Neuvoja asuntonäyttöön/ tarjoamiseen!
Hei mammat!
Olen ensiasuntoni ostamassa ja tänään menossa potentiaalisen kohteen näyttöön. Asunnon pyynti on 178.000e. Uskon että näytössä on monta jotka haluavat sen ostaa. Voinko ensin tarjota 155.000e vai meneekö asunto heti sille joka tarjoaa ylemmäs, vai sanotaanko mulle et nyt siitä on tarjottu enemmän, haluatko korottaa? Vai jos tarjoankin alemman, tipunko heti kisasta pois?
t. Nimimerkki ei kokemusta näistä! Eli heti kaikki peliin vai ensin alempi tarjous kun kyseessä suosittu kohde! Kiitos avustanne
Kommentit (3)
tarjoukset tehdään kirjallisesti. Kirjallinen tarjous on turvallisempi niin ostajalle kuin myyjälle, kun myyjä ei voi ottaa muita tarjouksia saman aikaisesti vastaan.
ettei kukaan voi pelata tarjoamalla esin tonnin kalliimpaa hintaa.
155 000 kuulostaa minusta aika vähältä, jos oikeasti haluat asunnon. Lähtisin vähintään 160 000:sta, tai kuten joku tuossa sanoikin, heti siitä hinnsta jonka olet oikeasti valmis maksamaan.
asunnosta tulee olemaan paljon kysyntää niin itse katsoisin suoraan sen hinnan mitä oikeasti olen valmis maksamaan siitä asunnosta (jos siis tosissaan sen tahtoisin) ja tarjoaisin suoraan sen summan.
Myyjä kuitenkin nappaa suurimmman tarjouksen ja ei siinä yleensä enää soitella muille pienempien tarjousten tekijöille.