Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvinjuojat: paljonko menee kahvia päivässä?

Vierailija
25.08.2011 |

Haluaisitko vähentää? Miksi?

Itse juon yhteensä 4 pientä kupillista päivässä. Välillä tuntuu, että sekin on liikaa, on sellainen outo olo ja pissa haisee kahville. Sopiva olisi varmaan 2 pientä kuppia aamuisin ja iltapäivällä joisi vaan teetä. En edes oo juonut kahvia kovin kauaa, sillä aiemmin olin vannoutunut teen juoja. Raskausaikana en kuitenkaan saattanut koskeakaan teehen ja aloin himoita kahvia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaksi mukillista, päivällä 3-4 ja illalla 2. Tuollain kun eniten. Olen nyt vähentänyt, että aamulla se kaksi päivällä kaksi ja illalla ei välttämättä ollenkaan.

Kahvinjuonti on ollut vatsatautien aikaan katkolla, mutta ei esim. raskausaikana vaikken silloin ihan kaksin käsin ole kahvia kiskonutkaan.

Olen juonut kahvia aina niin kauan kuin muistan eli ihan pikkutytöstä asti ja olen omissa tutkimuksissani tullut siihen tulokseen, että vaikka minulle kahvi sopii se ei kaikille sovi, kuten siskoni joka on kerran juonut kupillisen, minkä oksenti heti. Olen jopa terveempi kuin monet ei kahvia juovat, liekö syy kahvin terveysvaikutukset tai koska olen terve olen pystynyt juomaan... närästys ja rytmihäiriöt ovat hyviä syitä vähentää kahvin juontia.

Kahvi ei välttämättä aina maistukaan hyvälle, olen opetellut, että juon vain jos oikein tekee mieli.

Vierailija
2/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin 6 isoa (n. 1/2 l) mukillista kahvia ja voisinpa tuota juoda enemmänkin mutta en ehdi kun on niin hemmetin kiire töissä.

Vierailija
4/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvia tulee juotua yleensä 1-2 päivänä viikossa (joskus 3 päivänä).

Ei tarvetta vähentää.

Vierailija
5/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks bonusmukillinen päälle

Tero

Vierailija
6/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan sopiva määrä. Mutta jos olen kipeänä kahvi ei maistu lainkaan vaan tee.

Vierailija
7/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä ja työvuorosta riippuen. Vähän tekemistä, paljon kahvia.

Vierailija
8/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kotona istuskellessa menee aamulla 2x3dl, kuohukermalla ja kookosöljyllä terästettynä.

Iltapäivällä samanlainen satsi.

Jos töitä, juon eka töissä kupillisen mustana, kotona pari kuppia kermalla ja öljyllä. Iltapäivällä pari kuppia mustana.

Teetäkin menee joskus iltajuomana.

Vois kai tuota vähän vähentää.

Vierailija
9/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 2 mukillista, eli 4 "normaalimitallista" kahvia ja 0,5 l vettä (teen kahvin pressopannulla). Ehkä kerran kuussa saatan juoda pienen kahvikupillisen iltapäivän kokouksessa. En aio vähentää enkä lisätä kahvinjuontia, tämä on hyvä.

Vierailija
10/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tarvetta vähentää ja koen tämän kahvinlitkimisen "ongelmajuomisena", johon on suuri riippuvuus. Yritän vähentää vaihtamalla vihreään teehen, mutta parasta olisi, jos voisi olla kokonaan ilman näitä kofeiinipitoisia juomia.

Vierailija
11/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kolmen kupin espressopannullinen päivässä. Yleensä kaksi.

Vierailija
12/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi muki.

Vierailija
13/15 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 2 kuppia, kahvitauolla 1, ruuan päälle 1, toisella kahvitauolla 1, kotona ruuan jälkeen 2 ja illalla vielä 1-2 kupillista. Eli 8-9 kupillista.

Ja yövuoroissa vielä pari lisää.. En tunne tarvetta vähentää.

Ja kevytmaidolla. Vähintään saman verran vettä päälle.

Vierailija
14/15 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

litra

Vierailija
15/15 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannullinen aamulla, päivällä ja illalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi