Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄKERTUT TORSTAIHIN**

03.11.2005 |

Avataanpas pino näin aamutuimaan;)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä(?) huomenia vaan kaikille!

Väsyttää ihan kamalasti koko ajan, mutta silti kuitenkin herään aamuisin jo viideltä ja sillon ei enää saa unta, vaikka sais nukkua melkein seitsemään. Illalla onkin sitten jo kasin aikaan ihan kypsä unten maille. Voi kun toi neiti 4vee olis kans, mutta ei.:( Huono olokin painottuu tuonne iltapuolelle. Mitä nyt joka aamu herätessä on sellanen olo, niin ku olis mieletön krapula. Se menee kuiteski aika pian syömällä ohi. Mieskin jo kyseli, että onko kaikki kunnossa kun illat vaan makaan ja huokailen.. Vessaa ei ole kuitenkaan vielä tarvinnut " laatoittaa" , mutta kaikki haisee pahalle ja etova olo on koko ajan.

Nimimuisti on surkea, mutta täällä oli eka neuvolaan menijöitä/ jo käyneitä. Mitenkäs meni? Joko kuului sydänääniä? Mulla eka neuvola ens tiistaina, silloin omien laskujen mukaan vko 8+1, jokohan sais äänet kuuluviin, niin olis paljon konkreettisempi juttu tää raskaus!

Nyt täytyy lähtee vahtiin neitin aamupalan syöntiä ja sitten töihin! Hauskaa päivää kaikille!

Quest955 7+3

Vierailija
2/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa täällä joku aamuvirkumpi kuin minä :)

Mä olen ollut onneni kukkuloilla sen eilisen ultran jälkeen!!!

Masussa polskii täysin viikkoja vastaava ihmisen alku!!! Näin sydämen sykkeen ja kaikki oli muutenkin tosi hyvin. Ihanaa!!!

Nyt siis keskityn nauttimaan tästä -ainakin toistaiseksi- oireettomasta raskaudestani.

Toivottavasti kaikki muutkin saavat näin hyviä uutisia kuin minä!

Lääkäri hiukan varoitteli enne ultrausta ettei näillä viikoilla vielä vältämättä voi nähdä selkeästi. Hedelmöittyminen on saattanut olla pari päivää luultua myöhemmin tms. Mutta niin siellä vain elämää oli, ette arvaa miten on hyvä mieli!

Juhannusvauvaa tässä saan alkaa oikein toden teolla odottamaan :)))

Oikein ihanaa päivää kaikille Kerttusille!

Helmis 6+6 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia! Ei muuta kuin onnellista odotusta:)

On se ihmeellistä kuinka se odotus muuttuu erilaiseksi, kun on varmuus siitä, että tuolla mahassa tosiaan joku köllöttelee. Toivottavasti ne sydänäänet ens viikolla kuuluis. Jotenkin sitä ei vielä täysillä usko, kun en oo ultrassa käyny, eikä oo muita merkkejä raskaudesta ku tää paha olo ja rintojen aristus...

Mutta nyt oikeesti täytyy lähtee viemään neitiä hoitoon ja lähtee töihin, vaikka ei vois vähempää kiinnostaa..

Quest

Vierailija
4/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä sitä ollaan entiseen tapaan simmut ristissä =)

Menin nukkumaan puol ykstoista ja herätys oli puol seiska ja olo ihan kun ei ois nukkunu yhtään.. ja näytänki kuulema siltä että olis krapula :D

No jos pepsimaxista tulee krapula nin huh.

Tulin bussilla töihin ja olo oli aika etova onneks ei hajut käyneet pahasti nenään =) onneks on " kevyt" päivä kun saa puolen päivän aikaan karata messuille :D tiedä sitten iskeekö siellä huono olo, saapa nähdä muta sieltä on helppo lähteä kotiin =) ei tarvi selitellä.

Ja upeeta Helmis että sulla kaikki oukei masussa, itse oottelen ekaa neuvolaa vielä reilun viikon =/ tekeeköhän ne neuvolassa mitään ultraa ? Olis kiva nähä että sielä joku polskii NP-ultra ja rakenne tulee myöhemmin sit täälä hesassa..

Kesä06 rv 7+6

Vierailija
5/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helmi, sulla on sitte kaikki hyvin! :)

Quest: Mulla oli eilen eka nla ja piti olla ultra samalla, mutta se kone oli viety johonki muualle (huoltoon? muuhun käyttöön? En tiiä.).

