Onko perhepäivähoitaja NOLO ammatti?
mietin vaan kun mieheni ystävän vaimo on pph ja jotenkin vähän itseään täynnä, niin ajattelin et ei kai ton ammatin turvin kandee turhia itsestään kuvitella?
Kommentit (15)
Ei varmaan mikään ammatti ole nolo, mutta jos joku on niin ehkä tv:n chat-juontaja tai puhelinmyyjä.
aina jauhaakin kuinka hän saa laittaa lapsen kouluun ja pienemmän ei tarvi mennä päivähoitoon jne. Ei kuulemma aio tehdä tota työtä enää kun lapset isompia, rupee opiskelemaan luokanopettajaksi..
Minusta perhepäivähoitaja ei ole mikään kotimammojen harrastus. Tai siis ainakaan meilläpäin täällä Espoossa. Sillä kaikki pph:t, jotka tiedän (ja niitä on varmasti parikymmentä) ovat noin 45-60-vuotiaita, joten ei minusta ole kyse kotimammojen harrastuksesta.
on erittäin vastuullista ja raskastakin - olet yksin vastuussa niistä lapsista.
Minä ainakin arvostan perhepäivähoitajia ja sitä työtä tekeviä todella paljon!
Monestakaan ei siihen olisi!
myös ko. henkilön luonteesta eikä ammatista ollenkaan. Onko tullut mieleen? Tai sitten sinä olet erityisen kova arvottamaan ihmisiä heidän ammattiensa perusteella. Oletko myös kovin kiinnostunut siitä mitä muut _sinusta_ ajattelevat? Onko itsetuntosi kohdallaan? Avaustasi voi eritellä monelta kannalta.
Pph EI ole nolo ammatti, vaan tuiki tarpeellinen ja tärkeä.
jotka haukkuu tositen ammatteja. Onhan se hyvä perustelu, ettei tarvi omia laittaa hotioon, yhteiskunnan varoja tuhlaasmaan ja pienet koululaiset saavat turvallisen iltapäivän kun äiti on kotona töissä.
Työtä se on, ja rankkaakin, tosin pph-issa on eroja, kuten kaikkien ammattien edustajissa. Jotkus tekee työnsö mahtavasti ja toiset taas vähän höllemmin.
ärsyttää kun miehenikin on usein ehdottanut että enkö minäkin voisi olla pph, niin ei meidän pienten tarvis olla hoidossa.!!
Olenkin sanonut äijälle, että mikset kuule ite rupee pph:ksi jos siltä tuntuu!!
Mä en oikein ymmärrä koko kysymystä. Itse olen PPH, ja mielestäni on hyvä kun olen kotona kun isommat lapset tulevat koulusta. Omista lapsista yksi on alle kouluikäinen (3-v), jolla on mukavasti seuraa hoitolapista päivisin. Ei tämä kyllä mikään harrastus ole!! Sitä voi jokainen ihan itse kokeilla minkälainen "harrastus" on kyseessä...
että joku hoitaa lapsia kotonaan ettei lapsien tartte mennä isoon tarharyhmään?
ärsyttää kun miehenikin on usein ehdottanut että enkö minäkin voisi olla pph, niin ei meidän pienten tarvis olla hoidossa.!!
Olenkin sanonut äijälle, että mikset kuule ite rupee pph:ksi jos siltä tuntuu!!
Jos olet, niin sun ongelma on jossakin ihan muualla kun jonkun kaverin ammatissa.
Ja se, että joku on nyt pph ja aikoo myöhemmin opiskella luokanopettajaksi kuulostaa mun mielestä ihan hyvätl suunnitelmalta.
Mitä teet työksesi, ap?
7
hirmuisen kateellinen tälle kyseiselle pph:lle.
Onko sulla huono omatunto koska omasi ovat päivähoidossa ja kun toinen hoitaa itse omat lapset niin koet hänet ylimieliseksi?
Onko tämä nainen sulle jotenkin uhka kenties?
suuresti lapseni pph:aa, kun jaksaa tehdä tuota työtä. Ihana hakea lapsi hoidosta, kun näkee että on viihtynyt ja tyytyväinen. Se ei ole kivaa kun haen hänet ylikuormitetusta varatarhasta jossa ylikuormitettuja tai muuten tyytymättömiä tätejä ja näen ettei ole tosiaankaan ollut kiva päivä. Että rupea vaan samaan ammattiin, voipi olla että arvostuksesi siitä hiukan nousee.
Ei kyllä mikään leuhkimisen asiakaan. Itse olen yksityinen pph ja ihan lastenhoitaja myös ammatiltani. Olen tehnyt tätä työtä jo yli kymmenen vuotta, omat lapsetkin ovat jo ylä-asteella. Eikä tämä mikään leppoisa harrastus ole, ihan työtä 9tuntia päivässä. Ja kyllä, olen ollut myös sairaalan lastenosastolla, kehitysvammaisten nuorten hoitokodissa ja päiväkodissa töissä eli tiedän mitä työnteko on.Ei kyllä mikään leuhkimisen asiakaan. Itse olen yksityinen pph ja ihan lastenhoitaja myös ammatiltani. Olen tehnyt tätä työtä jo yli kymmenen vuotta, omat lapsetkin ovat jo ylä-asteella. Eikä tämä mikään leppoisa harrastus ole, ihan työtä 9tuntia päivässä. Ja kyllä, olen ollut myös sairaalan lastenosastolla, kehitysvammaisten nuorten hoitokodissa ja päiväkodissa töissä eli tiedän mitä työnteko on.
on ainoastaan ap:n kysymys. Korreloiko ammatti ja itseään täynnä oleminen jotenkin?
Kotimammojen harrastus, ettei töihin tartte mennä.