Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minussa jotain vikaa kun

Vierailija
18.08.2011 |

olen 32v eikä lapsen tekeminen kiinnosta ei sitten yhtään. Pidän lapsista ja minulla on ihana mies, mutta ajatus lapsen tekemisestä on suurin piirtein mahdoton.

Kaikki kaverit ympärillä lisääntyvät - myös ne, jotka väittivät aina etteivät aikoisi tehdä vauvoja. Vaikuttaa siltä, että äidiksi tulleet kaverini pitävät yhtäkkiâ minua jotenkin epäkypsänä tai huonompana ihmisenä koska en ole jättänyt ehkäisyä pois, ikään kuin lapsen tekeminen olisi joku sankariteko johon kuka vain ei pystykään.

Toisaalta pelkään, että kadun tätä vielä myöhemmin. Minusta tuntuu, että olen jo nyt jättänyt liian myöhäiseksi, koska jos olisin niitä lapsia tehnyt niin olisin mieluummin ollut nuori äiti kuin nelikymppinen äiti (siinä ei siis ole mitään vikaa, itse en vain haluaisi saada ensimmäistä lähellä neljääkymppiä, koska tunnen itseni jo nyt niin paljon väsyneemmäksi kuin 25-vuotiaana).

Onko teistä kukaan käynyt läpi samaa prosessia, ja mihin päätökseen tulitte?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tuntuu, että lasten tekeminen ei kiinnosta, elä missään nimessä siihen rupea. Lasten kanssa ei todellakaan ole helppoa (vaikka ihanaakin toki on :)!), joten jos epäröi, ei siihen pidä ryhtyä. Toivottavasti mies on samoilla linjoilla...

Vierailija
2/3 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kuuluisikin elää elämäänsä omaa itseään kuunnellen. Ei perhettä kannata perustaa, jos siihen ei ole oikeaa halua. Voithan myöhemminkin sitten miettiä haluaisitko yrittää vai et.

On mahdollista että lapsettomuuttaan katuisi joku päivä, olisihan se sitten se kokematta jäänyt asia, mutta toisaalta sekään ei ole varmaa. Eihän sitä pakolta jossittelisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta,

Juu ei kyllä tulisi MIELEENIKÄÄN tehdä ihmistä niin kauan kun en oikeasti sitä halua. Mies on asiasta samaa mieltä kuin minä, ei ole polttavaa tarvetta lisääntyä, eikä lapsia tehdä jos ei oikeasti haluta.

Ihmettelenkin juuri sitä, kuinka monet tuntuvat tekevän lapsia ihan vaan siksi että se kuuluu asiaan. Tuntuu tosi oudolta ajatella että olisin ainoa ikäiseni nainen jota ei kiinnosta vauvat...??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan