hoitovapaalla kohta ja uuden työpaikan hakusessa + irtisanominen vakkarista paikasta.
Elikkä minulla on vielä noin 5kk äitiyslomaa ja sitten jäisin hoitovapaalle. Ja ajatuksena olis, että jäisin ainaskin vielä vuoden hoitaa poikaa ( nyt 6kk) ja hakisin uutta työpaikkaa. Niin kannattaako jo nyt itrisanoo ittensä irti vakkarista työpaikasta vaiko vasta silloin kun on saanut uuden työpaikan.
Auttakaa ja toivottavasti ymmärsitte!
Kommentit (12)
kertyykö sinulle vuosilomaa hoitovapaan ajalta. Jos kertyy, ei tietenkään kannata irtisanoutua vielä.
Ennen kuin uusi paikka varma. Myös työnhakijana olet kiinnostavampi jos sulla on työpaikka etkä ole "työtön"
olen ollut noin vuoden vakituisessa työpaikassa ja jäin nyt äitiysvapaalle ja minulle on tullut jo lomarahaa? Voiko sitä muka vielä kertyä?
olen ollut noin vuoden vakituisessa työpaikassa ja jäin nyt äitiysvapaalle ja minulle on tullut jo lomarahaa? Voiko sitä muka vielä kertyä?
jos työehtosopimuksen mukaan kertyy niin tietenkin silloin. Muuten ei. Eli selvitä se!
kertyy vuosilomaa. Mikä se voisi olla?
Hoitovapaalla ei normaalihenkilölle kerry vuosilomaa. Poikkeuksena jotkut superasiantuntijat, joihin tuskin kuulut.
Voisin siis vaatia kaikki lomarahat jne näiltä kahdeksalta vuodelta? Firma tosin on jo myyty mutta voin vaatia niiltä uusilta omistajilta?
joo en siis kuulu niihin "superasiantuntijoihin". Olen siis ihan tavallinen kassamyyjä. Eli irtisanon vasta sitten kun oon saanut uuden työpaikan. KIITOS paljon vastauksista!
eikös yleensä äitiys- ja vanhempainvapaalta kerry vuosilomaa, mutta ei hoitovapaalta? Eli ei kai ap:n kannata irtisanoutua ainakaan ennen hoitovapaan alkua???
minäkin oon ymmärtänyt, mutta halusin selventää asiaa.
Tai jos kyseessä on ihan hantti homma mihin et missään tapauksessa palaa, niin ei väliä.