3.5v kakkaa taas housuihin!?
 Meillä on siis tuo kakka ongelmana. Ollut kohta vuoden ilman vaippaa ja nyt on taas ruvennut kakkaamaan housuihin. Tai se on enemmänkin sellaista isoa tuhrua, mutta kuitenkin. Tänään kun hain tarhasta poika taas haisi kakalle ja kysyin mitä hän on taas tehnyt, niin sanoihan se että kakka tullut housuihin ja samaan hengenvetoon sanoi että ei sais tehdä niin.
 No, kun kotiin päästiin niin housuissa ei ollutkaan se tavan omainen tuhvaan kunnon pläjäys ja se oli noussut selkään asti. Mähän näin punasta silloin ja näytin kalsareita pojalle ja otin kädestä kiinni jotta se näkis mitä se on tehnyt. Ja eiks se silloin rimpuillut ja menettänyt tasapainon ja kaatu kalsareita päin :( Sitten se huuto vasta yltyi ja se huus että äiti pisti kakkaa sen kasvoille :(   No, mä sitten siivosin jätkän ja kun sain sen laitettua sänkyyn päikäreille me juteltiin asiasta. Se kyllä itse tietää että ei pitäis niin tehdä mut ei osaa sanoa miks se niin tekee. Toivottavasti se ei nyt saanut mitään traumoja tästä kakka hommelista:( mulla itsellä ainaski on tosi paha mieli.  Mä en enää tiedä mitä tekis asian kanssa.
 Taustaksi vielä. Me ollaan remppaamassa vanhaa taloa ja isä on sielä jatkuvasti ja osaksi asutaan anoppilassa ja osaks mun vanhempien luona. Ja sitten se alkoi puolpäiväsenä tarhassa elokuussa. Varmaan tälläkin kaikella on osuutena, mutta miten selvitä tästä kunnialla, ennen kuin äidillä pimahtaa. Pikkuvelikin on ja hän valvottaa edelleen vaikka on jo 1.5v joten väsymyskin pukkaa päälle.
 Onko kenelläkään antaa hyviä neuvoja?
 Axeliina ja toukopojat

Minä olen huomannut, että meidän reilu 3-vuotias ei mieluusti käy muualla kakalla kuin kotonaan. Hän on puoli päivää esikoulussa (Asumme siis ulkomailla.) ja monesti sieltä tullessa on kova kiire potalle, kun ei ole halunnut kakata koulussa.
Yrittäisin kyllä olla olematta vihainen, alle 4-vuotias on kuitenkin vielä tosi pieni ja vahinkoja sattuu isommillekin. Ehkäpä ei kannata kiinnittää asiaan vielä hirveästi huomiota ja seurailla tilannetta hieman.
Jos vahinko tuntuu tulevan aina hoidosta haettaessa, kannattaa varmaan jutella hoitajien kanssa asiasta. Jos vaikka yrittäisivät hieman patistaa poikaa kakalle ennen lähtöä.
Koita jaksella!