Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia siirtolapuutarhamökeistä

Vierailija
23.08.2011 |

Hei!

Kuulisin mielelläni kokemuksianne siirtolapuutarhamökeistä. Meillä on ollut pidempään mielessä isomman asunnon ostaminen mutta meillä on oikeasti ihan riittävän kokoinen asunto perheellemme ja tänä kesänä olen alkanut sitten miettiä tosissani, että jos ostaisimmekin näillä rahoilla, joita on ajateltu välirahaksi uuteen asuntoon siirtolapuutarhamökin. Olisi ihana kun olisi paikka, jossa voisi kesällä oleskella ja myös puutarhan pitoa olisi kiva harrastaa. Itse tosin varmaan painottaisin pitkälti omenoihin ja marjoihin kasvatusta koska mitään sellaista ihan kokoajan täytyy olla läsnä puutarhamaata emme voisi hankkia kun kesällä liikutaan muuallakin.

Kaikkia kokemuksia siirtolapuutarhamökeistä ja alueista ottaisin mielelläni vastaan. Itse asumme Helsingissä mutta muuaallakin asuvat voivat kertoa kokemuksiaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muista, että ne on pieniä paikkoja ja niissä on hyvin tarkkoja säädöksiä miten tulee olla ja palstaa hoitaa. Toisissa paikoissa on oikeasti hyvä henki, toisissa paikoissa on yhteistä tekokivaa kyyläilyn merkeissä...

Vierailija
2/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta juuri kaipaisin kokemuksia, että onko hyvin tarkasti ohjastettu mitä kaikkea pihalla on oltava ja esim. missä muodossa. Onko esimerkiksi se ok jollei kasvata kukkia juuri ollenkaan vaan esim. raparperia, omenoita, viinimarjoja, vadelmaa, tyrniä, karviaisia ja mielellään myös muita hedelmäpuita kuin omenoita. Näitä laittaisin niin paljon kuin säännöt sallivat (toki vähän kulkutilaakin väleihin). Ajattelisin, että kukat ja yrtit voisin laittaa esim. laatikoihin, jotka voisin sitten vaikka tarvittaessa nostaa sisälle kuolemaan jos joudumme lähtemään reissuun etteivät häiritsisi naapureita. Voiko siis esimerkiksi tähän tapaan menetellä vai kieltävätkö säännöt tällaisen.

Mukava henki ja yhteisöllisyys houkuttelisi mutta myös se on ok jos ei kannsakäymistä naapuruston kanssa juuri ole mutta valtava niuhottaminen kaikesta olisi toki ikävää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan enemmän homma kiinnostaisi. Luulen, että sopisi minulle, miehelleni ja lapselleni aivan erinomaisesti mutta koska ovat kuitenkin kalliita niin hiukan mietityttää vaikka rahaa olisikin.

Tiedättekö tapahtuuko mökeille usein ilkivaltaa? Eräs ystäväni varoitti tällaisesta.

Vierailija
5/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku katsomassa.Aika tiiviitä yhteisöjä ovat että tietävät ketä liikkuu.Näin syksyisin on useilla siirtolapuutarhoilla ns.avointenovien päivä kannattaa käydä tutustumassa.

Vierailija
6/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on tosi pieniä, eli perheellisen vaikea mahtua "oleskelemaan".

Uudemmat hieman "isompia" mutta ne ei ole kovinkaan helpolla myynnissä. Myydään usein sisäpiirissä.

En halua rikkoa haavettasi, mutta tiedän pariskunnan jotka ovat kytänneet mökkiä jo vuosia, tuloksetta.

Vierailija
7/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueilla en kuitenkaan silloin kun tapahtumia on ollut. Lähinnä kuulinkin talviaikaan tapahtuvasta ilkivallasta, että rikottaisiin ikkunat ja sisällä tehtäisiin tuhoja myös. Mutta luulenpa itsekin, että tämä on harvinaista.

Vierailija
8/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin uskon, että kyllä se mökki löytyy jos tosissaan rupeaa etsimään. Tarvittaessa hankin sitten vaikka sen sisäpiirin. Tulen aika hyvin juttuun monenlaisten ihmisten kanssa niin eiköhän tämä onnistuisi.

Ja pieneenkin tilaan uskoisin, että mahdumme leiriolosuhteissa, eihän oma koti kuitenkaan olisi kaukana.

Mutta mietitään vielä miehen kanssa yhdessä mitä lähdetään priorisoimaan asuntoa, mökkiä vai jätetäänkö kummatkin vaan vielä ja säästetään ja säästetään.

Vierailija
9/9 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pihathan ovat jo valmiina, joten siellä voi olla mitä vain. Ulkopuolella pitää käytävät pitää siisteinä rikkaruohoista, pensasaidat leikata oikean korkuisiksi jne. Itse palstojen istutuksiin jne. ei puututa.

Enemmän oli kaikenlaista hommaa kuin ennalta arvasimme. Jos käy harvoin, menee helposti kaikki aika siihen, että hoitaa kiireisimmät hommat.