Ärsyttää kun äitiydestä tehdään hirveä suoritus.
Tuntuu, että tätäkin palstaa lukiessa tulee sellainen olo, että hyvästä äitiydestä kilpaillaan. Kuka leikkii eniten lasten kanssa, kuka hoitaa pisimpään kotona, imettää kauemmin, kantaa eniten liinassa, tekee aina kotiruokaa, elää täysin lapsen ehdoilla....
Mielestäni on riittävän hyvä äiti, kun rakastaa lastaan ja osoittaa sen hänelle, huolehtii perustarpeita ja asettaa rajat. Onko sillä pitkän päälle mitään merkitystä onko lapsi päiväkodissa vai pphoitajalla, tekeekö äiti 6 vai 10 h päivää 3 vai 5 päivää viikossa tai antaako rintaa vai korviketta, jos perusasiat ovat kunnossa. On lapsia joiden perusturvallisuus horjuu: lapsia jotka ovat vain vanhempien tiellä, lapsia joita ei oikeasti välitetä, joille ei anneta puhtautta ja ravintoa riittävästi puhumattakaan hellyydestä ja rakkaudesta.
Arvostakaamme itseämme. Ei laiteta hyvän äitiyden rimaa liian korkealle. Ruokaa, puhtautta, rakkautta ja rajoja.
Kommentit (3)
Minä ainakin tiedän olevani hyvä äiti vaikka en imettänyt kuin 4,5 kk ja tyttöni meni päivähoitoon ennen kuin minä töihin, en aio hankkia tytölle sisaruksia vain sen takia että hänellä olisi kotona ns.lapsiseuraa,annan tytölleni silloin tällöin karkkia ym mitä joku muu ei ehkä voisi kuvitellakkaan (1,5 vuotiaalle siis) leikin kyllä tytön kanssa ja hoidan kotia mutta käyn itsekin ulkona ystävien kanssa..ihan siis yökerhoissa enkä häpeä sitä yhtään.
Se on mielestäni kaikkien oma asia kuinka tekee mitäkin,en suosi vertailua mutta ymmärrän kyllä että halutaan tietää kuinka muilla menetellään..kyllä minäkin täältä joskus mielipiteitä tai neuvoja kyselen ja hyviä vinkkejä olen saanutkin!
Uskoisin että kaikki kuitenkin ovat hyviä vanhempia omille lapsilleen ja tekevät asiat niinkuin parhaiten näkee..niin minä ainakin! =)Stemnitsa:
Tuntuu, että tätäkin palstaa lukiessa tulee sellainen olo, että hyvästä äitiydestä kilpaillaan. Kuka leikkii eniten lasten kanssa, kuka hoitaa pisimpään kotona, imettää kauemmin, kantaa eniten liinassa, tekee aina kotiruokaa, elää täysin lapsen ehdoilla....Arvostakaamme itseämme. Ei laiteta hyvän äitiyden rimaa liian korkealle. Ruokaa, puhtautta, rakkautta ja rajoja.
sehän on totta että on niin monta erilaista äitiä kun on lapsiakin joten eiköhän vedetä kaikki samaa köyttä ja tueta toisiamme! =) hyvää syksyn jatkoa!
on se kiva, kun joku puhuu asiaa!!! Olen aivan samaa mieltä.