Olin oottanu aivan hirviästi, että pääsis näkemään ja kuulemaan, että kaikki on hyvin, mutta ei. :(

Meillä oli miehen kans suunnitelma, että käyään kattomassa vauvan kuulumiset ja karataan sitte kaksin kaupungille lounaalle ja ostamaan jotain kivaa vauvalle. Kyllähän me karattiinki, mutta mitään en uskaltanu ostaa, kun en oo sydänääniä kuullu.

Nlasta antoi uuden ajan =lääkärinla kolmen vkon päähän. En jaksais millään oottaa, mutta yksityisellä ultraus tulis kaikkineen maksamaan yli 100e, joten pakko jaksaa.

Terkka meinas, että mulla oli eilen vkoja tasan 9 ja laskettu aika aikastu päivällä, eli on 7.6.

Maha pullottaa jo vähän ja housut ahistaa. Kävin ostamassa äitiysvaatteita varten kankaita, mutta en uskalla niitäkään ommella, ennenkuin kuulen vauvan sydänäänet. Nyt on siis kolme tosi tuskasta vkoa eessä! :(

Pelottaa, kun pahoinvointi on vähän laantunu, enkä oo saanu mitään raskaustestiä kummempaa varmistusta vauvan tulosta. Pelottaa, että taasko tämä menee kesken. Mies paijaa ja lohduttelee, mutta fiilikset ei oo korkeella... :(

Sori tämä pitkä ruikutus, mutta tänään ei oo oikein " tunnelmissa" .

Mukavampaa päivää teille muille! :)

Lähen heittämään pikku tirsat ennen työpäivää, josko siitä mielikin virkistyis!

Vierailija
6/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo on edelleen kurja. Onneksi ihan joka päivä ei tarvitse oksentaa, mutta niinä päivinä milloin oksettaa jo aamulla niin silloin oksennetaankin sitten pitkälle iltapäivään. Kuvottava olo jatkuu edelleen 24h vuorokaudessa ja siihen ei tunnu auttavan yhtään mikään. Mutta eiköhän se tästä taas helpota kun rv 20 tulee täyteen...

Kävin tiistaina ensimmäistä kertaa neuvolassa (silloin rv 8+5) ja jotenkin oli niin ' turhan' tuntuinen käynti. Täytettiin papereita ja juteltiin. Onneksi th oli jo valmiiksi täytellyt osan tiedoista korttiin ja papereihin vanhojen tietojen perusteella. Otettiin hemppari ja ' pääsin' ekaan punnitukseen. Ja sain lähetteen labraan (pissa, verikokeet ja SPR:n verimääritys). Mukaan sain synnytyssairaalaan menevän esitietokaavakkeen sekä kivan vau' kirjan kustantaman paksun kirjan vauvan kehityksestä ja raskauden etenemisestä (kivat osiot sekä äidille että isälle). Muuta lehtiset olikin jo tuttuja joten niitä en edes viitsinyt ottaa.

Sydänääniä ei edes yritetä kuunnella vielä näin pienillä viikoilla täällä, joten vielä täytyy malttaa odottaa tuonne 14.11. asti että pääsen kaupungin tarjoamaan ainokaiseen ultraan. Mieli tekisi jo varata aikaa yksityiselle np-ultraan, mutta pitää malttaa mielensä tuohon kaupungin tarjoamaan ultraan asti jotta näkee että onko masussa todella elämää...

Oletteko te muuten saaneet tuota Vau' kirjan ' vauvan odotus' kirjaa? Minä itkeä vollotin kun näin ne suloiset vauvan jalkapohjan koon kehitystä kuvaavat kuvat viikko viikolta. Kuinka sitä onkaan taas näin hurjan herkässä tilassa...

pienokainen rv 9+0

Vierailija
7/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli jotenkin itse ensin sisäistettävä tämä asia ja saada mielenrauha ennen kuin voi muille tulla puhumaan.

Mulla tuli viikoilla 6+1 oikealle alavatsaan kipuja ja paniikissa menin sitten päivystykseen ollen ihan varma että se on kohdun ulkopuolinen. (Tieto lisää tuskaa, valmistun kohta sairaanhoitajaksi) No, odotin sitten 6h että pääsin tutkimuksiin. Eka tutki tk-lääkäri joka sitten laittoi lähetteen gynelle. Gyne sitten otti ultran. Kyllä siellä ihan oikeassa paikassa oli ruskuaispussi ja se oli näkevinään 4mm sintin, mutta ei luvannut varmaksi. Mut kuiteskin siellä on kasvu lähtenyt käyntiin. Ei vaan ihan vastannut viikkoja, mut mie tiedän että ovis oli vasta kp19, joten siinä selitys.

