Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halpojen lähiöiden kouluissa niitä kamalia tarralippiksiä eniten näkyy

Vierailija
13.08.2011 |

Menkääpä katsomaan vaikka uudehkon okt-alueen tai muuten koulutetumman väestön asuinalueen kouluun, ei siellä tartte päteä jolloin törkyhintaisilla rumilla lippalakeilla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä katsomaan vaikka uudehkon okt-alueen tai muuten koulutetumman väestön asuinalueen kouluun, ei siellä tartte päteä jolloin törkyhintaisilla rumilla lippalakeilla.

Aivan totta.

Vierailija
2/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan uudella omakotialueella ja kyllä tän alueen pojilla on. 70 e ole hatuksi kallis kun kestää pitempään kuin äidin puuhka ja rumuus on katsojan silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lippis, missä lipassa pyöreä tarra jota ei saa ottaa pois.

Vierailija
4/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän maksaa ihan sairaasti. tämän ketjun ap kuvittelee, että esim. meillä laitettaisi 70e johonkin LIPPIKSEEN?!! :DD

kyllä nuo on, ap hyvä, niiden varakkaiden hössötyksiä..

Vierailija
5/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuljetaan äitiä myöten k-maatalouden mainoslippiksissä. Eikä mua ole kiinnostanut katsella mitä lippiksiä muut käyttää, vielä vähemmän lukea täältä jotain lippisketjuja.

Ja elämä on ihan leppoisaa.

Vierailija
6/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu varmaan vähän asuinalueestakin, että millaisia ihmisiä siellä asuu. Ihmisen kulutuskäytäytymistä, arvoja ja pätemisen tarvetta ohjailevat muutkin asiat kuin raha.

Itse asun hyvin rikkaalla alueella (olematta siis itse rikas), ja olen kyllä huomannut, että moni äiti perhekerhossa paitsi pukee lapsensa merkkivaatteisiin, myös puhuu niistä, siis vaatemerkeistä. Että tärkeää tuntuu olevan.

Toisaalta olen itse lähtöisin varakkaasta kodista, ja meillä ei ollut koskaan mitään trendituotteita. Meillä lapsilla oli äidin ompelemat vaatteet (osittain siksikin kun äiti tykkäsi ommella) ja meillä oli ikivanhat huonekalut, ei harrastettu mitään statussymboleja.

Riippuu aika paljon tosiaan ihmisestä ja perheestä, mitä arvostaa ja miten haluaa profiloitua.

Vierailija
7/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän maksaa ihan sairaasti. tämän ketjun ap kuvittelee, että esim. meillä laitettaisi 70e johonkin LIPPIKSEEN?!! :DD

kyllä nuo on, ap hyvä, niiden varakkaiden hössötyksiä..

Meillä ei ikipäivänä olis varaa laittaa ton verran rahaa johonkin lippikseen. Tai olisi, mutta sitten ei olis varaa ostaa muita vaatteita.

Vierailija
8/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin viimeksi nykissä käydessä mun pojalle sellaisen, eikä se maksanut siellä kuin n. 40e. Eikä mun poika sillä päde, se vaan tykkää siitä. Ei ne musta ole rumia, miksi olisi?

Vierailija
9/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vastustaa niitä. Ei voi sanoa, kauhean törkeän kalliita hienoja lippiksiä. Veisi tehoa.

Vierailija
10/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rikkailla oikein omat koulut ???!!!

Kyllä meidän kaupungissa (noin 40 000 asukasta) vaan ne koulut menee kaupunginosien mukaan. Ainakin täällä päin joka kaupunginosassa on sekä niitä hyviä, että huonoja asuinalueita ja joka koulussakin lapsia ihan kaikenlaisilla perhetaustoilla.

Huonoa kaupunkisuunnittelua jos annetaan muodostua kaupunkiin eliittialueita ja köyhien alueita.

Vierailija
11/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa sponsorisopimuksen saaneet (työkaveri) julkkikset pitää noita. Ei minusta kauhean näköinen, kuuluu tiettyyn genreen.

Vierailija
12/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiöläiset ostaa vaikka osamaksulla sen lippiksen.

Vierailija
14/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ensimmäinen vaatekappale minkä toivoi. Tähän asti ollut ihan sama mitä päällä ollut. Ja juu, en maksanut 70e vaan puoleen hintaan urheiluliikkestä eli n.18e. Ja pari halppistakin ostettu.

Vierailija
15/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas tunnette huonosti pienituloisten arkea. Ai niin, tämä on av. Hyvätuloiset asuu vuokralla ja kuluttaa järkevästi, pienituloiset ajaa Bemarilla ja matkustaa 5 kertaa vuodessa ulkomailla. Sori, unohdin...

Vierailija
16/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimurkut ja murkut on itku kurkussa jos lippis takavarikoidaan (esim. koska sitä ei ole otettu tunnilla pois päästä). Se itku ei tuu siitä että lippalakki olisi niin rakasa vaan siitä että kotona on peloteltu puolikuoliaaksi seurauksista, mikäli lippis katoaa.

Vierailija
17/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sen liepeillä paremminkin. Lapsen koulukaverit on lähes kaikki just sieltä kalliilta alueelta, kun halvemman alueen lapset menee viereiseen kouluun. Näin siis siksi, että lapset jaotellaan näihin kouluihin koulumatkan pituuden mukaan. Lapsen koulussa noi tarralippikset on in, ja se olikin eka merkkitavara/vaate, mitä oma lapseni on halunnut. Tokihan sellaisen lapselle ostin, koska on varaa. Eikä se maksanut kuin 45 euroa, mikä ei mielestäni ole mitenkään paha hinta vaatekappaleesta, joka varmasti on lapsen mieleen.

Mulle on ihan sama, onko kyseinen lippis ruma vai ei, mulla kun on vähän eri vaatemaku kuin nykyajan lapsilla ja nuorilla. En mä rupea lapsia pukemaan oman makuni mukaan vaan niin, että lapsi itse viihtyy vaatteissaan. Sinänsä on ihan sama, onko vaate halpahallista vai kalliimpi, mun mielestä alle satasen vaatekappale ei tosiaan ole vielä niin kallis, että tarttis alkaa kieltämään sellaisia lapselta.

Mä en oikein ymmärrä ap:n avausta. Eihän niillä ns. köyhemmillä alueilla perheillä ole varaa tuollaisiin kalliisiin juttuihin. Tai sit jos on, niin tuskinpa silti kyse on pätemisestä vaan siitä, että lapsilla ja nuorilla nyt sattuu just olemaan tuollainen muoti. Vain kateellisen ajatuksissa voi kyse olla pätemisestä.

Vierailija
18/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten meillä

Vierailija
19/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten köyhien mielestä köyhyyttä on se, kun ei voi asua 500 neliön merenrantatalossa ja voi käydä vaan kerran vuodessa Kanarialla.

voi teitä!

Vierailija
20/24 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nuorekkaassa firmassa jossa sponsorisopimuksen saaneet (työkaveri) julkkikset pitää noita. Ei minusta kauhean näköinen, kuuluu tiettyyn genreen.

Se sattui olemaan meidän kotijoukkue parin vuoden ajan. Lippis on myös mukava sekä auringossa että sateella vaikka koiraa lenkittäessä. Lenteleekö nyt mätiä munia, kun kehtaan brassailla tällä.

Ja vaikka ovat taatusti aidot, eivät todellakaan maksaneet edes puolia siitä mitä Suomessa. On se vaan kumma, miten hinnat moninkertaistuvat pienellä kuljettamisella Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi