Kahvinjuojat: paljonko menee kahvia päivässä?
Haluaisitko vähentää? Miksi?
Itse juon yhteensä 4 pientä kupillista päivässä. Välillä tuntuu, että sekin on liikaa, on sellainen outo olo ja pissa haisee kahville. Sopiva olisi varmaan 2 pientä kuppia aamuisin ja iltapäivällä joisi vaan teetä. En edes oo juonut kahvia kovin kauaa, sillä aiemmin olin vannoutunut teen juoja. Raskausaikana en kuitenkaan saattanut koskeakaan teehen ja aloin himoita kahvia.
Kommentit (15)
keskimäärin 6 isoa (n. 1/2 l) mukillista kahvia ja voisinpa tuota juoda enemmänkin mutta en ehdi kun on niin hemmetin kiire töissä.
kahvia tulee juotua yleensä 1-2 päivänä viikossa (joskus 3 päivänä).
Ei tarvetta vähentää.
Minusta on ihan sopiva määrä. Mutta jos olen kipeänä kahvi ei maistu lainkaan vaan tee.
Päivästä ja työvuorosta riippuen. Vähän tekemistä, paljon kahvia.
Näin kotona istuskellessa menee aamulla 2x3dl, kuohukermalla ja kookosöljyllä terästettynä.
Iltapäivällä samanlainen satsi.
Jos töitä, juon eka töissä kupillisen mustana, kotona pari kuppia kermalla ja öljyllä. Iltapäivällä pari kuppia mustana.
Teetäkin menee joskus iltajuomana.
Vois kai tuota vähän vähentää.
Yleensä 2 mukillista, eli 4 "normaalimitallista" kahvia ja 0,5 l vettä (teen kahvin pressopannulla). Ehkä kerran kuussa saatan juoda pienen kahvikupillisen iltapäivän kokouksessa. En aio vähentää enkä lisätä kahvinjuontia, tämä on hyvä.
On tarvetta vähentää ja koen tämän kahvinlitkimisen "ongelmajuomisena", johon on suuri riippuvuus. Yritän vähentää vaihtamalla vihreään teehen, mutta parasta olisi, jos voisi olla kokonaan ilman näitä kofeiinipitoisia juomia.
yksi kolmen kupin espressopannullinen päivässä. Yleensä kaksi.
Aamulla 2 kuppia, kahvitauolla 1, ruuan päälle 1, toisella kahvitauolla 1, kotona ruuan jälkeen 2 ja illalla vielä 1-2 kupillista. Eli 8-9 kupillista.
Ja yövuoroissa vielä pari lisää.. En tunne tarvetta vähentää.
Ja kevytmaidolla. Vähintään saman verran vettä päälle.
Pannullinen aamulla, päivällä ja illalla.
Aamulla kaksi mukillista, päivällä 3-4 ja illalla 2. Tuollain kun eniten. Olen nyt vähentänyt, että aamulla se kaksi päivällä kaksi ja illalla ei välttämättä ollenkaan.
Kahvinjuonti on ollut vatsatautien aikaan katkolla, mutta ei esim. raskausaikana vaikken silloin ihan kaksin käsin ole kahvia kiskonutkaan.
Olen juonut kahvia aina niin kauan kuin muistan eli ihan pikkutytöstä asti ja olen omissa tutkimuksissani tullut siihen tulokseen, että vaikka minulle kahvi sopii se ei kaikille sovi, kuten siskoni joka on kerran juonut kupillisen, minkä oksenti heti. Olen jopa terveempi kuin monet ei kahvia juovat, liekö syy kahvin terveysvaikutukset tai koska olen terve olen pystynyt juomaan... närästys ja rytmihäiriöt ovat hyviä syitä vähentää kahvin juontia.
Kahvi ei välttämättä aina maistukaan hyvälle, olen opetellut, että juon vain jos oikein tekee mieli.