Te, jotka ette halua hormonehkäisyä itsellenne, miksi ette?
Kommentit (17)
Monet merkit on jo kokeiltu ja mies sitten lopulta tokais että joko tästä kämpästä lähtee hormoniehkäisyt tai hän itse.
Lisäksi ruokahalu kasvoi ja lihoin hurjasti.
Lisäksi siitä syystä etten usko hormonivalmisteiden tekevän hyvää elimistölle.
tämän elämän hormonikiintiö on täynnä. Myös veritulppataipumus suvussa arveluttaa sen verran että jätän hormonit muille.
Mä pimahdan aivan täysin pillereistä.
Kierukan kanssa lähtee menkat pois. Menkattomuus johtaa sitten siihen, että neuroottisesti teen raskaustestejä tasaisen varmasti, koska luulen että menkat jäi pois koska kierukka petti. Sitäpaitsi kierukka vie seksihalut multa kokonaan.
Ehkäisykapseli ihon alla on ehdoton ei, sillä tuntuis kuin ois joku ufomiehen istuttama seurantalaite ihon sisällä.
Joo, oon sekopää.
Mun mielestä ei ole oikein, että jos mies haluaa seksiä, sen ei tarvitse tehdä ehkäisyn eteen mitään. Kehittäisivät miehillekin jonkun hormonaalisen ehkäisyn, luulis lääketieteen jo siihenkin pystyvän.
Koska ne aiheuttavat minulle masennusta ja tulen muutenkin hulluksi
Lisäksi ruokahalu kasvoi ja lihoin hurjasti.
Lisäksi siitä syystä etten usko hormonivalmisteiden tekevän hyvää elimistölle.
Komppaan 100%:sti!
Nyt ollut jo toistakymmentä vuotta se syy myöskin etten halua tunkea itseeni hormoneja.
Terveydellinen syy oli ja on krooninen verenpainetautini, se diagnisoitiin jo 19v iässä kun olin syönyt 1v ajan e-pillereitä ja rr-lukemat olo koholla.
Äitini puolelta kroonista rr-tautua lähes kaikilla eli vahva sukurasite asiaan, en ole ylipainoinen, polta tai juo tms.
uskon että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen tän 29-vuotisen elämäni aikana käyttänyt hormoniehkäisyä (nuvaring) 3kk ja siinä oli 3kk liikaa.
uskon että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen tän 29-vuotisen elämäni aikana käyttänyt hormoniehkäisyä (nuvaring) 3kk ja siinä oli 3kk liikaa.
En halua tunkea kroppaani mitään ylimääräisiä hormoneja, varsinkaan kun se ei ole välttämätöntä. Sama juttu kierukan kanssa.
Eli siis kondomilla mennään kunnes jompikumpi, minä tai mies, saadaan sterilisaatio.
plus, erimerkkisistä pillereistä (4) sekä hormonikapselista tulin joka kerta niin kipeäksi fyysisesti, että en todellakaan halua niitä aineita enää kroppaani.
voimaan pahoin 24/7. Aivan kuin raskauspahoinvointi. Kokeilin erilaisia, mikään ei sopinut.
koska ne vievät haluni. Jos ehkäisen hormonaalisesti, olen lisäksi ärtyisä ja ihoni kärsii. Mutta suurin syy on tosiaan tuo haluttomuus, jolloin koko ehkäisy on turha.
Sitten selvisi, että geeniperimästä johtuen minulla on muutenkin kohonnut veritulppariski, joten pillerit saivat jäädä. Ne lopetettuani tajusin olevani yhtäkkiä aivan eri ihminen. Toisin sanoen, minutkin pillerit tekivät hulluksi. Ja siksi toisekseen, ne ehkäisivät vähän liiankin hyvin, sillä en ollut kiinnostunut seksistä ollenkaan. Lopettamisen jälkeen aukeni siis aivan uusi elämä siinäkin suhteessa.
Kierukkaa en halua siksi, että minulla on taipumusta saada kystia. Kierukka voisi pahentaa sitä. Meillä kondomi kelpaa miehellekin, joten sitä jatketaan toistaiseksi.
verenpainetta eikä läääkärit antaneet lisää pillereitä. Minipillerit taas toi finnejä joten omasta tahdosta jätin. se niistä sitten.
ekaksi ne vievät halut ja orgasmin saanti on vaikeampaa. Toisaalta se tärkein syy lienee verenpainetautini ja kohonnut riski veritulppiin. Pillerit kiellettiin minulta jo monta vuotta sitten, vaikka olen normipainoinen, en tupakoi ja lliikunkin kohtalaisesti.
eli vähän turhan hyvä ehkäisykeino, jos se tappaa koko seksielämän.
muutenkin olen mieluummin syömättä ylimääräisiä hormoneja, pää on jotenkin selkeämpi ilman.
Hormoonit aiheuttivat epämielyttävän ja kiukkusen olon ja ehkäisy oli 100 % sta koska ei tehnyt yhtään mieli seksiä. Personal kone ollut käytössä kymmenen vuotta ja olen tyytyväinen.
Ja hormoniehkäisy pahentaa sitä.
Cerazette-pillerit ei aiheuttanu migreenikohtuaksia, mutta eivät toimineet ehkäisynä.