Pitäisi säästää. vinkkejä?
Asutaan 96 m2 omakotitalossa. Meillä on säästöjä hieman, mutta pitäis säästää kuukausi menoista kun mies joutuu työttömäksi ainakin tonne keväälle saakka ellei sit jostain muualta saa välissä töitä. Meit on 2 aikuista ja 2 lasta (2v ja 5kk)ja ei olla tuhlailevia. Ruuat teen itse, kerätään sieniä ja marjoja jne. Tää talo on mun mummon ja vaarin ollu ennen. Siis tosi tärkeä. Oisko jotain vinkkejä miten saisi arki elämään lisää säästöä? Meil siis on säästössä pahan päivän varalle, mut jos vaan vois säästää lisää ettei siihen tartte kajota niin aina parempi.
Kommentit (5)
kirjastossa. Alat itse leipoimaan leivät, leivonnaiset, kiisselit jne. Käytä auton sijaan pyörää aina kun mahdollista.
Meille ei tule kun ilmaislehtiä ja ruuat ja leivät teen aina itse. Meillä ei ole autoa. Kiitti kumminkin kun vastasit. Noi on hyviä vinkkejä jollekkin muulle.
monesti (kannattaa kilpailuttaa, kuten vakuutuksetkin). Talouspaperia ei välttämättä tarvitse ostaa.
Leivän päällisiä ei välttämättä tarvitse. Mainosten perässä juokseminen saattaa kannattaa.
Jos olette innokkaita marjastajia ja sienestäjiä, niilläkin voi tehdä tuloa.
Mä olen mielestäni jo valmiiksi aika säästäväinen, mutta tietysti tässä omassa mittakaavassani - ei siis ole mitään akuuttia taloudellista kriisiä päällä eikä muutosta siis kaivata. Itse asiassa mulla on niin paljon tavaraa (en osaa heittää mitään pois, olen ihan vimmainen sen suhteen että kaikelle pitää löytää jatkokäyttöä) että on suorastaan ilo olla ostamatta uusia tavaroita.
Ostan ruuat melkein aina tarjouksesta ja/tai -30%-lapuista ja pakastan saman tien ne joille ei ole välitöntä käyttöä), en tilaa lehtiä, ei harrasteta mitään maksullista, leikkaan itse omat ja lasten hiukset (mies käy kyllä parturilla), käymme terveyskeskuksessa hoidattamassa itsemme ilmaiseksi emmekä maksa ylimääräisistä vakuutuksista.
Jos pitäisi ekstraa vielä säästää niin alkaisin laittaa kasvispainotteisempaa ruokaa (en nyt vegeksi alkaisi, mutta lisäisin kasvisten osuutta). Voisin varmaan myös alkaa jotenkin tehdä lapsille vaatteita omista vanhoista vaatteistani, tosin niistä ei varmaan tulisi mitään kauniita.
kehittelevät nyt omaa tarinaa.