Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ei pysty enää ostamaan

Vierailija
25.08.2011 |

eineksiä, minkäänlaisia?

Nuo viime vuosien "paljastavat" ruokaohjelmat ja oman tietoisuuden lisääntyminen.

No, korjaan hieman: ostan lapsille joskus pinaattilettuja, koska pitävät niistä todella paljon (itse tehdyt ei kelpaa!). Ja toinen on kananfileestä tehdyt nugetit (yksi pakaste). Mutta muuta en vain enää kykene ostamaan. Enkä koskaan mitään marinoitua tai maustettua lihaa.

Nopeaa ruokaa saa helposti vaikka paistamalla kalaa pannulla, kestää yhtä kauan kuin annoksen lämmittäminen mikrossa...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuumipakatut lihan ainakin ja melkein kaikki einekset. Joskus ostan Finduksen leivitettyjä fileitä. Lihapullia tms en osta. Jukurttia harvoin maustettuna.

Vierailija
2/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin meillä eineksiä käytetään mutta joskus iskee kauhea roiskeläpän himo ja sellainen on saatava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä ottaen meillä laitetaan ruoka alusta asti ite.

enemmän mua pysäytti, ku katottiin eilen Areenasta se ykkösdokumentti siitä, kuinka paljon ruokaa laitetaan roskiin. Siis oikeasti tuoretta ja syömäkelpoista ruokaa. Suosittelen katsomaan ja miettimään omia kulutustottumuksia..

Vierailija
4/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattiletut ja porkkanaletutkin teen itse ja lapset tykkää. Toisinaan on itse pakko saada se kamala roiskeläppä hirveällä juustokasalla, mutta onpa tekosyy käydä pikkuveikan luona kylässä. :D

Vierailija
5/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausiin ei onää ole saanut kalapuikkoja ta paneroituja kalafileitä, joita voisi syödä edes pikaruokana. Kamalia jauhettuja perkuujätteitä.

En osta enää lihapullia enkä broileripullia lapsille.

Valitsen mielummin kana fileenä ja ilman marinadia, ennen ostin aina valmiiksi maustetettuja suikaleita.

Ylipäätään yritän etsiä ruokia, joista näkee mitä ne on :D

Vierailija
7/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan joskus kaupan lihapullia, noita pinaattilettuja useinkin, kaupan maksalaatikkoa, joskus jotain pakastepitsaa ja tuunataan sitä, Kitchen Joy-merkkiset Thairuoat ovat aivan loistavia kiireessä jne. ei aina ehdi/jaksa valmistaa kaikkea alusta asti, silloin on kätevää kun on jotain nopeaa nakata mikroon/uuniin.

Vierailija
8/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että en voisi ostaa :)

Vierailija - 25.08.11 08:57 (ID 13278059)

Meillä ostetaan joskus kaupan lihapullia, noita pinaattilettuja useinkin, kaupan maksalaatikkoa, joskus jotain pakastepitsaa ja tuunataan sitä, Kitchen Joy-merkkiset Thairuoat ovat aivan loistavia kiireessä jne. ei aina ehdi/jaksa valmistaa kaikkea alusta asti, silloin on kätevää kun on jotain nopeaa nakata mikroon/uuniin.

Nää on just noita ikuisuusjuttuja, tänään saat syödä sitä ja huomenna tuota:)

Ei millään pahalla, mutta jokainen syököön mitä haluaa.

Vierailija
9/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaiken pitää olla sisäfilettä, niin mitä tehdään sille muulle osalle tapetusta eläimestä? ONko teidän mielestä ihan ok, että tapetaan kokonainen lehmä, (noin tuhat kiloa) ja syödään siitä sitten yksi kilon-puolentoista sisäfile? Loput on tiedän mielestä syömäkelvotonta roskaa?

