyt katsomassa sen sivuja siellä, kun lapsi oli ollut hmm.. sanotaanko poikkeavilla synttäreillä heillä ja ihmettelin mitä ihmisiä nämä on.
Nyt mä kävin ihan piruuttani katsomassa exän sivut, kun sain tietää, et se näkee sen.