Päiväkoti auki vain 8-16
Itse olen juuri laittamassa lapsia päivähoitoon ja huomasin vasta nyt, että päivähoito on auki 8-16, joka oma työaikani. Sen lisäksi olisi vielä työmatkaa päiväkodistä työpaikalle. Miten muut olette asian järjestäneet. Mieheni tekee paljon työmatkoja ulkomaille, on ihan eri suunnassa töissä ja tekee vielä pidempiä päiviä, joten hän ei jouda hakemaan tai viemään kuin harvoin. En millään itse ehdi olla töissä tarpeeksi pitkiä päiviä.
Kommentit (10)
Onko yksityinen tai pph?
Kannattaa soittaa ja kysyä siirtoa toiseen pk:hon.
Porvoon päiväkoti on muka noin vähän aikaa auki? Yksityinen? Normaali päiväkodit ovat auki noin klo 7-17 ja tuosta seitsemästäkin isommat päiväkodit joustavat jopa niin että avaavat kuudelta.
Meidän perheessä ei olisi onnistunut 8-16 mitenkään.. Kummankin piti olla kasilta töissä vajaan tunnin työmatkan päässä... Klo 16 ehdin kyllä jo hakemaan.
Outo päiväkoti teillä!
päiväkoti. Tosiaan olisi pitänytr tajuta hakiessa kysyä, mutta ei mennyt mieleen, e´ttä näinkin voi olla. Kai pitää sitten hakea jotain kunnalista paikkaa. Harmittaa vain laittaa kunnalliseen ylitäyteen paikkaan.
Minä teen lyhennettyä työaikaa klo 9-15, jolloin lapsen hoitopäivät ovat juurikin tuon 8-16. Työnantajalla pitää olla painava syy kieltää tuo "osittainen hoitovapaa".
Tuo lyhennetty työpäivä kuulostaa ihan kivalta. Pitää varmaan sitä kysyä. Tosin hassua, että noin lyhyt päivä on hoitoa vain tarjolla.
Minä teen lyhennettyä työaikaa klo 9-15, jolloin lapsen hoitopäivät ovat juurikin tuon 8-16. Työnantajalla pitää olla painava syy kieltää tuo "osittainen hoitovapaa".
Lain mukaan työnantajan ON annettava osittaista hoitovapaata jos lapsi on alle 3 v, tai 1.-2. luokalla koulussa. Kelalta voi hakea sitten osittaisen hoitorahan, se on noin 70 e/ kk netto.
Yksityiset päiväkodit ovat todella omituisesti auki. Johtuu kaiketi työntekijöiden palkkakuluista.
Meidän kunnan pk on auki 6.15 - 17, minkä puitteissa ennätän käydä töissä, koska työmatka on pitkä.
Mutta sovittiin, että mies vie useimpina aamuina ja mä haen. Menin siis aikaisemmin töihin ja joskus tein pidempää päivää, tunteja sisään, jotta joinain päivinä tulin myöhemmin (jos miehellä oli aikainen aamu). Ryhmis jousti myös, ja saatoin viedä 15 minsaa aiemmin sopimuksesta. Mutta ei se kivaa ollut, tuntui aina että juoksis tukka putkella työmatkat:-)
Osittaiseen hoitovapaaseen on oikeus lapsen 2. luokan loppuun asti. Nuo alle 3v. tai 1-2-luokkalainen koskevat vain Kelan maksamaa hoitaorahaa, eli sitä ei saa lapsen ollessa 3v.-eskarilainen.
hoitopaikan jollaisen tarvitsette. Mutta kai sun olis hakuvaiheessa pitäny asia varmistaa että miten on auki? Onko tuo yksityinen vai miten noin outo aukioloaika?