Ihana 3v tyttö:)
Hän on alkanut monesti sanomaan että "odotappas hetkinen"
Sanoin sille että olet tainnut oppia uuden sanonnan.
Vastas vaan että:
"joo päiväkodista opin" ;)
monesti tulee kyllä huippuja lotkautuksia.
Kommentit (9)
"kuuntele äiti, minulla on asiaa"
"odota äiti, minä teen ensin tämän loppuun"
" tee sinä äiti tämä niin minä kehun sinua"
:) vaikea pitää pokkaa välillä
Meillä on useampi lapsi ja tämä 3v on nuorin.
- Nyt muut hiljaa, mun vuoro kysyä :)
sitten kun on selittämässä jotakin ja ei oikeen tiiäkkään miten pitäisi sanoa niin sanoo mulle että: - äiti, kysy multa miten se meni.
Vessahommatkin menee silleen että tyttö itse menee vessaan ja olen tulossa perään pyyhkimään.
Sanoo sitten odota sinä tässä niin huudan kun saa tulla pyyhkimään.
Kun suuttuu jostakin niin yleensä sanoo:
-en ole enää sun kaveri enkä leiki sun kans.
Menee ehkä muutama minuutti kun juoksee jo syliin pussaamaan:)
ap
"Äiti, tule tänne"
ojentaa käden ja tulee vastaan,
kun olen vieressä, kehuu "hyvä"
samaan tyyliin kun itse joskus kehuu tyttöä kun on tullut portaissa varovaisesti tms.
Tuo on kyllä ennemminkin ikäävää, kuin suloista lapsen suusta.
Aikuiset ovat niin kiireisiä, että lapset joutuvat odottelemaan, että saavat äänensä kuuluviin.
Montako kertaa mahtaa lapsi joutua tuonkin kuulemaan päivänsä aikana, niin kotona, kuin päiväkodissakin.
Jos vieressä on hälinää niin hän haluaa että olisi ihan hijaista kun kertoo juttuja.
Kyllä kuule meillä vietetään kaikkien lasten kanssa ihan kahdenkeskistäkin aikaa. Tuon nuorimmaisen kanssa varmaan eniten. Isommat on aika paljon kavereiden kanssa.
ap
Tuo on kyllä ennemminkin ikäävää, kuin suloista lapsen suusta. Aikuiset ovat niin kiireisiä, että lapset joutuvat odottelemaan, että saavat äänensä kuuluviin. Montako kertaa mahtaa lapsi joutua tuonkin kuulemaan päivänsä aikana, niin kotona, kuin päiväkodissakin.
Tuo on kyllä ennemminkin ikäävää, kuin suloista lapsen suusta.
Aikuiset ovat niin kiireisiä, että lapset joutuvat odottelemaan, että saavat äänensä kuuluviin.
Montako kertaa mahtaa lapsi joutua tuonkin kuulemaan päivänsä aikana, niin kotona, kuin päiväkodissakin.
Meillä 3-vuotias isosisko opastaa pikkusiskoaan tyyliin "Lapsi, älä mene sinne!" tai "Tule tänne, lapsi".
Muitakin sutkautuksia tulee lähes päivittäin.
Hyvä, että lapset oppii käskyttämisen jo pienestä pitäen.
sanoi tässä yks päivä, että voidaanko antaa toi potta jollekin vauvalla kun minä käyn pöntöllä pissalla ja kakalla? :)
No mikäs siinä annetaan vaan vauvalle.
Muuten kyllä aika kitisijä kolme vee eli hermo on äitillä tiukalla aika usein.