MAHA REPII JA KRAMPPAA..
Siis onko kellään ideoita mikä mun massua vaivaa, kramppaa ja repii niin perkeleesti vasemmalta puolelta, ei oikealta. Kipu on niin kovaa ettei pysty liikkumaan krampin tullessa. Supistuksista ei ole kyse, ne tunnistan. Oon jo synnytellyt ennenkin.
Mietin et voisko istukka irrota ja siitä tulla kipu? Mut kai kipu olis sillo koko aikaista? Nyt kipu iski aamulla aj iltapvällä..
Hormoonihirviö ja Himpula rv 36+
Kommentit (7)
Mitään vuotoo ei ole, siis veristä. Tavallist valkkarii vaan..Kumma massu mulla.
Melko samoilla viikoilla kramppas maha oikealta puolelta pari kertaa. Syy ei koskaan selvinnyt. Kramppi oli niin kova ettei pystynyt kävelemään kuin vaivoin.
paitsi että olan vasta 20. viikolla.
Huomasin vatsan, etenkin vasemman puolen, ärtyneen kun kumartelin paljon. Samanlaisia tuntemuksia mulla on ollut noin viikon verran. Eilen ei vaan mennyt kunnolla ohi vaikka lepäilin tunteja. Tuntuu kuin vatsalihakset olisivat oikein revähtäneet eivätkä palautuisi..? ja samanlailla kuin sinun kuvaamasi...
kun tyhjennän astianpesukonetta, laitan sutossa tytölle turvavöitä tai laitoin saunan pesään puita -eli kumarrun eteenpäin, tuo kipu alkaa. Ikävän tuntuista. jotenkin yhdistän sen noihin lihaksiin ja niiden " pettämiseen" .
yst. terv. 2become1 ja wilpuri rv20
täälläkin, mutta mulla oli oikealla puolella vatsaa rv 40. Kävin jo lääkärissäkin, kun todella huolestuin. Sieltä sanoivat, että johtuu joko vatsalihasten venymisestä tai sit vauva painaa lantiohermoon. Panadolia otin, eipä se paljoa auttanut. Pari päivää oli pahimmillaan, välillä ei pystynyt käveleen. Toivottavasti sullakin menisi kohta ohi!
kultiainen:
... johtuu joko vatsalihasten venymisestä tai sit vauva painaa lantiohermoon.
Kaikki vaikuttaa. Äkilliset liikkeet muttta mös vauvan asento. Samoin jos suoli on täynnä. Ja lihasepätasapaino vatsa vs. selkä.
koko päivän on ollu, välillä tuntu oikeesti ettei pysty kävelemään! Oikeella puolella mulla, myös istukka on etuoikeella ja pelkäsinkin et istukka ois irtoomassa... yhelle tutulle kävi niin.. eikä siitä kuulemma hirmusta kipua välttämättä ees tule..
Mutta toisaalta kipu alko helpottaa levon jälkeeen ja hävisi viimein kokonaan!
Saattaapi olla et kohtua kannattelevat lihakset siellä sinkuu kun vauva alkaa laskeutua lähtökuoppiin, tai sitte lihaskramppeja... liikkeet kuitenki ihan topakoita ja samanlaisia kuin ennenki. Huomenna neuvola, kysäsen vielä siellä mitä tuumaavat..
Mulla 4:s raskaus eikä ennen noin kovaa oo juilinu..
hilima rv37+3
Soita polille tai aamulla neuvolaan. Hyvä olis käydä tarkistuttaa tilanne..
-Anu rv 34+2