En suorittanu ajokortin 2-vaihetta ajoissa. Voinko mennä suoraan vaan teoriakokeeseen ja inssiajoon?
Kommentit (25)
Eikös siinä oo nykyään jotain pakollista teoriaa tms, jos on jättäny 2-vaiheen käymättä....
ei suoriudu siinä samalla. Mun täytyy suorittaa ensin se teoria ja inssi ja sitten kahden vuoden kuluttua se kakkosvaihe. Mutta siis että täytyy noi kokeet suorittaa autokoulun kautta?
ei suoriudu siinä samalla. Mun täytyy suorittaa ensin se teoria ja inssi ja sitten kahden vuoden kuluttua se kakkosvaihe. Mutta siis että täytyy noi kokeet suorittaa autokoulun kautta?
Kyllähän sun täytyy saada se auto jostain millä ajaa eli pakko johonkin autokouluun on oltava yhteydessä.
Siellä osaavat neuvoa mitä täytyy tehdä. Ainakin uusi inssiajo täytyy ajaa. Tarvitset myös uuden lääkärintodistuksen. Olisi kannattanut hoitaa kakkosvaihe ajoissa olisit päässyt paljon vähemmällä vaivalla ja halvemmalla. Ethän nyt aja autoa - ajokorttisi ei ole voimassa!
en ainakaan minä aikoinani tarvinnut....
eli jos ei itseltä tai lähipiiristä löydy, joudut vuokraamaan sen autokoululta.
t. samaan sortunut...
Ainakaan vuosi sitten ei tarvinnut, vaikka ajokortti oli ollut jo kaksi vuotta pois voimasta (ja ei, en ajanut autoa sillä aikaa, tietenkään!!).
kun mahdollista tai ainakin sallitun ajan sisällä!
Voi luoja miten tyhmää olla suorittamatta se kakkovaihe heti kun mahdollista tai ainakin sallitun ajan sisällä!
ja jos ilman ajokorttia pärjää, on silloin tällöin tilanteita joissa vähät rahat laitetaan ihan muuhun kuin kakkosvaiheeseen!
t. ei AP, mutta hyvin tilanteen ymmärtävä
Voi luoja miten tyhmää olla suorittamatta se kakkovaihe heti kun mahdollista tai ainakin sallitun ajan sisällä!
ja jos ilman ajokorttia pärjää, on silloin tällöin tilanteita joissa vähät rahat laitetaan ihan muuhun kuin kakkosvaiheeseen!
Kai nyt jokainen ymmärtää joka ajokortin ajaa että kahden vuoden sisällä on suoritettava se toinen vaihe. Mitä se maksaa? 200-350 euroa?
Kai nyt ton summan saa säästettyä jos on autokoulurahatkin jostain revitty?
Kai nyt jokainen ymmärtää joka ajokortin ajaa että kahden vuoden sisällä on suoritettava se toinen vaihe. Mitä se maksaa? 200-350 euroa?
Kai nyt ton summan saa säästettyä jos on autokoulurahatkin jostain revitty?
vaikka muutaman viikon sairaalareissu, joka tekeekin sitten sangen kivan loven lompakkoon... Ja kun sen jälkeen tulee sitten mahdollisesti semmoinen "pieni" sairasloma, niin niistä sairaspäivärahoistako säästät... Pikkusen on nimittäin joiltain ihmisiltä elämän harmaamman puolen näkökyky hukassa!
Aika surullista jos niin on! Ehkä te ette vaan osaa järjestää ja suunnitella asioita loppuun. Niin sen on oltava..
Näin ainakin vielä pari vuotta sitten onnistu Espoossa. Sain vuoden lisäaikaa ajaa kakkosvaiheen.
Aika surullista jos niin on! Ehkä te ette vaan osaa järjestää ja suunnitella asioita loppuun. Niin sen on oltava..
Edelleenkin, jos kakkosvaiheeseen ei juuri sillä hetkellä ole varaa eikä ajokortti ole välttämätön (uutinen sulle: on aika paljon ihmisiä jotka vallan hyvin pärjäävät ilman ajokorttia, esim. minä vaikka on viisi lasta - joissain paikoin toimii julkisetkin!), minusta on paljon vastuullisempaa säästää pikkuhiljaa niitä rahoja kasaan ja olla ilman ajokorttia kuin lähteä keräämään rahaa sukulaisilta, etenkään jos ei varmaksi tiedä milloin voi maksaa takaisin.
t. köyhä, muttei pummi
Näin ainakin vielä pari vuotta sitten onnistu Espoossa. Sain vuoden lisäaikaa ajaa kakkosvaiheen.
Neljä vuotta sitten onnistui vielä niin, että maksoi uuden ajokorttiluvan ja sai uuden väliaikaisen ajokortin, mutta kolme vuotta sitten ei enää. Ja jos on jossain onnistunut, kyseessä on lainrikkomus (rikkoo kansalaisten tasavertaisuutta lain edessä).
en minä ainakaan saisi keneltäkään lainattua yli 300 euroa yhtäkkiä. Itse olen ajokortin aikoinani saanut syntymäpäivälahkasi ja vanhemmat lupasivat myös sen 2.vaiheen maksaa, mutta jos he eivät sitä olisi maksaneet niin en olisi sitä rahaa mistään saanut. Kun ei minulla ainakaan jäänyt opiskeluaikoina yhtään rahaa säästöön. Että mistäs sitä tietää vaikka ap:lla olisi juuri tämä tilanne. Ja olen kyllä sitä mieltä että jos tulee esim. 300 e edestä laskuja jotka on PAKKO maksaa ja toinen vaihtoehto on 2.vaiheen suorittaminen niin kyllä minä maksaisin ne laskut pois. Se että ajokrtti menee vanhaksi on mielestäni pienempi paha kuin se että menee luottotiedot!
Ja pitää muistaa se että kaikilla ei todellakaan jää rahaa säästöön tai ei ole mahdollisuutta lainata. AP kysyi meiltä tietoa tähän asiaan eikä pyytänyt haukkuja talousasioihin!
Edelleenkin, jos kakkosvaiheeseen ei juuri sillä hetkellä ole varaa eikä ajokortti ole välttämätön (uutinen sulle: on aika paljon ihmisiä jotka vallan hyvin pärjäävät ilman ajokorttia, esim. minä vaikka on viisi lasta - joissain paikoin toimii julkisetkin!), minusta on paljon vastuullisempaa säästää pikkuhiljaa niitä rahoja kasaan ja olla ilman ajokorttia kuin lähteä keräämään rahaa sukulaisilta, etenkään jos ei varmaksi tiedä milloin voi maksaa takaisin.
t. köyhä, muttei pummi
Miks mennä autokouluun jos tietää että ei tartte ajokorttia tai ei oo rahaa kakkosvaiheeseen? Piirongin laatikkoon jätettäväksi aika kallis muoviläpyskä.
Ei kiinnosta sun ulinat, on muillakin rahasta tiukkaa!
Miks mennä autokouluun jos tietää että ei tartte ajokorttia tai ei oo rahaa kakkosvaiheeseen? Piirongin laatikkoon jätettäväksi aika kallis muoviläpyskä.
Elämäntilanteet ja asuinpaikat, jopa kotikaupungit muuttuu! Sit sitä ajokorttia pitäis siis käyttää vaikka kauppaan on parisataa metriä, kaikki palvelut lähellä ja bussit kulkee 5-10min välein? Uskomatonta puusilmäisyyttä! :-D
kannattaa olla autokouluun yhteydessä niin sitä kautta hoituu myös se 2-vaihe sitten samalla...