Mistä voi johtua pistäminen solisluussa ihan alkuraskaudessa?
Eli minä panikoin täällä kohdunulkoisia ja muita. Tätä vauvaa on tehty 1 v ja 4 kk ja saatu inseminaatiolla alulle ja tietenkin nuo hoitoihin liittyvät riskit kaikuvat nyt korvissa. Jotenkin vaan tuntuu, ettei kohdunulkoinen vois mitenkään VIELÄ oireilla, jos maalaisjärjellä ajattelee. Nyt viikkoja on huimat 4+6! :) Jostakin vanhasta ketjusta luin, että kohdun muutokset ja venymiset ja kasvamiset ja verenkierrot ja muut sellaiset saattais säteillä hartiaan. Toivotaan näin. Onko kellään mitään tiedon murustakaan, kun huolettaa niin kovin?
Kommentit (7)
kohdunulkoinen säteilee usein hartijapistoksena. Tämä johtuu (näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää) siitä, kun vatsaonteloon valuu nesteitä.
Kävin vuoden alussa hssg:ssä (eli munatorvien aukiolotutkimuksessa) jossa ruiskutettiin sitä suolaliuosta (?) reiluin määrin ja lääkäri varoitteli, että sitä on nyt sen verran vatsaontelossa että voi tuntua hartiapistoksina. Ja ne OLI KIPEÄT! Siis aivan jumalaton särky ja pistos koko ajan, oli sekä lapaluun puolella että solisluun puolella, siis koko hartiassa.
Sun särky voi hyvin johtua näistä kylmistä ilmoista, että olet " värjötellyt" ja pitänyt hartialihaksia jännityksessä. Tai olet voinut nukkua huonossa asennossa, kantaa jotain väärässä asennossa tms. Eli syitä voi olla todella monia. Hakusanalla hartiapistos löydät varmaan täältäkin palstalta paljon apua.
TSEMPPIÄ! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja pistokset on ihan harmittomia.
Sori kun en osaa vastata kysymykseen mutta et usko miten riemuissani olen kun näin että sinä olet täällä,
ONNEA SIIS SYDÄMENI POHJASTA!!!!mun oli pakko saada onnitella sua=)
Toivottavasti kaikki on hyvin sulla,koita vaan ottaa rauhallisesti.Mulla oli tosi kovia vatsakipuja alkuraskaudessa ja pelkäsin kaikkea mutta kaikki on mennyt hyvin.
Kaikkea hyvää!!!!
Olipas päivän piristys nähdä sut täällä=)
äitiliini rv 35+6
Halusin sua onnitella!! Muistan sut tuolta kesän 2004 aloittelijoista (muistatkohan mua?) ja välillä olen aina seurannut juttujasi!! Ihanaa, että vihdoin tärppäsi ja nyt vaan toivotaan, että kaikki on hyvin!! Jos pisto alkaa käydä sietämättömäksi, niin mene lääkäriin, mutta en ole kyllä kuullut, että kohdunulkoinen vielä tossa vaiheessa vaivaa!! Ymmärrän kuitenkin huolesi ja pelkosi!! Jos raskaus on saatu alkuun hoidoilla, niin eikö sulla ole hcg:n mittausta ja ultrausta aika aikaisessa vaiheessa jo?
Kovasti onnea plussauksen johdosta ja tsemiä!!
Mellu rv19+3
Muistan kanssa siut, kun kirjoteltiin millo missäkin pinossa tuolla kuumeilupuolella....No siitä kesäsistä -04 ollaan molemmat!!
Joo en osaa miekää vastata tohon, mutta Onnea ja tarrasukkia matkaan!!
JJ-82 rv14
Täällähän on vielä tuttuja! :)
Joo, on mulla ultra jo seitsemännellä viikolla eli ihan kohta. Tarkistetaan, että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Hormoneja ei kyllä mittailla ja saattais kyllä näyttääkin melko montaa hormonia tällä hetkellä. Niitä on nimittäin mussutettu ja pistetty aikamoinen läjä. :) Ei voi uskoa, että tämä ois totta. Siksi kai tätä niin hermoileekin.
MollyJii
Minäkin muistan sinut sieltä Kesän2004Aloittelijoista, ja surku tuli jokin aika sitten, kun kuulin, ettei teille oo plussaa kuulunut..Mut nyt sit surffatessani löysinkin plussauutisen, tosi ihanaa! Paljon paljon onnea teille ja tarrasukkia pikkuiselle!!
ONNITTELUT raskaudesta! Muistan itsekin alkuraskaudessa pelänneeni juuri tuota samaa kohdunulkoista raskautta, kun minullakin pisti tuonne solisluuhun, muistaakseni oikealle puolelle. Viikkoja oli silloin 4+jotain. Silloin paniikissa täälläkin surffailin ja etsin tietoa kohdunulkoisesta. Miehellekin jo itkin, että tää taitaa olla kohdunulkoinen, kun mua sattuu solisluuhun. Hän kävi sitten myös netissä etsimässä tietoa kohdunulkoisesta raskaudesta ja sanoi, että eiköhän olla vaan huoleti, tuo pistäminen hartiaan kohdunulkoisen yhteydessä on vasta siinä vaiheessa kun tilanne on tosi pahana. Eli ei vielä noilla viikoilla. Yritä olla huolehtimatta! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta toivottavasti tuo sekava sepostukseni jotenkin helpotti.
Monkey rv. 20+0