Työkyvyttömyyseläkkeellä saa hiukan tienata joo...
On siinä melkoiset kriiterit, ilmoita eläkelaitokseen, jos menet töihin, ajatellaanpa nyt vaikk 10 tuntia/vk, niin verotus muuttuu, niin että menetät jo saamastasi eläkkeestäsi jonkinverran, mitä sit enää jääkäteen, ja olet töissä.
Olen vielä hyvin nuori, mutta tällä eläkkeellä en tule pelkaästään pärjäämään. Normaaliin työhöni, en pysty palaamaan.
Kommentit (13)
Jos nyt on veroprosentti 5-20 ja ylimääräisessä tulossa vähän isompi, vaikka sitten 50% niin kyllä se tasaantuu loppupelissä.
ei sais sairastua, olen saanut monta infarktia, ja kerran tehty iso leikkaus, siitä eläkkeelle.
Suvun keenit ja hullu aviomies ajoi mut tähän sairauteen.
Saatais syntyvyys vain niille jotka ei sairastuisi! Miksei kokoomus aja tätä?
teet nyt osapäivätyötä? miten ne suhtautui?
varmaan yllätyksenä eläkeläisille; kaikkien veroprosentti nousee kun tulot, palkat ja erilaiset etuudet, nousevat. Onko joku erityinen syy, miksi työkyvyttömiltä ei mielestänne pitäisi periä veroja kuten muilta ihmisiltä?!?
varmaan yllätyksenä eläkeläisille; kaikkien veroprosentti nousee kun tulot, palkat ja erilaiset etuudet, nousevat. Onko joku erityinen syy, miksi työkyvyttömiltä ei mielestänne pitäisi periä veroja kuten muilta ihmisiltä?!?
Jos työkyky menee kiusaamisen takia? Jos työkyky menee sairauden tai fyysisen vamman takia? Miksi silloin vielä lisää kyykytetään? Onko sulla oikeus elää?
tehdä, niin ainakin verottaja vetäisee kunnolla turpaan! Tulot yhteensä!!! voi per....
tehdä, niin ainakin verottaja vetäisee kunnolla turpaan! Tulot yhteensä!!! voi per....
Mitä tarkoittaa?
nyt varmasti niin, että meidän muiden kuuluu kustantaa myös työkyvyttömyyseläkeläisen lisätulojen verottomuus, jotka työkyvyttömyyden vuoksi eläkkeellä oleva saa työstä? Onko ihan asiallista?
Jos kykenee tekemään työtä niin kykenee varmaan myös maksamaan verot. Se, että eläke on itkettävän pieni, ei ole se olennainen asia tässä.
älkää huolehtiko, se vaan on niin, että kun tulo on niin pieni, verotuskin saisi olla samaa linjaa.
Ja tienaa pääomatuloja yli tonnin kuussa, niin tuo 600e/kk -verot tuntuu naurettavalta kannustimelta.
Mulla on niin, että saan tienata kuussa max 600€. Siitä menee kolmannes veroihin, niin ei paljoa jää. Mut meneekö sit siitä eläkkeestäkin suurempi vero? Mulla on siinä veroprosentti nyt 5,5.