Ton ultran jälkeen rupesin pikkuhiljaa luottamaan että raskaana ollaan. Mitään tuhrua ei ole tullut koko aikana. Rinnat on koko ajan ihan hirveen kipeet. Pahoinvointia esiintyy lähinnä aamuisin. Kun lounaan syö niin sitten helpottaa.

Neuvola on 6 päivän päästä. Mie ootan sitä tosi paljon. En tiedä mikä on täällä käytäntö että kuunnellaanko sydänääniä. Oishan se aika kivaa. Mut ei pidä oottaa liikoja, luulen vähän että niitä ei kuunnella.

Tässäpä tätä tuli paljon...

T: Tytteli-83 rv8+1

Vierailija
8/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kans sen vau´kirjan kirjasen ja ihana oli...Ja kuinkahan pitkälle luin jo sen... ;)

Vaihteeks hyvä päivä,ainaki tähän asti... Onko muilla syömisen suhteen,siis jos pystyy syömään,nii stoppi tulee tosi nopeeta...? Söin aamupalaks sellasta pitkää sämpylää,omenan viipaleilla, ku makkara ei maistu,nii varmaan jo puoles välis tuntu et ei mene....... Outoo ku niin pieniä annoksia joutuu napsimaan... Paha selittää jos muita pöydässä...

Mulla on eka lääkärinla/ultra 22.11. ja np-ultra 1.12. Täällä vissiin tarjotaan paljon noita ultria....

Traktoriralli on lattialla ja äitilleki tuotiin jo vinkiks yks....

Suhmura 9+0

Vierailija
9/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja uutisia on aina ihana lukea :))

Mullakin tämä paha olo vaan jaaaaaaaaaaatkuuuuuuuuuuu, tämä aamu oli tosin paljon helpompi kuin esim eilinen. Huomaan heti herättyäni ajattelevani vain ja ainoastaan ruokaa ja erityisesti kaikkea mahdollista, josta voisi tulla paha olo. Ihme itsekidutusta.. Tänä aamuna sitten koitin ajatella kaikkea muuta = työasiaa yms ja se varmaan autto, ettei heti ollut entistä pahempi olo.

NLAan vielä yli vko ja meilläkin kuulemma tunti pitää varata ekaan käyntii, vaikka on toinen lapsi tulossa.. Se on vähän paha työssäkäyvälle, kun pitää virka-aikana käydä, enkä tietenkään tässä vaiheessa halua paljastaa ' salaisuutta' täällä töissä..

Anycase, hyvää päivän jatkoa ja viikonloppuja jo tässä vaiheessa (nettiin seuraavan kerran vasta ma)!

rocco 8+2

Vierailija
10/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Rocco. sanopa se kun mulla kans reilu viikko neuvolaan vielä ja se aika 8.30.. kiva sanoo pomolle että on menoa aamusta ja että tuun myöhemmin =)

Mutta kohta saa karata messuille, olo suht hyvä, taidan popsia vielä yhden mandariinin lounaan päälle josko se pitäisi pahaa oloa sivussa. Purkka auttaa ainakin jotenkin, joskaan nyt ei sellasta iloa ole mukana. Pitäkää peukkuja ettei tuu huono olo sielä ihmsten keskellä =)

mutta nyt pitää rientää =)

mukavaa oloa toivottaa kaikille

Kesäo6

Vierailija
11/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pinouduin ekaa kertaa tänne kesäkerttuihin (ihan nimi muuten :) ... Vauvan palstalta olen pitänyt pitkää taukoa, mutta nyt olen täällä jälleen. Saa nähdä miten aktiiviseksi heittäydyn kirjoittelussa...

Meillä siis perheeseen kuuluu (näin kertauksen vuoksi :D) rakas mieheni sekä poikamme 1 v 3kk.

Juuh, väsy painaa kovasti nykyään, ja ensi viikolla olisi tiedossa eka neuvola. Silloin omien laskujen mukaan rv olisi 8+6. En odottele liikaa, että sydänääniä kuunneltaisiin, koska voi olla että ei kuunnella. Mutta saa nähdä. Ultra-aika on varattu yksityiselle noin kolmen viikon päähän. Tuntuu vähän pitkältä ajalta, mutta äkkiä se menee :o) Etovaa oloa tässä on lähes koko ajan. Eipä sen kummempaa...

[B][color=blue]MUKAVAA PÄIVÄÄ KESÄKERTUILLE!![/COLOR][/B]

Pirtsakka & " Tiitu" 7+5

Vierailija
12/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että siellä on monilla jo sydänääniä kuulunut ja jotain naperoa ultrassa näkynyt:D

Olis kyllä tosi mahtava saada se varmuus että siellä jotain on.. mua ahdistaa jo sekin että ei ollut tänäaamuna edes yhtään paha olo.. oon hieman stressi-ihminen..

Tekis niin mieli mennä yksityiselle ultraan mutta kai sitä ihan rahankin vuoksi pitäisi malttaa odottaa..kukaan teistä ei tainnut olla kokkolasta että tietäisi miten täällä neuvolassa toimitaan?.. Tuskin ne sydänääniä ekalla neuvolakäynnillä kuuntelee vaikka kuinka inuisi ;)

Neuvolaa tosiaan odotellaan kuumeisesti ensiviikon torstaille..

Iloista päivänjatkoa kaikille!! Suvi 6+1

Vierailija
13/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt olis sitten 6+4 menossa.

Perheeseen kuuluu tietysti mun ihana mieheni ja tytöt 2v3kk, 11kk, joten kolmatta tässä ootellaan alkumetreillä.

Etovaa oloa ei ole vielä ilmennyt, mutta huimausta on aina kun nousee seisomaan ja kävelemään. Tosi ihhottavaa kun silmissä vaan sumenee ja tulee " lumisadetta" . Tuttu vaiva edellisistä odotuksista, mutta perin inhottava. Ruokahalut alkaa pikkuhiljaa katoomaan. Ei oikein tee mieli mitään syödä. Väkipakolla jotain saa popsittua.

Kerroin parhaalle kaverilleni raskaudesta ja oli aivan innoissaan. Kiva kun on joku joka on iloinen mun puolesta :)

Vierailija
14/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa aamupäivällä piipahtamassa ja murisemassa täällä.

Nippa nappa sain kirjauduttua ulos, kun alkoi hirveä tärinä ja palelu (ja täällä on oikeesti lämmintä). Kaivauduin viltin alle ja nukahin melkein samantien. Nukuin aivan tukkina n 1,5 tuntia ja heräsin täristen, mutta ilman palelua. Popsin tuossa lounaskeittoa ja tärinkin alkaa vaimenemaan.

Onko muilla ollu samanlaista? Osaako joku kertoa, mistä tämä johtuu, heottääkö verensokeri vai korvienväli? :)

Vierailija
15/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän laiskanlaisesti tulee tänne kirjoiteltua. Toisaalta täällä töissä on huono kirjoittaa, ja illalla en enää jaksa kotona koneelle. Muiden kuulumisia on kiva lueskella : )

En tiedä pukkaako flunssaa, mutta eilen illalla oli tosi kipeä olo. Lämpöäkin oli jotain 37.4...Olo oli aivan heikko ja lihaksia särki. Voihan liittyä raskauteenki. Nukahdin 20 jälkeen, heti kuin sain esikoisen unten maille. Onneksi poju alkaa nukkumaan ennen 21.

Aamulla oli jo parempi olo, mutta nyt tuntuu taas hankalalta. Ei varsinaisest okseta/ällötä, ihan kuin ois flunssa. Saapa nähdä kuin taas on illalla kuitti...

Ja nyt viikkoja 9+3

Vierailija
16/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomailtiin lasten kanssa ja tuli kyllä ikävä teitä kaikkia. Kerran kävin vaarin hitaalla modeemilla lukemassa viestejä, mutta pahalta ololta, väsymykseltä ja koneen hitaudelta en viihtynyt niin pitkää koneella, että kirjoittaa ois jaksanut.

Tuntuuks teistäkin kuulkaa ihan hassulta, kun listalle on tullut tuo Heinäsirkat-pino? Ihan kuin me oltaiskin jo varsinaisia konkareita. Mulla kun LA on ihan kesäkuun alussa, niin oon ollut mukanakin jo tosi pitkään.

Mä olen uskaltanut kertoa raskaudesta jo tosi monelle. Kymmenen viikkoa on tänään täynnä ja uskon täysillä, että kaikki menee hyvin. Ja toisaalta jos jotain sattuis, niin tuki on silloin ihan yhtä tärkeetä.

Maanantaina on eka neuvola. Ultrassahan me käytiin jo 7+ viikolla katsomassa pikkuotuksen sydämen pompotusta. Nyt vois tuurilla jo kuuluakin jotain...

Vierailija
17/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei vaan kaikki Kertut! Minäkin vihdoin uskaltaudun mukaan, kun eilen oli eka neuvola ja kuultiin sydänäänet.

Tänään on siis tasan 10 viikkoa täynnä ja usko tän raskauden jatkumiseen on vähän voimistunut. Laskettu aika olis sitten 1.6.

Oli eilen tosi jännät paikat neuvolassa, kun alettiin kuunteleen niitä sydänääniä, niin ne kuuluikin ihan heti ku th laitto doplerin massun päälle. Esikoisesta aikoinaan joutu sama th ettiin niitä tosi pitkään. Jotenkin nyt oli vaan niin herkkä tilanne et itkuhan siinä pääsi.

Seuraava kerta onkin lääkärille vasta 7.12. ja sinne on ikuisuus!!!!

T: Canderel rv 10+0

Vierailija
18/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttujen listoille olen jo ilmottautunut, mutta en ole vielä ennättänyt kirjoittelemaan.

Kuten useat muutkin myös minulla on pahoinvointia aamusta iltaan, eikä siihen tunnu auttavan syöminen eikä varsinkaan syömättömyys.. Jatkuva kuvotus seuranani yritän saada työt tehtyä. Myös ainainen väsymys vaivaa eikä yöunet tunnu riittävän mihinkään. Lisäksi rintojen koko aikainen kivistys koittelee kärsivällisyyttä.

Onnellinen olen kaikesta huolimatta olotilastani, sillä mini masussa on useamman vuoden kaivattu ja odotettu esikoinen. Yksi keskenmeno on takana ja hoidoissakin ehdimme jo käymään, mutta mini päättikin yllättää meidät sitten lopulta ihan luomuna.

Yksityisellä puolella ehdin jo käymään ultrassa, mutta silloin oli vielä aikaista ja sydämen sykkeitä ei kätilö nähnyt. Mini oli kuitenkin oikeassa paikassa ja vastasi silloisia viikkoja. Tuulimunan mahdollisuus ei ole vielä poissuljettu , joten odotan jännittyneenä ensimmäistä kunnallista neuvolaa. Aika on ensi viikolla ja silloin pitäisi viimeistään näkyä sydämen sykkeetkin.

Tällä hetkellä perhe koostuu siis itsestäni, miehestäni ja koiralapsestamme. Tulevasta perhetapahtumasta ei vielä tiedä kuin kaksi ystävätärtäni ja tarkoitus olisikin pimittää tieto isovanhemmilta, sisaruksilta sekä muilta sukulaisilta ainakin vielä jouluun asti, mikäli se on vain mahdollista.

Iloista loppuviikkoa kaikille!

-taikaenkeli-

Vierailija
19/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun oon surrut, että tänään on ollut selkeästi helpompi olo(rukousvastauksena?), ja pelännyt, että jos vauva on kuitenkin kuollut... Niin jo löytyy heti pari kohtalotoveria! Kiitoksia samansuuntaisista kuulumisista Rocco ja Suvi! Vaikkei mulla kyllä liian hyvä olo oo nytkään, mutta ei niin tuskallinen, kuin tässä jo viikon verran on tupannut olemaan.

Nyt voisinkin tehdä jotain järkevää, ja jos vaan pystyisin, niin vaikka sen jääkaapin siivouksen. Pitäisi jotain ruokaakin laittaa, mut ostamani naudan jauheliha ei kertakaikkiaan houkuta aloittamaan... Tyhmä kun ostin, mut ei viittis pelkkää kanaa ostaa, se kun maksaakin. Tosin maksaa tuo paistijauhelihakin. Possua EN kestä ajatella... Parempi etten ajattele mitään, pitää yrittää tankata vielä leivällä ja kerätä rohkeutta ja parempaa oloa... :-)

Mulla nyt rv8! (Kyllä se aika sentään kuluu) Onko kukaan huomannut vaihtelua viikoittain pahoinvoinnin suhteen?

Vierailija
20/30 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä huolesta ettei oo niin huono olo... Pitää perua puheet. Kun menin keittiöön antaan lapsille jääkaapista hampurilaiset syötäväksi, niin jo se yrjökin päätti tulla käymään. Oikeestaan helpotti, kun sai sisukset tyhjäksi. Ilmeisesti olen yhä raskaana. :-) Hulluja nuo odottajat....