Hei, ne makkarat ja lihapullat ja aladoobit on aikojen alussa kehitetty juuri siksi, että niiden avulla saadaan käyttöön koko lehmä (tai kana, tai kala), eikä tuhlausta tule niin paljon. Teidän sisäfilekäytääntö on täysin kestämätön sekä ilmaston, energianvarojen käytön, että eläinsuojeluetiikan kannalta. Niiden kuuluukin sisältää kaikki jämäpalat, koska on ihan ihmiskunnan säilymisen kannalta tärkeää, että ne jämäpalat tulee käytettyä. Ne on ruokaa siinä missä se sisäfilekin. Ravintoarvot on monin osin jopa paremmat. Ainoa ongelma on, että telkkarissa niistä saadaan sotkuisen näköisiä kuvia, ja koska nykyään ihmiset ei enää teurasta sitä lehmäänsä itse, ne ei tiedä, että juuri sellaisia niiden kuuluukin olla - ja yhtä sotkuinen se sisäfilekin on silloin kun se lehmästä kalvojen keskeltä leikataan.

Vierailija
10/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä eineksiä suunnilleen entiseen tahtiin (eli aika harvoin), mutta kyllä ne vähän mua ällöttää. Enemmän kuitenkin ällöttää leipä! Leivon nykyään jonkin verran itse, ja kaupasta ostan esim. Linkosuon leipää, mutta kyllä ihan tavallisia ruispalojakin. Syön kyllä ehkä enemmän näkkäriä kuin pehmeää leipää.

Vierailija
11/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nytkin jääkaapissa hernekeittoa ja maksalaatikkoa, kun meillä pidetään niistä. Myös jotakin muita "saarioistenäitien" tekeleitä joskus harvemmin löytyy, ovat nopeita valmistaa ja hyviä.

En minä mikään fanaatikko ole, mutta mieluummin tehdään ruoka itse alusta asti maustettuna.

Kas kun kukaan ei ole keksinyt alkaa myymään "lihakeittolihaa" vaikka lisäaineettomana purkkisäilykkeenä. En tarkoita varsinaista purkkilihaa joka kyllä siihenkin tarkoitukseen käy. Nykyään ei kaupoista enää oikeaa luista keittolihaa saa, ja metsästävissä perheissä kyllä lihakeittoja tehdään, mutta menee niin paljon aikaa.Kun olisi sellainen "purkkilihakeitto", jossa olisi kypsät lihat ja vahvaa lientä, ettei tarvitsisi lisätä kuin perunat ja juurekset, niin olisi valmis. Meillä on sellaista nyt pakastimessa.

Vierailija
12/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri eineksiä syödä. Niiden makuhan on ällöttävä!

Mies ostaa joskus Lidlistä halpoja pakastepizzoja ja tuunaa ne sitten itse juustolla.

Vierailija
13/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teitä kauhistuta teidän aikaansaama ruoan ja energian tuhlaus? Jos kaiken pitää olla sisäfilettä, niin mitä tehdään sille muulle osalle tapetusta eläimestä? ONko teidän mielestä ihan ok, että tapetaan kokonainen lehmä, (noin tuhat kiloa) ja syödään siitä sitten yksi kilon-puolentoista sisäfile? Loput on tiedän mielestä syömäkelvotonta roskaa?

itse en syö lihaa ollenkaan, paitsi joskus harvoin kalaa. Mies ei syö kalaa, mutta tulevalle lapsellemme olemme päättäneet kalaa syöttää.

Koiralle ostamme vain koiranruokaa, joka tehdään teurasjätteistä. Muutaman kerran vuodessa jotain alejauhelihaa.

Vierailija
14/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaiken pitää olla sisäfilettä, niin mitä tehdään sille muulle osalle tapetusta eläimestä? ONko teidän mielestä ihan ok, että tapetaan kokonainen lehmä, (noin tuhat kiloa) ja syödään siitä sitten yksi kilon-puolentoista sisäfile? Loput on tiedän mielestä syömäkelvotonta roskaa?

Hei, ne makkarat ja lihapullat ja aladoobit on aikojen alussa kehitetty juuri siksi, että niiden avulla saadaan käyttöön koko lehmä (tai kana, tai kala), eikä tuhlausta tule niin paljon. Teidän sisäfilekäytääntö on täysin kestämätön sekä ilmaston, energianvarojen käytön, että eläinsuojeluetiikan kannalta. Niiden kuuluukin sisältää kaikki jämäpalat, koska on ihan ihmiskunnan säilymisen kannalta tärkeää, että ne jämäpalat tulee käytettyä. Ne on ruokaa siinä missä se sisäfilekin. Ravintoarvot on monin osin jopa paremmat. Ainoa ongelma on, että telkkarissa niistä saadaan sotkuisen näköisiä kuvia, ja koska nykyään ihmiset ei enää teurasta sitä lehmäänsä itse, ne ei tiedä, että juuri sellaisia niiden kuuluukin olla - ja yhtä sotkuinen se sisäfilekin on silloin kun se lehmästä kalvojen keskeltä leikataan.

