Saako vauvalle antaa pakattua savusiikaa?
Siis tuollaisessa muovipakkauksessa olevaa? Raskauden aikana ei saanu syödä. Suolaa näyttäs olevan 1,5 % joten se tuskin haittas mutta toi pakkaus mietityttää, onko siinä se listeriavaara?
Kommentit (6)
Tarkotus ei siis muutenkaan ollu tehä tuosta mitään sosetta pakastimeen vaan antaa vauvan maistaa samalla kun itse sitä syömme eli yhtenä iltana. Ja pakkauksen mukaan suolaa siis 1,5 %. Anyways, en nyt sit anna.
Lapselle ei saa antaa suolaa eikä lisäaineita sisältäviä ruokia alle vuoden ikäisenä. Suola rasittaa munuaisia ja aineenvaihduntaa.
Makkaroita tai muita lihavalmisteita, eineksiä, kalavalmisteita yms. ei suositella alle vuoden ikäisille niiden sisältämän suolan ja lisäaineiden vuoksi.
(lähde: Imeväisikäisen lapsen ruoka, Sosiaali- ja terveysministeriö 2005)
Hahtuvainen:
...Suolaa näyttäs olevan 1,5 % joten se tuskin haittas...
Mulla siis suolamäärät ihan hakusessa, kun en niitä oo koskaan tarkkaillu itseäni varten ja vauvalle oon tehny ite soseet, niin en oo noista purkeistakaan kattonu... Mut en kyllä tähän mennessä oo antanu pienelle mitään suolapitosta, tarkastin nyt vielä että noi makaronit, riisit ja puurohiutaleet oli onneks suolattomia.
Kurkkasin nyt leipäpakettiakin, täytyykös sitä ostaa vauvalle jotain vähäsuolasta leipää? Ois kuitenkin joskus kiva antaa sitäkin, kun niin kiinnostuneena tuijottaa aina kun syön leipää... tavan ruispaloissa näytti olevan suolaa 1,2 % joten vahingosta viisastuneena päättelen, että se on paljon :-)
kannattaa katsoa tarkkaan kyllä! Piilosuolaa paljon.
Voit varmaan antaa maistaa murusen omalta lautaseltasi, mutten siis tekisi vauvalle ateriaa tyhjiöpakatusta savusiiasta. Enkä muustakaan " pakatusta" kalasta. Ja sehän on kovin suolaista, maistaa itsekin.