Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja kaivataan! Eron jälkeen toisen lapsen on hyvä olla äidin luona, toisen isän. Mitä tehdä?!

Vierailija
23.08.2011 |

Erosta siis aikaa neljä vuotta. On yritetty mennä lapsia kuunnellen ja tarkkaillen, mutta mitä ihmettä tehdä, kun toinen lapsi reagoi voimakkaasti äidin luona ja toinen isän. Tuntuu siis kaipaavan niin paljon sitä toista vanhempaa ja menee tosi vaikeaksi kaikki. Eli siis toisella lapsella hyvä olla äidin luona, toisella isän. Kumman luona lasten sitten olisi parempi asua?? :/

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi voisi asua isän ja toinen äidin luona? Ja viikonloppuisin sitten kylässä.

Vierailija
2/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkä välimatka isän ja äidin kodin välillä on?

Jos asutte samassa kaupungissa ja lapset jo suht isoja, varmasti toimii.

jos välimatka pitkä ja lapset pieniä, on hieman haastavampaa

Vierailija
4/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välimatka suht lyhyt (ei kävellen kuitenkaan, mutta autolla)

ap

Vierailija
5/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä viikko-viikko -systeemi käytössä? Onko lapset itse ilmaisseet haluavansa asua vain toisen vanhemman kanssa?

Jatkaisin samaan malliin kuin ennenkin. Ehkä toisen on vain helpompi kiukuta ja näyttää tunteita toiselle vanhemmista ja toisella lapsella päinvastoin. Meidän ydinperheessäkin yksi lapsista kiukkuaa vain minulle, ei juuri koskaan isälle. Muut näyttävät tunteensa vapaasti kaikille.

Vierailija
6/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole kiukuttelusta tms.

Toinen esim. alkoi pissata ja kakata housuunsa, sotki ulosteella paikkoja yms...loppui vasta, kun muutti toiselle vanhemmalle.

ap

Vierailija
7/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotias varsinkin osaa jo aika hyvin kertoa tunteistaan.

pidätte koulun ja päivähoitopaikan samoina, ja sisarukset saavat leikkiä yhdessä halutessaan.

Vierailija
8/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarukset saavat leikkiä yhdessä halutessaan.

jos siis asuvat eri kodeissa. ei voi lasten mielihalun mukaan kuskailla edes takas missä milloinkin haluaa leikkiä.

ap

Vierailija
9/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsevat toisiaan.

Vierailija
10/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko toinen nyt isän luona ja toinen sun kanssa? Kuinka pitkään kokeilitte viikko ja viikko systeemiä? Kyllähän siinä menee aikaa ennen kuin lapset tottuu uusiin järjestelyihin.

Vierailija
11/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuu annetteu lapsille! Kannattaisko kokeilla et vanhemmat neuvottelee asian ja päättää sen sitten ja ilmoittavat lapsille tämän päätöksen.

Jos todellakin vielä ajan kuluessa reagoivat näin niin muuttakaa yhteen ja opetelkaa elämään perheenä. Oletan et lapset alle kouluiän?

Vierailija
12/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se enemmän ikävöivä viettää esimerkiksi joka toisen viikon keskiviikko-sunnuntain isällään, toinen sitten vain joka toisen viikonlopun.

Näin mä ehdottaisin.

Vierailija
13/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin sitten ovat samassa paikassa ja vaikka se kerran viikossa arkena.

Meillä toinen lapsi asuu vuoroviikkosysteemillä ja toinen perinteisellä jokatoinen viikonlopputapaamisilla.

Vierailija
14/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehdi kenelläkään tulla hirveä ikävä ketään

Vierailija
15/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin sitten ovat samassa paikassa ja vaikka se kerran viikossa arkena.

Meillä toinen lapsi asuu vuoroviikkosysteemillä ja toinen perinteisellä jokatoinen viikonlopputapaamisilla.

Vierailija
16/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että lapset näyttävät eri paikoissa ikäväänsä, vai että kyse olisi siitä kelle helpoimmin näyttää tunteensa?

Älkää ainakaan erottako lapsia toisistaan.

Vierailija
17/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idea oli tuo, että toinen lapsi asuu äidin kanssa viikot ja toinen isän kanssa viikot. Sitten viikonloput ovat yhdessä äidin tai isän luona. Silloin sisaruussuhde säilyy, mutta myös hyvä olo lapsilla.

Vierailija
18/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näin sisaruksiani lapsena vain viikonloppuisin ja erittäin hyvät ja läheiset suhteet meille silti syntyi.

Vierailija
19/19 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani erosi, niin jäimme siskoni kanssa äidille asumaan. Olimme joka toinen vl isällä. Parin vuoden jälkeen tuli muutto toiselle paikkakunnalle, jolloin saimme valita kumman tykö halutaan asumaan. Siskoni halusi isän kanssa ja mie äidin, ja niin sitten tehtiin. Sisko oli kerran kuussa viikon meillä. Ja minä kävin 1-2 vl isän tykönä.

Meillä toki ikäero oli eri, kun minä olin muutto hetkellä 12v. ja sisko 6v. Ja tuo välimatka oli 300km.

Mutta eihän se ole kuin järjestely kysymys, ja varmasti onnistuu helpommin, kun kerta asutte samassa kylässä/kaupungissa. Eikä varmaan tarvi maksella elatusapuja, kun toinen lapsi on toisella ja toinen on toisella (tästä en siis ole varma, mutta kuvittelisin, että vähempi ainaki rahariitoja tulee).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän