aako Alanyasta vauvan ruokaa
ja vaippoja esim. Mikroksesta? Kun ei millään viittis roudata lomalle eväitä suomesta.
Kommentit (12)
kyllä siellä myydään, mutta valikoima on todellla todella pieni! Ihan muutamaa eri makua löytyy. Vaippoja on ihan jees. Ja sille joka sanoi, että turkkilaiset vauvat ei syö, niin et taida olla ihan kartalla näistä asioista? Ne vauvanruoat maksaa siellä enemmän kuin Suomessa, ja kysessä on maa, missä palkkataso aika heikko, joten joo, ne turkkilaiset vauvat ei todellakaan syö purrkiruokia!
Muutaman kerran olen ujuttanut vaippapaketin rattaiden kanssa samaan pussiin.Kulkenut kätevästi rattaiden alakorissa.Muutaman purkin ruokaa olen varannut mukaan..esim tutteli puuro on ollut ihan kätevä matkaruoka.
juuri lehdestä että Analiassa asuu peökästää aikuisia ja lasten ruokia/vaippoja ei näin ollen siellä myydä.
Jostain kumman syystä kaikki turkkilaiset syntyvät siellä aikuisina.
Jännä juttu, täytyy myöntää. Hyvä että tuli puheeksi.
...jos alkaa vaippoja ja ruokaa etsimään.Itse varaisin Suomesta mukaan jos kyse yhden viikon reissusta.Olisi helpompi keskittyä lomailuun tutut tarvikkeet mukana.
tuo kysymys kuulostaa, mutta ei se niin hullu ole.
Vauvanruoka"kulttuuri" on aika erilaista Suomessa ja Turkissa, ja vaikka kaupasta Nestlen ruokapurkki löytyykin, sisältö voi olla hyvin erilaista mitä täällä.
Esim. hedelmäsoseissa on melkein poikkeuksetta hunajaa. Varsinaisia puuroaineita ei ole, mutta sen sijaan hyllytolkulla "vauvakeksejä" eli makeita keksejä, joita liotetaan maitoon ja syötetään vauvalle viljaruokana. Liharuokia purkeissa ei juurikaan ole.
Vaipatkin ovat erilaisia. Varsinkin isommalle lapselle on vaikea löytää pitäviä vaippoja. Minä kyllä veisin sekä vaipat että ruoat Suomesta ja niin teimmekin lapsen ollessa pieni. Ajattele, miten paljon kevyemmät laukut on paluumatkalla (=tilaa tuliaisille)!
lastenruuat maistuvat erilaisilta mutta mitä sitten?
Hyvin ovat kauppansa tehneet.
Vaipatkin ovat olleet erilaisia mutta ilman ihottumia ovat pitäneet kaiken tavaran siellä missä pitääkin. Ihan samanlaiset lapsen painoon perustuvat kokomerkinnät niissä on vaikkei itse tekstistä ymmärtäisi hölkäsen pöläystä.
Allergisen lapsen kanssa sitten onkin hankalampaa, on kokemusta siitäkin.
...jos alkaa vaippoja ja ruokaa etsimään.Itse varaisin Suomesta mukaan jos kyse yhden viikon reissusta.Olisi helpompi keskittyä lomailuun tutut tarvikkeet mukana.
etsimään?
a: kävellään kauppaan sisään.
b: mennään oikean hyllyn kohdalle
c: otetaan oikeanlainen tuote
d: mennään kassalle ja maksetaan
e: mission accomplished -jipii!
Minun kokemuksen mukaan monissa valmis(=purkki)ruuissa on herneitä tai papuja, jotka saattaa laittaa vatsan sekaisin, jos lapsi ei ole niihin suurissa määrin tottunut. Ainakin minä löysin kanaa ja vihanneksia ja tämä purkki, samoin kuin viiden vihanneksen purkki maistui hyvin noin 9kk lapsellemme (huolimatta herneistä tms). Vaippoja löytyy, myös esim. Pampersia (muistaakseni oli siellä myynnissä eri nimellä)
Varmasti saa. Eri asia maistuvatko ne teidän vauvalle - usein reissussaolo voi jännittää vauvaa niin että siihen päälle vieras ruoka ei sovikaan. Siksi ottaisin muutamia purkkeja jotain varmasti maistuvaa suosikkiruokaa mukaan kaiken varalta.
Meillä kumpikaan lapsi ei koskaan ole juuri syönyt purkkiruokaa. Ei kotona eikä varsinkaan matkoilla. Miks lasten pitäis syödä purkkiruokaa? Varmaan saat tilattua vaikka vähän riisä ja lihaa lapselle ravintolassa tms. riippuu tietysti onko esim. alle 6kk lapsi. Itse en ole ikinä raahannut mitään suomesta mukaan. Kyllä ne lapset hengissä on muissakin maissa vaikka eivät just pilttiä syö. Kysehän on vaan lyhyestä matkasta.
etsimään?
a: kävellään kauppaan sisään.
b: mennään oikean hyllyn kohdalle
c: otetaan oikeanlainen tuote
d: mennään kassalle ja maksetaan
e: mission accomplished -jipii!
...miten hyvin varusteltuja vaikkapa Migros- ja Tansas -ruokakaupat Turkissa ovatkaan...
Itse asun yhden Migros:in vieressä ja vauvanruokaa ja Pampersia on hyllymetreittäin. Hinnat tosin vähintään suomalaista tasoa. Alanya:sta en tiedä kovin paljoa, koska kierrän turistikaupungit eli "rysät" vähän helvetin kaukaa (kuten suurin osa turkkilaisistakin tekee), mutta suurempi kaupunki se Alanya on kuin vaikkapa Tampere ja tarjonta kaupoissa sen mukaista, joten ihan vaipoitta voi matkaan lähteä:)
T: turkkilaisen naisen suomalainen mies
Mutta, sen verran lisään, että osa vauvoista ei sitten niitä suostu syömään, mutta jos teillä syö muutenkin hyvin, ei tule ongelmia.