Jos työtön muuttaa Hesaan työllistymisen toivossa, mistä asunto ja millä rahalla?
Kommentit (31)
tulin siis virosta, hesaan ja olin pari viikoa kaverilla, työn sain hotelliin siivojaksi. Heti rupes lapsilisät ym muut sossun tuet juoksee. asunnon sain pikkuhuopalahdesta 3 viikossa. olen yksinhuoltaja ja lapsi sai heti päiväkotiin ilmaisen paikan. koska isä ei maksaa elatusmaksuja saan nekin kelalta + tietty yksinhuoltajatuen. nyt siis kaksion vuokra noin 600 josta sossu maksaa suurimman osan, koska minulle tulee työtunteja aika vähän, kun en oikein jaksaa, onhan lapsikin hoidettava ym
mielestäni on tosi helpposaada asunto helsinkista.
Jopa Sato ja VVO ovat aika kalliita. Eli välttämättä ei todellakaan kannata muuttaa Helsinkiin ainakaan minkään mainostenjakelun tai siivoustyön takia, ellei sitten muutenkin halua muuttaa sinne. Meillä maksaa Saton kaksio melkein 900 euroa. Helsingissä on suunnilleen otettava se kämppä, minkä saa - ei tosiaankaan voi valikoida sijaintia tai hinta-laatu -suhdetta tms. Paitsi toki, jos on rahaa, rahalla saa tietenkin aina. Köyhänkin kannattaa varautua maksamaan enemmän kuin mihin on varaa. Kaupungin asunnot ovat halpoja, mutta niitä ei riitä kaikille hakijoille.
miehen poika tuli tänne työllistymisen toivossa, saikin työpaikan, mutta se viides henki näihin neliöihin tarkoittaa sitä, että mun alaikäinen lapsi ei enää meinaa mahtua kotiinsa...miehen poika on kunnan asuntojonossa, mutta pian isi saa kaivaa takuuvuokrarahat, jotta käenpoikanen saadaan vaikka vapailta markkinoilta omaan pesäänsä,
eli vastaus kysymykseen, sukulaisten avulla
vuokra voi melkein puoliintua. Junamatka H:gin keskustaan yleensä kuitenkin alle puoli tuntia.
Esim. yksiö Keravalta, 29 m2, 1 h, k, alk, lähellä asemaa, vuokra 580 e:
http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/6883829
Kenen muun kuin työttömän itsensä täytyisi hänen asuntonsa maksaa ?
Ja siitä vuokran jälkeen jää elämiseen 420€/kk? Miten muutto maksetaan ja mistä rahat takuuvuokriin, yms?
Saako paikallisesta sossusta muuttoavustusta?
oman kunnan sossusta.
Ja siitä vuokran jälkeen jää elämiseen 420€/kk? Miten muutto maksetaan ja mistä rahat takuuvuokriin, yms?
Saako paikallisesta sossusta muuttoavustusta?
Entä lähikaupungit, Espoo, Vantaa, Kerava, yms?
Jos joku valittaa työttömyyttään, hänen käsketään muuttaa työn perässä pääkaupunkiseudulle, kun siellä on niin paljon osa-aikaisia siivoojan ja ilmaisjakelulehtien jakajien paikkoja auki. Olen itse aiemminkin täällä kysynyt, että mites sitten asuminen järjestyy, mutta kuulemma asunnottomuus on vain tekosyy jättää muuttamatta. Minä kyllä epäilen, ettei osa-aikatyössä oleva pienipalkkainen ihminen ole järin haluttu vuokranantajien keskuudessa.
Sossun ei ole pakko antaa yhtään mitään jos sinulla ei ole perusteltua SYYTÄ muuttaa pk-seudulle,esim opiskelupaikka tai sitten joku työpaikka.
Me tultiin paluumuuttajina ulkomailta, mulla opiskelupaikka yliopistossa ja puolisolla freelance -sopimus. Yksityisille oltiin liian epävarma vuokranlähde, "näistä free-paikoista kun ei koskaan tiedä", HOASilla hirveät jonot ja mielestämme meillä ikää sen verran ettei välttämättä sinne oltaisi haluttukaan. Kaupungilta sanottiin, että hakemus voimassa 6kk, perään soiteltiin että onko yhtään edennyt, vastauksena että kun kotipaikka muualla niin hyvin epätodennäköistä että asunto löytyy freelle.
siten, että hommasin huuhaaopiskelupaikan (merkonomikoulutus siihen aikaan, sori vaan merkonomit) ja sitä kautta pääsin opiskelija-asuntoon. Sitten alkoi armoton työnhaku opiskelun ohessa. Helsingissä olen asunut siitä asti, pari kymmentä vuotta. Nyt on kiva työ ja oma asunto ;)
kolmessa viikossa,kun miehellä jo oli työpaikka vantaalla ja minä vasta hakemassa töitä(meillä silloin 1 lapsi)no muutettiin ja töitä sain parissa viikossa,vakituisen paikan.ja takuuvuokra vvo:lla on vaan 250€.
Unohdin siis jutun pointin näköjään, eli kyllä melkein pitäisi olla se työpaikka jo valmiina, sitten asunto saattaa järjestyä täältä helpostikin. Sossun avusta tiedän sen verran, että työtön ystäväni muutti takaisin kotikaupunkiinsa opiskelukaupungistaan, jossa oli vuosia asunut ja lähtökaupungin sossusta oli jotain muuttoavustusta annettu.
Onnea yritykseen!
Ei kannata muuttaa, jos ei ole rahaa muuttoa varten eikä uutta asuntoakaan tiedossa. Pääkaupunkiseudulla on työttömiä ihan tarpeeksi omasta takaakin. Mikään ei takaa, että Ap saisi pääkaupunkiseudulta työpaikan vaikka hän asuisikin valmiiksi pääkaupunkiseudulla.
Helsinkiläisissä on tuhansia asunnottomia. Kovan rahan asunnon voit onnistua saamaan yksityiseltä tai sitten todella hyvällä tuurilla VVO:lta tms.
t. 1070€ kolmiosta kuukaudessa
Helsinkiläisissä on tuhansia asunnottomia. Kovan rahan asunnon voit onnistua saamaan yksityiseltä tai sitten todella hyvällä tuurilla VVO:lta tms.
t. 1070€ kolmiosta kuukaudessa
Kerro ihmeessä mitä kautta ja missäpäin sijaitsee?
T. 980e kaksiosta kuukaudessa
mies hommas eka työpaikan ja asui kuukauden siellä työpaikalla, minä lapsen perässä muutin perässä sit kun oltiin löydetty vuokra-asunto. Itse etsin työpaikan vasta sit paikan päällä, tosin ei ollut paljon etsimistä kun jo puskaradio oli laulanut ja mulle soitettiin että tulenko töihin.
Vuosi asuttiin siinä vuokra-asunnossa, sit ostettiin oma kämppä. Vuokra-asunto oli yksityisiltä markkinoilta, oikotie.fi-sivustolta sen muistaakseni löysin. Ei ollut kamalan kallis, mutta ei kyllä mikään kummonen luukku ollutkaan.