Anitan synnytyksen jälkeinen kurevyö??
Täällä kun tuppaa olemaan konkarimammojakin, niin kysyn ensin täältä, että onko jollain kokemusta Anitan synnytyksen jälkeisestä kurevyöstä? Taitaa mahanahka olla varsin venähtänyt synnytyksen jälkeen, joten oon jotenkin ajatellut masuani tukea. Tässä on pohdinnan alla se, kannattaisiko ostaa ihan vaan jotkut tukevat alushousut tai vaikka tilata TV-shopista sellaiset tukevat aluspöksyt (varsin edulliset) vai panostaisiko ihan tuohon tarkoitukseen olevaan kurevyöhön (hintaa hurjat 70 euroa). Mielelläni kuulisin kokemuksia!
Naistenklinikan synnytyskätilö suositteli jotain tukea masulle synnytyksen jälkeen, kun vatsalihaksetkin ovat ihan ylivenyneitä, ettei tule turhaan revittyä niitä..
Mia79 ja touhukaksikko rv 33+4
Kommentit (10)
Mullakin on käytössä Patrician tukivyö ja se on ollut aivan erinomainen, mutta en usko, että siitä on hyötyä synnytyksen jälkeen. Synnytyksen jälkeen mä ainakin ajattelin kokeilla jotain sellaista, joka tulee lähes rintojen alle, koska mulla ainakin nahka venyy melkoisesti ja vatsalihakset on ihan ylimpiä myöten kovilla. Patrician tukivyö jää navan alle, joten en usko sen auttavan. Tai saisihan siihen nahkasäkin kerättyä... :D Ajattelin kyllä tutkailla vielä Patrician valikoimaa, Anitan vyön löysin Bebesin sivuilta.. Vaikka hinta 70 euroa todella hirvittää, ajattelin sellaisen hankkia, jos siitä olisi oikeasti hyötyä mahan palautumiseen.
Tai ainakin luulisin että on uusi juttu, kun en muista silloin aikoinaan kun esikoiseni sain (n14v sitten) olisis ollut mitään tukivöitä raskaudenb jälkeen?
Toisaalta en kyllä muista että kukaan olisi puhunut moisesta edes 2 vuotta sitten, kun nuorimmainen synty??
Neuvoloissa on vain kehoitettu itse treenaamaan vatsaa ja vetämään mahaa sisäänpäin??
Tosiaan mielenkiinnolla kuulisin minäkin miten tuo toimii? Josko tämän seittemännen kanssa saisi mahaan hyvän tuen? Tai ainahan voi vetää niskaan kunnon korsetin ja kiristää sillä..
hmmm.
Oon varhaisesta vaiheesta lähtien ollut sitä mieltä, että tulen sitomaan/tukemaan mahani jollain tavalla synnytyksen jälkeen. Isoäitiemme aikaan on ollut kunnon korsetteja, jotka on synnyttäneille laitettu. Mietin vaan, että kannattaako panostaa tosiaan ihan tarkoitukseen suunniteltuun (kalliimpaan) tuotteeseen vai hankkia vain jotain tukipöksyjä. Tukea kun ei saa kuitenkaan olla myöskään liikaa, etteivät sisuskalut litsaannu. :) Vatsan sitomisesta on täällä ollut välillä keskustelua, mutta en muista kenenkään maininneen kurevyötä..
Esikoinen synty 98 ja sillon alusvaateliikkeen myyjä ehti ekana ehottamaan (Nlassaki sanottiin myöhemmin) ihan aitoa kureliiviä.
Vertailin jo synnyttäneitten kavereitten kokemuksia ja päädyin ostamaan kureliivin. Se ulottuu häpyluusta rintojen alle, on säädettävä, kaunis ja jopa miehen mielestä oikein naisellinen. Maksaa muuten nykysin n. 30-35 e, eli ei paha.
Käytin sitä noin kolme kuukautta ja maha palautui ilman rankkaa treenaustakin oikein hyvin.
Kakkoselta käytin sloggin tukevia alushousuja ja kureliiviä vuorotellen ja lopputuos oli yhtä hyvä. Kolmoselta en käyttäny mitään ja se kyllä näkyy!
Tämän raskauden jälkeen kaivan kureliivin kaapista ja näytän naisellislta jälleen! ;)
Kureliivin hyödyn huomasi myös selän suhteen: Se tukee kummaltakin puolelta, joten selkä ei kipeydy nostellessa vauvelia. Samaa ei voi sanoa tukialkkareista.
Kannattaa ostaa kureliivi ihan oikeesta liivikaupasta, sieltä saa ohjeita vartalotyypille sopivan liivin hankintaan ja käyttöön.
Älkää ostako alushousullisia kureliivejä, ne sotkeutuu nopeammin. :)
Tiedustelisin vielä, minkä merkkinen käyttämäsi kureliivi on? Juu, noissa Anitan kureliiveissä on alkkariosa mukana, mikä vähän arvelluttaa muakin, niitähän saisi sitten olla jatkuvasti pesemässä. :) Täytynee vielä jaksaa raahautua alusvaatekauppaan kureliiviostoksille!
Löytyykö vielä muita kokemuksia?
haluan minäkin tietää minkä merkkinen liivi on?? Alkoi kiinnostaan..
Täytyykin miettiä josko sitä käyttäisi raskauden jälkeen tukemmaa mahaa , tosin, kun se on valmistettu 1800 luvun mallin mukaan ( itse) niin siinä ei kyllä imetys onnistu, kun menee rintojen yli.. hmm. voisikohan tuolla mallilla tehdä imetys version, onhan ne naiset kaiketi 1800 luvullakin imettänyt??
*mietintä myssy päähän*
Luin juuri kirjasta Rautaparta, Malla: Kantamisen kausi vatsan tukemisesta synnytyksen jälkeen. Siinä mainittiin tosin lantion liitoskivuista, joihin suositeltiin terveyskeskuksen fysioterapiasta lainattavaa tukivyötä. Suositeltiin tukea antamaan myös tukevaa kangasta (3-4m pitkä ja 15-20cm leveä, paras materiaali ohut, tiivis kangas) joka kiedotaan lantion ympärille. Tapa on aikoinaan ollut yleinen Suomessakin. Kirjasta löytyy muutoinkin hyviä vinkkejä raskauteen ja sen jälkeiselle ajalle. Miksei tuo auttaisi myös vatsan palutumiseen. Mikäköhän siinä Anitan tukivyössä on se erikoisuus, että noin kalliiksi tulee?
Et sopisiko tuohon käyttöön raskauden aikainen tukivyö? Mulla on Patrician semmonen ja oli aika kallis, et jos se on yhtä pätevä kuin toi kurevyö ni eihän mun ainakaan kannata sit ostaa " oikeeta" vyötä...
h.h.