Lehmää meillä ei ole teurastettu vuosikymmeniin, mutta sonni on ja se meni samalla periaatteella kuin hirvikin: kaikki käyttöön, joka suolet makkaraksi (huonolla menestyksellä, mutta tulipa kokeiltua.

Hirvestä käytetään myös yleensä melkein kaikki. Hirvenpääkeittoakin jotkut suurena herkkuna tekevät, ei sentään peijaisiin vaan siellä syödään käristystä.

Syömäkelpoisista sisälmyksistä munuaisia ei taida kukaan enää käyttää ihmisravinnoksi edes vasalta, vaan se menee koirille. Veri menee myös kokonaan hukkaan.

Haluatteko tietää, kuinka tarkkaan hirvi käytetään? Kieli ja maksa ainakin otetaan aina talteen, vaikka aikuisen maksat päätyvät yleensä koirille. Metsään jää vain keuhkot, suolet, rapamaja ja mitä siinä mahassa sitten onkin.

Ensimmäiseksi otetaan talteen sisäfileet "pyytöporukalle", eli niille jotka sitä hirveä olivat metsästämässä. Ahkerimmilla pyytäjillä sisäfilettä sitten riittää, vähemmän pyytävillä vain sattumalta. Ei edes huolimattomimpien äijien jäljiltä tule kovin sotkuisia sisäfileitä. Tosin kotonakin voi päätellä jonkun lihapalan ulkonäöstä, kuka sitä on paloitellut. Kukaan ei ole varsinainen ammattilainen, mutta toisten leikkaamat ovat hyvin suoria ja siistejä, toisten pikemminkin riekaleita kuin paloja.

Paloitellessa ei vielä leikata hukkaan mitään muuta kuin ehkä pahimmin vertyneitä kohtia (joita ei pitäisi hyvän laukauksen jälkeen paljon olla). Jonkun verran menee kalvoja ym. koiranpussiin. Ei siis hukkaan, vaan metsästyskoirien evääksi. Itse kukin sitten puhdistaa oman lihaeränsä mielensä mukaan. Osa tehdään yhteisesti jauhelihaksi, ja sen lisäksi jokaisella on mahdollisuus jauhaa omistaan lisää. Omalla vastuulla, kun jotkut jauhavat hyvinkin "epäilyttäviä" lihoja, kun niillä ei kai ole tarpeeksi koiria niitä syömään.

Luita ei yleensä leikata pois muualta kuin paisteista. Ne pitkät ydintä sisältävät usein paloitellaan keittoluiksi, eli päätyvät koirille vasta kypsinä.

Vierailija
15/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän eläimiin tosiaan paljon muutakin kuuluu kuin ne kunnon fileet. Jännä, että ihmiset on saatu niin aivopestyä, että vain jotkut osat ovat terveellisempiä. Kyllä mulle itsellekin sisäelimet on ajatuksenakin ällötys. Osaisiko joku muuten kertoa, mikä tai mitä on kamara, kun sitähän hoetaan, että siinä ja siinä tuotteessa on KAMARAAKIN, niin mitäpä se edes on?

Vierailija
16/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaan harvoin, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa. Yleensä ostetaan tortellineja tai pakastepizzaa.

Vierailija
17/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, kun elämistä puhutaan, nahan sisäpuolta. Se on ihan syötävää, joskin tosin sinällään ei kovin hyvää.

Vierailija
19/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuorepastaa, tortellineja, pinaattikeittoja sekä -lettuja, ranskalaisia ja nakkeja yms. Eikä töki yhtään.

Vierailija
20/24 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakaste-falafeleja.

Eikä me syödä pelkkää sisäfilettä, vaan monipuolisesti eri ruhon osia, kalaa, (tehotuotettua) broileria, kasviksia, juureksia. Makkaraakin kuluu - onko se eines vai raaka-aine?

Mulla on pari ystävää, joihin ap:n mainitsemat ruokaohjelmat ovat vaikuttaneet siten, etteivät syö sianlihaa lainkaan, missään muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä