Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme teitä ihmisiä oikein vaivaa?!?!

Vierailija
15.08.2011 |

Kun tulen töihin (iso yhtiö), tervehdin aamulla kaikkia käytävällä vastaantulijoita. Siis katson silmiin ja nyökkään. Ja jos tutumpi, niin sanon huomenta. Mielestäni se on kohteliasta.

Vaan ei se vain kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Ehei. 80% vastaantulijoista joko kieltäytyy katsomasta päinkään (tuijottaa kattoon / seinään / varpaisiin) tai sitten tuijottaa kuin häntä olisi juuri mätkitty raa'alla kalalla päin naamaa. Onko se niin ihmeellistä että joku katsoo silmiin ja EHKÄ jopa sanoo huomenta!

Olen tätä nyt sinnikkäästi tehnyt vuodesta toiseen, mutta ei kulttuuri vain muutu. Pitänee liittyä kalajengiin tai varpaantuijottajiin.

Kertokaa minulle, miksi te ette voi tervehtiä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isossa firmassa minäkin ja tervehdin kaikkia, en vain tutuimpia, ja kaikki vastaavat...

Vierailija
2/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta läheskään kaikki asiakkaat eivät! Palvelutiskini on suoraan ulko-ovelle joten näen kaikki tulijat ollessani työpisteessäni. Tosi moni todellakin katselee seinille tai kattoon ja livahtaa siitä nopeasti ohi ettei vaan tarvitse tervehtiä. Kiusallista yrittää ottaa katsekontaktia tervehdysta varten. Kuitenkin se kuuluu mulla normitapoihin ja myös asiakaspalvelussa se kuuluu asiaan. Monesti joku toinen asiakas saa ilon todistaa tätä omituista tapahtumaa, jossa yritän turhaan tervehtiä uutta asiakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa suomalaisista on juroja juntteja.

Jatka morjenstelua nii kyllä ne siitä taipuu ;)

Vierailija
4/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitoalalla lähes kaikki vastasi tervehdykseen, toki joitain lääkäreitä oli jotka eivät nähneet minua tervehdyksen arvoisena mutta kyllä normaalisti kaikki minua on tervehtinyt suurissakin työpaikoissa. Jos ei tervehdi niin se hlö ei arvosta sinua.

Vierailija
5/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohdannut tuollaista "suomalaista kulttuuria" missään. Isossakin sairaalassa työskennellessä on tapana tervehtiä tutut naamat, kun nähdään ensimmäistä kertaa sille päivälle. Nyökkäämällä ja katsekontaktilla tai sanomalla ihan "hei" tai "hyvää huomenta".

Vika on kuule nyt jossakin muussa kuin suomalaisuudessa. Ei aina tarvitse haukkua tätä maata ja sen ihmisiä.

Vierailija
6/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä minussa on menen minne tahansa minua tervehditään. Vaatekauppassakin saattaa kauppaan astua ennen minua useampikin ihminen, ei heitä tervehditä, mutta minua kyllä. Miten olisi hymy, katseen ja nyökkäysen lisäksi.

Vierailija
7/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jatkan vain tervehtimistä. Naapurit kyllä yleensä tervehtii nykyään takaisin.

Vierailija
8/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran töissä tervehdin remonttireiskaa jota en ollut koskaan aikaisemmin tavannut niin hänpä rupesi oikein kyselemään että mistä olen kotoisin kun tervehdin, kaikki muut ohikulkijat kun olivat kulkeneet moikkaamatta ohitse.

Vierailija
9/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olin lukioikäisenä sairaalasiivoojana, yksi hoitsu teki oikein numeron siitä, ettei tervehtineet mua, mutta muuten ei.

Vierailija
10/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tervehditään ihan liikaa. Rasittaa, sillä en ole osallistuva enkä sosialainen ihminen ja tuntuu siltä, että kaikki tervehtivät jatkuvasti joka paikassa. Kauppaankin kun menen mua tervehditään AINA vaikka itse luimistelisin toisten selän takana ja hyllyjen välissä.

Vierailija
11/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kaikkia. Jopa hississa.

Vierailija
12/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa suomalaisista on juroja juntteja. Jatka morjenstelua nii kyllä ne siitä taipuu ;)

ja jatkan tervehtimistä minäkin -M35

Vierailija
13/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pitää kyllä ihan vaivautua ääneen sanomaan se "huomenta" - varsinkin niille vähän vähemmän tutuille. En ihmettele, että ihmiset eivät tuijottele ap:n silmiin, jos tämä ei tuon vertaa saa suutaan auki.

Vierailija
14/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä meillä tervehditään. Ja ihan kaikkia. Jopa hississa.

En ymmärrä enkä tervehdi.