Koiranomistajat! Jos lemmikkinne rikkoo vieraittesi vaatteet, korvaatteko ne?
Tuli mieleen tuosta koira-ketjusta. Kerran yhden tuttavaperheen koira onnistui minua vasten hyppiessään repimään vaatteeni. Koiran omistaja myöhemmin silitteli koiraansa ja lässytti jotain että "voi että, nyt me mentiin rikkomaan XX:n hame"
Ei elettäkään asian hyvittämiseen :/
Kommentit (10)
Luulen kyllä, että tällaista ei tule tapahtumaan, koiramme on melko hyvin koulutettu.
Muutaman kerran olen maksanut itseni kipeäksi pesulalaskujen takia, kun lapsi on kaatanut mustikkasoppaa tai lämmännyt porkkanaa vieraisiin. Ihmettelen kyllä, miksi heidän piti tunkea niin lähelle, vaikka näkivät, että piltti on syömässä... Ja vielä "parhaissa" vaatteissaan.
..korvaisin, ellei sittei ole tilanne se että vieras olisi vartavasten tehnyt jotain mitä olen kieltänyt tekemästä ja rikkoutuminen tapahtuisi sen seurauksena (esim. leikittäisi koiraa hanskallaan ja se rikkoutuisi tms). Ei kyllä ole tullut tuollaista tilannetta eteen vaikka ollut useampia koiria kerralla vuodesta 1986.
En usko että tuollaista meillä tapahtuisi, mutta koska eläimiin ei koskaan voi luottaa, sitä varten meillä on vahinkovastuuvakuutus, joka korvaa koiran aiheuttamat vahingot 85 000 euroon asti.
Kaikilla fiksuilla koiranomistajilla pitäisi olla vakuutus, ja siinä myös tuo vahinkovastuu-osio.
Tietysti korvaisin jos näin kävisi.
Tosin mun vieraat on sellaisia että vaikka tarjoutuisin korvaamaan, kieltäytyisivät ihan takuulla. Joutuisin varmaan väkipakolla jotenkin hyvittämään, kuten tarjoamalla illallisen tai jotain, jotta tulisi tasatili. :)
Kaverin koira kusi kerran mun farkuille. Siis ihan käveli mun taakse ja nosti jalkaa. Kaverin mielestä se oli niin hyvä juttu että meinasi kusta omatkin housunsa. Tyyppi on muutenkin luonnevikainen, oli lähellä ettei kehunut piskiään. Näitäkin löytyy.
koiranomistaja korvaa vieraan hajonneet vaatteet. Ellei sitten vieras mene tekemään itse jotain ohjeiden vastaisesti, jonka seurauksena näin käy. Tai no, ehkä silloinkin, mutta se riippuu jo tilanteesta ja henkilöstä.
Riippuu myös vieraiden käytöksestä. Jos koiraa on kiusattu ja yllytetty, ja koira nappaisi vaikka lahkeesta kiinni ja housut repeäisivät, niin en korvaisi. Meillä on valitettavasti tällainen yksi "koirien leikittäjä" tuttavana, joka ei ymmärrä toistuvista neuvoista huolimatta, että koirat eivät leiki hänen kanssaan, vaan ovat tosissaan (hakeutuvat pois hänen luotaan, siirtyvät sivuun, käyttävät rauhoittavia eleitä, varoittavat muilla eleillä, murinalla, näyttävät hampaita, tekevät varoitushyökkäyksiä). Olenkin sanonut, että vastaa itse siitä, jos koirat häneen reiän tekevät.
Onneksi näemme harvoin, mutta on kuitenkin sukulainen, joten ihan välejäkään ei voi katkaista.
Lisäksi koirillamme on vastuuvakuutus, eli jos jotain isoa tuhoa tulee, niin enee vakuutukseen. Yhdet housut eivät kylläkään omavastuun takia ;)
Kattokaa mitä panette yllenne kun meille tulette!
mutta enköhän korvaisi :) Kuitenkin, minun koirani aiheuttama + siinä vaiheessa taitaisi olla koulutus kesken jos koira hyppisi ja pomppisi niin että vaatteetkin menisivät rikki :)
ja repii siinä paidan riekaleille niin sinä vain räkättäisit vieressä että "kato mitä laitat päälles kun tuut meille"?
Jees. Oot varmasti niitä jotka kehuu koiriaan jos ne räyhää vastaantulijalle.